Bij veel mensen lees/hoor ik dat hun kindje rond half 7/7 uur/half 8 naar bed gaat. Mijn zoontje gaat in de avond al rond 17.45/18.00 uur naar bed. Best lastig met het avondeten, zeker als hij naar het kdv gaat. Heb geprobeerd om het te rekken tot half 7/kwart voor 7 zodat hij met ons mee kan eten (nou ja, erbij zitten), maar daar wordt hij echt poepiechagrijnig van. Hij wordt dan 2x wakker (vaak rond 22.30 en 02.00 uur) en slaapt tot een uur of half 7/7 uur. Nu moet ik er wel bijzeggen, dat meneer overdag (als ik veel geluk heb) maar 3x een half uurtje tot 45 minuten slaapt en vaak al wakker is vanaf 2 of 3 uur. Slapen aan het einde van de middag is hier nooit gelukt... Ben benieuwd of er meer mensen zijn bij wie het kleintje zo vroeg erin ligt
Hey, Ik heb een dochter die nu net 14 maand is maar die gaat tussen 17 en 17:30 de nacht in. Ze slaapt dan door tot 8 uur in de ochtend. Ze houdt het gewoon niet langer vol. Ze heeft dan ook nog 2 slaapjes overdag! Niet druk om maken. Als ze het nodig hebben hebben ze het nodig toch groetjes Ylona
Mijn zoontje is wat ouder (2 geworden in januari) en ligt tussen 18u en 18.30 uur op bed. Hij slaapt dan tot ongeveer half 8 of 8 uur de volgende ochtend. Vandaag zei hij zelfs al om half 6: mama slapen! Dus lag ie om kwart voor 6 al te knorren. Hij slaapt 's middags nog ongeveer 2 uur (soms anderhalf). Yeah what can I say? Hij houdt gewoon van slapen Heeft ie niet van een vreemde hoor, mn man en ik slapen ook graag! En ik vind het wel fijn, zo heb ik nog wat aan mn avond.
toen mijn zoontje wat jonger was ging hij ook rond half zes/zes uur naar bed. Nu is het vaker half acht maar hij is dan ook echt moe.
Onze zoon is nu ruim 4 maand en heeft precies hetzelfde slaap schema. Ook rond 18:00 de nacht in 2x wakker en dan ong 7 uur weer wakker. Overdag ook 3x een slaapje van 45 min ong. Zo gek is het dus niet hoor. Mijn dochter deed het ook zo, werd vanzelf wat later. Ze is nu ruim 2 en ligt om 19:00 in bed en overdag nog ong 2uur slapen.
bij mijn dochtertje van 6 maanden wisselt het wat maar soms komt ze rond 18.15 uur bijv. voor de laatste voeding en daarna slaapt ze door tot een prima tijd (8 uur, half 9) als zij zo vroeg komt ga ik niet 'rekken' ofzo, heb er gewoon vertrouwen in dat zij 'weet' wat ze nodig heeft en tot nu toe pakt dat op alle gebieden prima uit
Toen mijn zoontje wat jonger ging hij ook om 18/18:30 naar bed. Ik kon hem niet ophouden tot 19uur. Vond het sneu voor papa (die is altijd pas 18:30 thuis) maar het ging gewoon niet. Nu gaat het makkelijker tenzij hij slecht egslapen heeft 's middags of de nacht ervoor. Dus het egbeurd hier nog weleens een enkele keer dat hij er voor 19uur inligt. x
Wat vroeg allemaal! Mijn zoontje (15 maanden) gaat altijd om 20.00 Paar maanden terug was dit nog 20.30. Hij is dan nog mega actief
Leuk om te horen dat er nog zoveel meer vroege slapertjes zijn! Ik hoor van iedereen dat het zo vroeg is en 'vind je het gek dat hij 2x per nacht wakker wordt als hij zo vroeg gaat slapen'... Nou ja daar ligt het natuurlijk niet aan. Hij wil gewoon lekker vroeg naar bedje! En ik vind het ook erg lekker voor mijzelf, want zoals Daro al zegt...heb ik nog iets aan mijn avond!
Hier ook een baby die om half 7/7 uur naar bed gaat. We hebben zelfs een periode gehad dat hij om 6uur op bed lag. Hij slaapt altijd tot 8 uur in de ochtend. Zijn slaapjes overdag verschillen van 45min tot 2 uur. Leuk om te lezen dat er meer kindjes zijn die vroeg slapen.
Vigo ging ook altijd rond 6 uur naar bed... Dit heeft hij denk ik wel gedaan tot hij iets ouder was dan 2 jaar. Ik vond het toch maar lastig, vooral met het eten, en wij hebben gewoon 'getraind' dat hij later naar bed kon. Gewoon elke keer iéts later naar bed gebracht. Ging eigenlijk wel goed.
Hier is het meestal half zes. Al lijkt ze nu haar ritme een beetje om te gooien en het wat later te gaan maken Ze is tegen vijf uur/half zes gewoon echt moe, dus dan mag ze lekker gaan slapen. Ze krijgt dan wel nog rond 20 uur een flesje, die heeft ze nog wel nodig. We hebben wel eens geprobeerd om haar wat langer op te houden zodat ze de groente kon eten met ons mee, maar dan is ze zo moe dat ze gaat spugen... Ik maak me er ook niet druk om, als ze moe is gaat ze slapen en als ze niet meer moe is gaat ze uit bed. De tijden worden vanzelf wel wat anders denk ik zo...
Hier ging onze kleine man telkens rond 18u in bad, kreeg erna dan zijn flesje en dan bedje in. Tot voor kort zat hij er dus om 18u30 ook altijd al in. Nu sinds kort, blijft hij wat langer op, het is nu vaak 19u30 - 19u45 als hij in z'n bedje zit. Hij is nu plots erg geïnteresseerd in 'babytv' best schattig hoor. Hij zit dan tijdens zijn laatste fles bij mij op schoot en kijkt dan met grote ogen en schatert dan als hij iets grappig vindt. (smelt smelt) Elk kind heeft zijn eigen ritme, niet te veel kijken naar wat ze al zouden moeten kunnen en vergelijken met anderen. Mijn mannetje doet het super maar is 's avonds vlug moe, niets mis mee.
Zelfde verhaal hier. Mijn zoontje is wel iets jonger, maar ligt uiterlijk 18.00 uur in bed, vaak zelfs eerder. Hij slaapt dan door tot zijn laatste fles om 21.30 (moet ik wakker maken) Overdag slaapt hij nauwelijks, dus zo rond 17.30/18.00 uur gaat bij hem echt het licht uit. Moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Mijn zoontje (13 maanden) ligt er ook om 18.00 uur in. Hij slaapt dan tot 07.00/08.00 door. Overdag slaapt hij één keer 1,5 uur. Het is inderdaad wel lastig met eten, we zitten vaak al rond kwart voor 5 aan tafel. Gelukkig is dat hier geen probleem, ik ben toch thuis en papa werkt 's avonds, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Onze zoon is 16 maanden en gaat rond 18.15u in bed en slaapt dan tot 7.00/7.30u. Onze dochter van net 4 gaat er om 18.30u in. Ook vroeg dus maar ze hebben het nodig. Als het later is dan worden ze erg vervelend en huilerig.
wij hebben een erg drukke meid die ligt er echt om 18.30 in hoor. het kan soms iets later worden maar dat is met hoge uitzondering. gaat ze er later in dan word ze echt heel chaggie. ze word smorgens tussen 8 en 9 wakker en ligt er dan rond 12 uur weer in tot ong 14 uur. en dan rond 18:30 weer. ze slaapt super goed dus heeft het ook echt nodig.
Mijn dochtertje gaat ook vroeg naar bed, om 16.30 wil ze ff een dutje doen van 30 minuten...wordt ze om 17 uur wakker dan gaat ze eten en de ééne keer wil ze dan om 17.30 weer naar bed en de andere keer om 18 uur of 18.30 maar later red ze echt niet. Tja ik werk tot 17.30 en als ik dus thuis kom om 18.15 ligt ze weleens al te slapen maarja ze wordt nu nog om 23 uur wakker voor een fles en slaapt dan de nacht door, dus zie haar wel s´avonds nog heel ff en s´morgens natuurlijk. tot 6 maanden sliep ze door, ging om 18.00 slapen tot 7 uur de volgende dag en toen van de één op andere dag was ze om 23 uur weer wakker.
ja hoor ,hier heb ik ook zon slaapkopje .hij is nu 10 maand ,maar hij slaapt al vanaf het begin veel en lang.