Jullie herkennen bovenstaande vraag waarschijnlijk maar al te goed. We denken dat onze man binnenkort los gaat leren lopen. Hij loopt al een tijd aan de meubels en is daar ook erg vlot mee, staat los en zet af en toe één tot twee stappen los! Trots!! Hoe oud waren jullie kindjes toen ze gingen lopen?
Mijn oudste met 10,5 maand van de een op de andere dag zo het hele huis door. De tweede met 13 maanden. De jongste is inmiddels 16 maanden en die loopt alleen nog maar langs meubels en steekt over van tafel naar bank oid, maar alleen als ze contact heeft met de overkant. Wel staat ze los te dansen/wiebelen en in de ruimte gaan staan lukt ook. Dus dat lopen zal ook ooit wel komen. Op haar eerste verjaardag kon ze alleen nog maar blijven zitten. Pas na die tijd ging ze tijgeren, kruipen e.d. Dus ze heeft in korte tijd best een inhaalslag gemaakt.
Mijn oudste ging staan met 12 maanden en met 13 maanden liep ie los. Maar komt vanzelf goed allemaal.
Ik zelf was 9 maanden en 3 weken... We waren op vakantie en van de ene op de andere dag besloot ik dat ik wilde lopen, kruipen deed ik nog niet. Opa en oma hebben toen nog halsoverkop een loopauto geregeld zodat mijn ouders niet steeds mee hoefden lopen buiten, was grasveld dus net wat moeilijker als binnen. Rond 18 maanden heb ik nog een maand alleen maar gekropen om dat in te halen.
Zelf 9 maanden, de oudste met nog net geen 10 maanden, middelste met 14 maanden en de jongste lijkt hard op weg met losstaan: we zullen zien Maakt trouwens niet uit hoe oud je kindje is, volgens mij is iedere ouder retetrots op zo'n mijlpaal: of het kindje nu bijv 9 maanden of 18 maanden is maakt daarbij niets uit.
Hier achter de loopwagen. Staat een seconde los soms perongeluk maar probeert nu zonder hulp te gaaan staan vanuit zitpositie. Ben wel benieuwd
Mijn meisje liep met 11 maanden aan de hand, langs de tafel enz. Iedereen verwachtte dus dat ze wel vlot zou gaan lopen. Niets was minder waar haha, het heeft geduurd tot ze 20 maanden was, toen liep ze pas los..
Mijn zoontje deed niets zelf qua grove motoriek totdat hij 10 maanden was. Toen pas tijgeren, rollen en zelf zitten. Met 11 maanden liep hij aan de hand, maar kon nog niet zelf gaan staan. In een sneltreinvaart ging hij alles doen en exact met 14 maanden liep hij al hele afstanden los.
Emma was heel vlot met optrekken en staan en lopen langs de tafel. 8/9 maand zo iets. Iedereen was er van overtuigt dat ze op dr eerste verjaardag wel zou lopen. Haha nou mooi niet. Madam kan nu overal bij een kan spet snel kruipen. Dus volgens mij is de nood om te gaan lopen ook niet erg hoog. Ze loopt wel achter haar loop wagen maar los zeker niet. Er zullen wel zien
Woow wat snel allemaal! Mijn zoontje is nu 10,5 maand en die is druk bezig met kruipen oefenen (lukt nog niet echt...) Ik weet dat het snel kan gaan.. maar ik zie hem voorlopig nog niet lopen
Met 12 maanden liep ze langs de tafel, maar daar bleef het een beetje op hangen. Met 16 maand van de tafel naar de bank, twee stapjes los, en aan de hand. En deze week, met 17 maand, heeft ze het echt door en loopt ze 10 passen los door de kamer. Al blijft kruipen favoriet!
Oh ik werd er echt gek van soms! "Je moet haar helpen" "je stimuleert niet genoeg" blabla. Bemoei je er niet mee, want ze praat wel súper goed! Ik heb altijd gedacht dat ze voor kerst zou gaan lopen, en jahoor.. Vorige week stond ze op en liep ze zo weg!! ik was en ben apetrots natuurlijk ze was dus 16 maand.
Hier ook zoiets, haha, iedereen zei "die loopt voor het jaar". Of het de oorontstekingen en vele verkoudheden waren weten we niet.. maar hij was toch echt ruim 14 maanden toen hij echt goed liep. Daarvoor liet hij zich na 5 passen gewoon op de knieën vallen, om vervolgens op de knieën verder te "lopen". Ieder kindje heeft z'n eigen tempo!
Hier liep hij met (bijna) 14 maanden. Kreeg toen het commentaar: dat is best vroeg! (Van verschillende mensen) Zou je er dus niet te druk om maken
Smurf is vandaag 11 maanden geworden en loopt nu zo'n 2 maanden aan het meubilair, staat afentoe per ongeluk los, maar aan het handje is hij te enthousiast en gaat dan vallen door het blij doen. Ik ben heel benieuwd! Zou het stiekem wel best leuk vinden als hij met zijn verjaardag een paar stapjes deed.