Hallo, Ik weet dat ik er niet veel aan kan doen, maar mijn dochter die wil nogal veel meekrijgen en alles zien, maar soms vraagt ze teveel van haar zelf, en dan is ze op een gegeven moment zo moe dat als ik haar dan even lekker in bed leg, dan gaat ze heel hard huilen, gisteren kreeg ik haar ook bijna niet stil( zo zielig) maar dan is ze zo moe doordat ze wakker wilt blijven om dingen te zien, maar hier kan ik niet veel aan doen toch? Ik moet toch ook gewoon een boodschap kunnen doen of wat anders. Ik wil niet dat ik zo niks meer kan doen en dat ik thuis moet blijven, of is dit iets waar ze op een gegeven moment wel mee om kunnen gaan? Gr Desi
Hoi, Ik begrijp dat je dochter erg op prikkels uit de omgeving reageert. Merk je dat ze meer last krijgt bij meer prikkels? Want als dit zo is zou ik toch proberen om wat minder prikkels overdag te creƫren. Ilja
Nou thuis doe ik niet zo gek met haar hoor, ik doe altijd de fles geven en dan even lekker zingen en zitten en daarna een schone luier en dan samen spelen en dan gaat ze in de box om even alleen te spelen en vanuit daaruit als ze moe is leg ik haar op bed. Maar als ik nou op visite ga of boodschappen ga doen, dat zou toch moeten kunnen? De ene keer heeft ze er meer last van als de andere keer, en het gaat voornamelijk op de dag met slapen, en de avond en nacht gaat gewoon heel goed( gelukkig) Maar nu ben ik twee dagen op stap geweest en dan ook niet de hele dag maar dan blijf ik vandaag maar even thuis met haar,want dan kan ze even bijkomen. Ik houd echt wel rekening met haar, maar ik moet ook wel mijn ding kunnen blijven doen toch. Maar gaat zoiets wel weer over, dat ze daar wel tegen kunnen? Oja en nog even een klein vraagje, ik wil zometeen de wandelwagen gaan gebruiken maar ze ligt vooruit( met het gezicht naar voren, maar moet ik nog iets beschermends gebruiken voor haar gezicht, ivm de wind en zon?) Gr Desi
Hoi, Ik denk dat je inderdaad goed naar je dochter moet kijken wanneer ze meer last heeft en wanneer het mee valt. Zoals je zelf ook al zegt....je bent 2 dagen achter elkaar weg geweest en dochterlief heeft wat meer last. Dat zijn de signalen. Probeer hier een evenwicht in te vinden. Er zal niemand tegen je zeggen dat je nergens meer heen kan/mag Echter sommige kindjes kunnen er echt slecht tegen en dan is het af en toe keuzes maken. Ze zal er van zelf beter tegen kunnen, maar ik kan je niet zeggen hoe snel dat is. En wat betreft het wandelen....altijd belangrijk dat ze niet in de tocht liggen en niet direct in het zonlicht. Eventueel parasol gebruiken . Ilja