Slapen tussen flessen (flesvoeding)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Palmboompje, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Beste dames,

We zijn overgegaan op 6 x 120 cc per dag, wat betekent om de 4 uur voeding.

Hoe doen jullie dit met slapen tussen de flessen door als je kindje snel weer wakker is en de 4 uur zijn nog niet om? Eerder de fles weer aanbieden of proberen uit te stellen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Badje, knuffelen, samen spelen, even alleen in de box of in de wipper... Ik heb geen baby die van voeding tot voeding slaapt, dus dit is al van bij het begin zo geweest. Maar ik geef bv en zonder schema dus ik kijk sowieso minder op de klok.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Als ze nog niet aangeeft honger te hebben dan gaan we even knuffelen, spelen in de box. Zodra ze honger krijgt, krijgt ze de fles

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vond dat ook wel lastig, omdat ik die tijden echt als heilig beschouwde in het begin. Gelukkig snel gerealiseerd dat het echt geen fluit uitmaakt. Onderaan de streep nemen ze toch wel wat ze nodig hebben. Ik zou gewoon een vast moment aanhouden voor de voeding, bijvoorbeeld na het wakker worden. Dan pas je de hoeveelheid aan aan het ritme in plaats van het ritme aan de hoeveelheid (indirect, aangezien de hoeveelheid bepaalt hoeveel flessen, dus hoeveel tijd er tussen voedingen zit).

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bij mijn oudste had ik hier altijd moeite mee. Ze sliep hazenslaapjes van 20 a 45min. ze ging dus tussen twee voedingen in ook twee keer slapen. Tussendoor gewoon lekker spelen in de box, knuffelen, wandelen enz.
    Je kindje leert op een gegeven moment ook hoe hij of zij zichzelf moet vermaken.

Ik zie aan je banner dat je kindje 1 maand en een beetje is... dan ia om de 4uur al best knap hoor! Maar mocht ze eerder wakker zijn en honger hebben zou ik idd gewoon eerder aanbieden. GEwoon haar een beetje volgen en je eigen schema een beetje volgen. komt ze eerder en heeft ze echt honger zou ik persoonlijk zelf niet nog een uurtje lopen rekken.

Succes ermee

6. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Wij hebben de flesjes altijd aangepast aan de slaapjes...dat had mijn zoontje echt nodig.
    Wakker worden was voeden, knuffelen, spelen en weer slapen. Uiteindelijk liet hij zelf zo 2 flesjes vallen en kwamen we in een fijn ritme:)
    Ik maak me dus geen zorgen meer om de flesjes, de slaapjes zijn leidend hier. (Geen makkelijke slaper)
    Hij slaapt nu anderhalf uur is anderhalf uur wakker en krijgt weer een flesje! Werkt hier als een tierelier

7. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Ik geef ook fv en heb eigenlijk vanaf het begin op verzoek gevoed en absoluut niet gefocust op de tijden. Ik heb haar altijd de fles gegeven wanneer ze zelf aangaf honger te hebben. Zo heeft ze eigenlijk zelf een ritme ontwikkeld dat zij nu ongeveer drie uur tussen haar voedingen laat (ik geef 5 x 180cc en ze slaapt in de nacht zo'n 10 a 12 uur door. Mijn advies zou dus zijn om niet te rekken en ook niet te forceren, voed haar gewoon wanneer ze aangeeft honger te hebben.

8. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Bedankt voor je reactie.

Ik zou dat wel willen maar ik kan toch niet na 2 uur alweer een fles geven? Ook in verband met krampen en spugen...

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar het is toch niet omdat ze wakker wordt, dat ze honger heeft?

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Toen dochter jobger was zat er niet echt een ritme nog in. Vaak in de avond wilde ze sneller een flesje en dat deden wij dan ook. Dochter heeft nooit van fles tot fles geslapen dus tussendoor knuffelen, wandelen, in de box liggen, spelen etc.

11. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Maar weet je zeker dat ze na 2u alweer honger heeft? Zoals iemand hierboven zegt, wakker worden betekent niet per se dat ze honger heeft. Als ze goed drinkt (niet te snel), dan moet ze zich als het goed is niet meteen weer na 2u melden.

12. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Denk dat ze wakker wordt van darmkrampjes en daardoor sneller huilt. Geen honger maar eerder pijn en dan wakker. Punt is dat er dan nog tijd te overbruggen is tot volgende fles. Ik wil geen overprikkeld kind die te lang wakker is dus daarnee tob ik nu even. Hoe dan te handelen?

13. JuullesD

Hoe vaak krijgt ze nu een fles en hoe lang slaapt ze na elke fles?

14. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Om de 4 uur en ze slaapt dan onrustig voor 1.5 uur ongeveer.

15. JuullesD

Wat bedoel je met onrustig slapen? Je dochter is nu 1 maand?
    ik zou overdag denk ik de flessen flink verkleinen en om de drie uur geven. Even kijken hoe dat gaat. Ligt een beetje aan hoe klein je ze maakt, want een baby van 1 maand kan ongeveer een uurtje wakker zijn....met anderhalf uur slapen dan zit je aan de 2.5 uur
    Dus misschien flesjes van 90 geven?

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De flessen die je geeft zijn sowieso te groot voor deze leeftijd, dus als je je zorgen maakt over hoe deze situatie op te vangen zou ik inderdaad vaker een flesje van 90ml geven.

17. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ze is bijna 5 kilo en de kinderarts heeft gezegd naar 120 cc te mogen gaan met 6 flessen. Ze drinkt deze ook in ca.20 minuten helemaal leeg. Dit is pas sinds n paar dagen dat ze volledig 120 krijgt. Wanneer dan overgaan naar 120 volgens jullie?

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De natuurlijke maagcapaciteit van een baby groeit van één maand tot zes maand oud geleidelijk van 60ml naar 100 ml. Als je dus flesjes van 135 ml geeft nu, dan rek je dat maagje uit. Misschien handig in een poging om je kindje langer te sussen tussen twee flessen (al is de vraag of je dat zou willen voor die reden... Baby's drinken nu eenmaal vaak), maar je zegt zelf dat je ongerust bent omdat ze sneller wakker wordt en je dan opnieuw wilt voeden... Dan kan je waarschijnlijk beter kleinere flesjes geven. Veel kans dat ze die natuurlijke slaapcyclus nog steeds volgt en dus even lang slaapt, maar met kleinere flesjes moet je niet zo krampachtig vasthouden aan rekken tot drie uur.

19. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Vind het aan de ene kant tegenstrijdig omdat ze die flessen echt allemaal leeg drinkt. Ze is morgen 6 weken en drinkt Nutrilon Omneo ivm ontlasting en krampen. Ik ga proberen om kleinere flesjes om de 3 uur te geven met een kleinere speen. Kijken of dat wat verschil maakt. Met kleinere flesjes was ze trouwens ook vaak onrustig met slapen dus ben benieuwd.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ik begrijp het nog steeds niet goed, denk ik. Verwacht je dat je baby echt quasi van voeding tot voeding slaapt? Het is toch niet erg dat ze wat sneller wakker wordt?

Deel Deze Pagina