huilen tijdens de voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Marieke1988, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mijn zoontje drinkt de laatste tijd heel raar. Hij drinkt eerst een paar minuten goed en dan begint de ellende. hij gaat dan heel hard huilen en dan drinkt hij 1 slokje en gaat hij weer hard huilen, drinkt dan weer 1 slokje enz.. ik snap er echt niks van, hij dronk eerst altijd heel goed! En zodra ik m dan weer laat zitten is het weer goed maar als ik m dan weer plat leg dan is het huilen.. meestal stop ik na een tijdje dan maar met voeden omdat hij geen zin meer heeft, maar dan heeft hij na een uurtje alweer honger omdat hij niet genoeg heeft gedronken... wat kan ik hieraan doen en waarom kan hij huilen tijdens de voeding?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Ik begrijp je machteloze gevoel. Ik kan via dem ail niet goed zien wat er speelt. Zoals je het nu beschrijft lijkt het erop dat hij goed begint, zodra de melk toeschiet gaat het mis. Een paar slokken gaan nog en dan gaat het mis. Opvallend is dat hij eerder zonder problemen dronk.

Misschien kan je proberen hem te laten boeren. Als de melk hard stroomt dan krijgt hij misschien veel lucht in zijn maagje.
    Je kan ook proberen een houding te zoeken waarin hij meer rechtop zit. Ik stel me voor dat je de normale madonna houding doet maar dan niet zo dat hij horizontaal voor je ligt maar meer naar beneden. Ook kan je de rugby houding proberen. Dan niet zoals afgebeeld dat hij als een komma om je heen ligt maar dan meer zo dat hij naast je zit. (Wel goed steunen met kussens en je arm)

Als het met deze aanpassingen niet beter gaat dan zou ik een arts laten kijken of er wellicht voeding uit de maag terug loopt. Dat kan een branderig gevoel geven wat het huilen verklaart. Maar daarover kan ik via de mail alleen nog maar gissen.

Succes,

Ilse

Share This Page