Ik ben vast niet de eerste die deze vraag stelt maar hoe is het ritme van jullie kleintjes? Mijn dochtertje is 3 maanden en ze neemt 4 flessen van 200 cc (inclusief poeder). Ze slaapt 3 keer overdag. Haar laatste fles krijgt ze om 8 uur daarna in bad en dan slaapt ze door tot 7:45 (dan moeten we haar wakker maken) Krijgt ze genoeg flessen zo? Hoe doen jullie dat, of beter gezegd, hoe doen jullie kleintjes het? Ik ben benieuwd..!!
Hey! 4 flessen van 200 vind ik wel weinig hoor! Tenminste naar mijn idee ga je pas 4 flessen geven als je bijvoorbeeld een fruithap tussendoor en groente gaan krijgen.. Ik heb deze week nog aan de ka gevraagd.. omdat onze uk niet altijd wakker word om 23.00 maar ik moet hem gewoon wekken zei hij omdat 3 maanden en 4 flessen erg weinig is.. Maar ja aan de andere kant moet je doen wat je eigen gevoel is. ik zou hem nog niet van 7 tot 7 willen laten slapen omdat hij dan overdag niet te genieten is omdat hij honger heeft. Succes!!
hier helemaal geen ritme.... eigenlijk bv op verzoek gem om de 3 uur en de ene keer gelijk terug mandje in vooral de ochtenden en andere keer is ze langer wakker. Meestal slaapt ze van ongeveer 21.00/22.30 tot de volgende dag 14.00 wel drinken tussen door natuurlijk voor ze de nacht in gaat drinkt ze meestal 2 x met tussen poos van een uur. En dan doet ze vaak overdag nog een paar wat kleinere dutjes. Dit is dagje thuis als ik moet werken kan dit helaas niet.......
Ik vind 4 flessen ook een beetje weinig. Het CB vertekde mij dat je pas bij 5 maanden kan overgaan naar 4 flessen. Mijn zoontje (3,5 maand) krijgt 5 flessen van 180 cc. Hij gaat 's avonds om 19,30 uur naar bed en krijgt dan om 22,00 uur nog een papfles. Dan wordt hij rond 07,00 uur weer wakker voor de volgende fles. Gemiddeld slaapt hij 's ochtends dan nog 1,5 uur en 's middags 1x1 uur en 1x2 uur. Maar als je baby het goed doet op 4 flessen, dan weet ik niet waarom je het zou aanpassen...
Mijn zoontje is met 15 weken over gegaan naar 4 flessen en dat is een heel grote jongen (ook toen al). Ik vind 4 flessen met 3 maanden ook wat weinig, tenminste als het niet een erg groot kind is. Mijn schema was met 3 maanden: 8:00 11:00 15:00 19:00 23:00 (deze verviel met 15 weken na afbouw) Slapen: 9:30 - 11:00 13:00 - 15:00 16:30 - 17:15 19:30 - 23:00 (wakker maken voor fles) 23:15- 8:00
Wij zijn met 4 maanden overgegaan op vier flessen en als ik het over mocht doen, zou ik het eerder doen. Als je kindje goed helder is als hij wakker wordt, kan het volgens mij wel. CB's geven tegenstrijdige adviezen hierover, bij ons zelfs binnen het CB zei de één iets anders dan de ander. Uiteindelijk hebben we het advies opgevolgd dat ons het beste uitkwam en dat was dat het met vier maanden mocht. Mijn moeder (elf kinderen) vond het sowieso niet nodig dat we haar bleven wakker maken om 23.00 uur , omdat ze het heel goed deed. Zij zegt dan: het ene kind is het andere niet (en zij kan het weten )
Bij der geboorte woog ze 4225 en nu de laatste keer op ht CB woog ze al 6600 gr. Het is een flinke baby.
Vicky slaapt gemiddeld: 07.30u - 10.30u 13.00u - 13.45u 19.30u - 22.30u 23.00u - 06.30u Ze krijgt nu 5 x 180/6, hier doet ze het nog goed op, dus laat ik dit zo. Ze zal vanzelf wel aangeven wanneer ze hier niet meer genoeg aan heeft. Wel denk ik dat ze nog ietswat van slag is van de inentingen van afgelopen dinsdag. Ze drinkt niet elke fles goed leeg, ze laat gemiddeld 20-30cc per fles staan overdag, alleen de ochtend en nacht flesjes drinkt ze goed leeg.
Mijn zoontje is nu 16 weken en ben nu net overgestapt naar 4 flessen omdat ik m ook altijd moest wakker maken voor de fles van 23 uur. En...hij slaapt gewoon door! Als je kind fit wakker wordt (niet versuft oid) en goed groeit dan is het goed. Ik ben nog maar net begonnen met fruit en groenten hap dus ook nog niet noemenswaardig. Maar mijn zoontje is best een bonk van een kereltje, dat scheelt misschien ook wel. Hij dronk op een gegeven momenet steeds slechter op de dag en zodoende ben ik er ook 1 fles af gaan halen. Wat betreft slaapritme: sinds kort dan van ca 21-7 uur en met 3 maanden was dat ca 19-7 met rondom 23 uur een half uur wakker. Overdag fles om 7-11-15-19 uur en na elke voeding ca 1 uur wakker. en daarna weer slapen tot de vlg voeding. Nu met 4 maanden is dat ca 1,5/ 2 uur wakker en dan weer 1,5 uur slapen enz.