vragen over kolven.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Nurse89, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hallo,

Ik geef mijn dochtertje volledige borstvoeding op verzoek. Dat gaat goed, meestal zit er ongeveer 3 uur tussen, maar soms ook eens 2 uur of 4 overdag. `s nachts slaapt ze al goed door. Dan zit er vaak 6 uur tussen. Ik heb echter een vraagje. Komende zondag ga ik een middag zonder mijn meisje weg en moet ik dus kolven, maar wanneer kan ik t beste kolven. Ik dacht haar zelf te voeden voor ik wegging (als dat lukt, want ze heeft nog geen ritme) en als ik thuis ben of te kolven of de borst te geven als ze net een voeding gehad heeft. Maar weet niet of dat goed is? Ik denk dat ik 4 tot 5 uur in totaal weg ben.

Verder wil ik graag alvast gaan voorkolven zodat ik een voorraadje heb als ik weer ga werken, maar hoe pak ik dit t beste aan?

Alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het gegaan? Ik kom nu pas aan je vraag toe...:(

Voorraadje kolven kan na een ochtendvoeding, of kolf een borst terwijl je de andere voedt.
    Ook kun je eens tussen twee voedingen in kolven. Geen nood als je kindje binnen een uur daarna opeens wil drinken: je borsten zullen melk geven, al kan het zijn dat ze iets langer moet aanzuigen.

De melk die je her en der opspaart kun je samenvoegen tot een voeding. Wanneer je dan weg bent, kolf je het voedingsmoment en zo blijf je bij.

Succes!

3. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hai,

Het kolven ging goed, mijn borsten voelden niet gespannen aan terwijl ik wel zo'n 4,5 uur weg ben geweest. Echter het drinken aan het flesje was moeizamer. Hoorde dat ze echt haar best moest doen en huilerig was met als gevolg dat ze moe werd. Uiteindelijk heeft ze wel goed gedronken. Ik had speciaal een calmaflesje gehaald. Heeft u nog verdere tips eventueel? Ik las dat op internet dat t eventueel handig is om haar dagelijks een flesje te geven zodat ze hier al aan kan wennen als ik straks weer moet gaan werken. Moet zeggen dat ik hier best tegenop zie. Ik geniet zo van "ons momentje" samen.

Groetjes.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ja, het wordt wel aangeraden om elke dag even te oefenen (of om de dag) om het bij te houden. Zeker wanneer ze er nu (nog) moeite mee heeft. Het hoeft geen hele voeding te vervangen: oefenen is kennismaken met andere sensatie in het mondje en leren hoe je melkstroom regelt. in het begin kan 30, 40 of 50 cc voldoende zijn.
    Geef dat tussendoor, tien minuten, kwartiertje. Klaar.

Tussentijds gewoon lekker doorgaan met voeden!

Deel Deze Pagina