Hoi meiden ! Ik ben nu 16 wk en wil t sporten dat ik voor de eerste 3 mnd deed weer oppakken dus was ik vrijdag begonnen.. Nu lees ik overal dat je je hartslag onder de 140 moet houden Dat Vind ik best lastig omdat ik me dan echt in moet houden.. Ik doen het wel natuurlijk! Maar ik lees ook verhalen van meiden die body pump doen enzo Daar kun je je hartslag niet meten.. Dan kan ie er dus ook boven komen? Wat is dan het verschil hierin? De duur? Met kracht training bijv ook niet en bij sommige oefeningen voel ik m'n hart toch exht ff snel kloppen! In hoeverre moet ie echt onder die 140 blijven ?
Ik vind het ook lastig om in de gaten houden en ben daarom (tijdelijk) gestopt met sporten. Ik hoop wel weer te beginnen binnenkort. Ik denk dat het beste is om gebruik t maken van een speciale hartslagmeter? Polar heeft betaalbare horloges waarmee je het goed in de gaten kunt houden En ik weet niet of je sportschool het heeft, maar wellicht kun je 1 les met een personal trainer doen zodat hij/zij je kan laten zien hoe ver je kunt gaan met je krachttraining.
Die hebben ze bij mijn sportschool helaas niet Ik zou t de eigenaar kunnen vragen idd Vind t ook lastig als ik er op een cardio apparaat onder moet blijven heb ik exht het gevoel dat t geen nut heeft wat ik doe 😂 Dan kost t me zo weinig moeite dat ik denk nou t zal wel weinig effect hebben..
Volgens mij moet je gewoon goed opletten dat je je goed blijft voelen. Pas op bij harde buiken, duizeligheid, misselijkheid etc. Doe wat je altijd deed, ga niet ineens vanuit het niets voor een marathon trainen maar loop gewoon je vertrouwde 5km rondje (of wat je ook deed). Doe ik ook, en m'n hartslag is weleens wat hoger, maar ik heb daarbij geen klachten dus het lijkt me niet zo'n probleem.
Dat weet ik eerlijk gezegd ook niet ging nu pas er over lezen aangezien k t de eerste 3 mnd niet op kon brengen 😱