Baby 16 weken oververmoeid

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Igor35, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Hoi,

Mijn zoontje is bijna 16 weken en slaapt de laatste 2 weken erg slecht overdag. Ik probeer hem wel na 1,5/2 uur op bed te leggen maar in de middag krijst hij dan de hele boel bij elkaar. Ik haal hem er dan maar weer uit en ben vervolgens de hele middag bezig hem te vermaken, hij gaapt, jengelt, lacht, wrijft in de ogen echt oververmoeid dus. Het is echt Jantje lacht, Jantje huilt....het gevolg is dat hij na zijn badje, flesje, pyama, slaapzak om 19.00 naar bed gaat en heel erg huilt terwijl het zo goed ging. De nachten gaan nog steeds super gelukkig.

Ik denk echt dat hij oververmoeid is maar ik ben zo klaar met dat huilen steeds als hij naar bed moet. Wat is nu wijsheid, moet ik hem eerst in slaap wiegen en dan in bed leggen of toch moe maar wakker in bed en laten huilen??? Weet het echt ff niet meer.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou je willen adviseren om eens iets te lezen van Ria Blom, die heeft een methode voor kinderen die veel huilen.

Ik zou in ieder geval regelmaat en duidelijkheid geven. Als hij aangeeft moe te zijn, ogen wrijven, gapen, huilen, kun je hem het beste wakker in bed leggen. Ga naar 10 minuten even kijken, even aai over bol, met lage stem gerust stellen. geen vragen stellen, en geen oogcontact. Ga dan gewoon weer weg. Een inslaaphuilhuiltje gaat als volgt. eerst stil, zacht huilen, hard huilen, zacht huilen en weer stil. Dan begint het weer van voor af aan. De tijden dat hij stil is zullen steeds langer worden, tot hij slaapt.

Wel moeten andere zaken zoals honger, pijn uitgesloten zijn.

Wat ook belangrijk is om je gevoel te volgen, dan is het eigenlijk altijd goed.

Groetjes Adrienne

3. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, dank je wel voor je antwoord. Het komt denk ik ook omdat hij nu eerder wakker wordt dan dat het tijd is voor de fles. Dus op het moment dat hij de fles krijgt is hij soms al een uur wakker en dan na de fles denk ik oh ja, nu nog een uur en dan moet hij weer naar bed maar eigenlijk is hij dan in totaal al meer dan 2 uur wakker.

Ik ga hem vanaf nu gewoon weer bij de eerste slaapsignalen naar bed brengen en dan maar ff laten huilen. Dan doe ik het goed toch?

Grt, Esther

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Ja hoor, prima!

groetjes en succes Adrienne

5. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Nog even een andere vraag; vanaf wanneer komt er een ritme in de slaapjes overdag? Daar is nu nl geen pijl op te trekken. De ene keer slaapt hij in de ochtend nog 2 uur en in de middag 2x een uurtje de andere keer na 12.00 uur 2 uur en in de ochtend maar een uurtje?

Alleen na 3 uur s middags slaapt hij heel weinig tot 19.00 uur maar na die fles valt hij ook als een blok in slaap.

Komt dit pas als we bijvoeding gaan geven?

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik heb het idee dat hij tussen twee fases zitten. Misschien van vijf naar vier flessen? Dan gooien ze alles weer om. Als ze dan weer een beetjre ritme hebben, verandert er weer wat, en zo hebben ze zomaar weer een ander ritme.

Groetjes adrienne

7. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Sorry, dat begrijp ik even niet. Hoe het verminderen van flessen zijn slaapritme gaat veranderen. Wil je dat uitleggen? Ik kan de flessen niet ophogen want hij drinkt ze nu meestal al niet helemaal op en hij krijgt nu 180+6. En dat dus 5x per dag.

Hij krijgt nu om
    7.30
    11.00
    15.00
    18.30
    23.00

Kan een half uurtje speling in zitten.

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik probeer het even uit te leggen.

Als een baby naar een ander ritme gaat, bijvoorbeeld van 5 naar 4 flessen, gaan ze natuurlijk ook op andere tijden eten. Vaak krijgen ze dan ook al ander eten erbij, of soms ook niet. Als ze andere tjden eten, gaan ze ook vaak andere tijden slapen. Maar ze kunnen dat niet van de een op de andere dag, daar hebben ze even tijd voor nodig, paar dagen of weken zelfs. Vaak is het dan rommelig en is het ritme weg. Ze moeten helemaal omschakelen. Het komt weer goed, maar heeft even tijd nodig.

Als je de flessen niet op kunt hogen, moet je het nog even zo laten. Dan denk ik dat je er genoegen mee moet nemen, dat hij zo verschillend slaapt.

Groetjes Adrienne

9. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

25 okt 2010
    1.679
    0
    0
    Gelderland
    Okay nu snap ik het:) bedankt voor de uitleg. Denk dat ik er inderdaad nog maar even genoegen mee moet nemen, maakt niet uit hoor komt vanzelf allemaal.

Groetjes

Deel Deze Pagina