En het gaat tot nu toe heel goed. Hij lijkt zich er weinig van aan te trekken in elk geval. Hopen dat het resultaat ernaar is na 6 maanden 23 uur per dag gedragen te hebben!
Och arm kindje... gelukkig dat hij er zelf geen last van heeft! Lijkt me niet leuk, je baby de hele tijd met zo'n helmpje op te zien, maar wat moet dat moet. Hopelijk werkt het!
Goed hoor! Ons zoontje heeft er ook 1 gehad en wist na een week al niet beter meer. En wij wenden er ook helemaal aan. Je vergeet soms bijna dat het opvalt, tot je ineens op straat weer een opmerking krijgt. (goh moeten die kinderen tegenwoordig ook al een helmpje op in de kínderwagen?... dat soort dingen) Ik was gewoon heel blij dat we het hebben geprobeerd. Het was na 6 maanden weliswaar nog steeds niet perfect rond maar toch een stuk beter. Succes! En voor je het weet zijn die 6 maanden voorbij.
Het schijn inderdaad dat de ouders er vaak mee moeite mee hebben dan het kindje . Hopelijk geeft het een mooi resultaat!
Hij heeft hem vandaag sinds 8 uur op en moet tot 14 uur. Normaal slaapt hij altijd van 10.30 uur tot 12.00 uur maar na 40 minuten ging hij jengelen en viel nog voor een kwartiertje in slaap. Toen ging hij echt huilen en dat doet hij normaal nooit om die tijd. Hij heeft dus maar een klein uurtje geslapen tot nu toe. Het is al niet zo'n slaperd overdag dus vrees dat dat met helm helemaal niks meer gaat worden...
Laten we het hopen ja... Heb vanmorgen wel even met hem meegehuild hoor . Werd me even allemaal wat teveel.
joh komt echt allemaal goed hoor! Ik vond het ook heel naar aan het begin, maar je zult echt zien dat hij binnen de kortste keren niet beter weet! Mijn zoontje vond het op een gegeven moment zelfs wel handig, kon hij rustig spelen zonder zijn hoofd te stoten... (de grens lag wat mij betreft wel toen een ander kindje op de creche zowat over hem heen liep, en de vader van dat kindje toen zei: maar hij heeft toch een helmpje op? .... alsof het dan niet erg is, en bovendien, alsof het helmpje daarvoor bedoeld is?! Maar goed, gelukkig zijn de meeste mensen niet zo bot) Hij went er vast heel snel aan! En jij ook! Sterkte hoor!
he ik kan helemaal met je mee praten jelle heeft sinds gisteren een helm gekregen. bah hij heeft vanmorgen alleen maar gehuild, ik heb met hem mee gehuild'! jelle moet hem waarschijnlijk 4 maanden dragen! en net in de zomer periode. hij is nu net wakker dus begint weer te huilen, ik heb bijna een huil baby mee gekregen(zon gevoel heb ik) nou we houden vol,maar 23 uur per dag lukt me niet vanmorgen was ik al een uur kwijt even voeden dan even boeren en dan wassen en aankleden !
@Mamasu: Ja belachelijk zeg, over hem heenlopen. @Fokje: Dax heeft hem ook pas sinds gisteren maar wij moeten wel een week de tijd nemen om het op te bouwen. Moet jij hem al meteen 23 uur op doen? Jij in elk geval ook sterkte ermee!
ja, jelle moet hem direct 23 uur dragen! vanacht ging het goed, vanmorgen na de voeding en wassen huilde hij alleen maar. nu vanmiddag dus na zijn middag slaapje gaat het goed! en hoe moeten jullie dat dan doen? ik las dat dax hem 6 maand moet dragen, jelle als het goed is 4 maand. overal doen ze het weer anders, meestal is het vanaf 6 maand maar jelle is nog niet eens 6 maand. in ieder geval ook succes en sterkte ermee
Wij hebben een opbouwschema meegekregen. Dag 1: 3 uur overdag Dag 2: 6 uur overdag Dag 3: 9 uur overdag Dag 4: 's nachts 12 uur Dag 5: 's nachts + dagdeel 15 uur Dag 6: idem 18 uur Dag 7: idem 23/24 uur. Er staat letterlijk bij: "pas na een week opbouwen mag de helm maximaal 23/24 uur gedragen worden. Hij moet het helmpje op totdat hij 1 jaar is. Zelfs als het resultaat al eerder goed is adviseren ze om het helmpje toch te blijven dragen tot 1 jaar omdat dan pas de schedelnaden dicht zijn. Ze hebben al meegemaakt dat de laatste 2 maanden opnieuw een afplatting ontstaan is. Wij hebben het helmpje van Livit, en jullie?
Zie http://www.azm.nl/zorgaanbodazm/zorgaan ... ressiehelm Door een hardnekkige voorkeurshouding is het hoofdje schreef gegroeid en met deze helm probeert men dat te corrigeren.
voor jelle hebben ze de helm gemaakt, waar hij ook helm therapie krijgt er zit geen merk op of in bij hem staat op het briefje dat hij het gewoon direct 23 uur mag/moet dragen, wel moeten we goed in de gaten houden of er ook druk plekken ontstaan. Gister avond kon jelle niet in slaap komen, hij is bij mij op bed in slaap gevalen mijn man heeft hem later in zijn eigen bedje gedaan, vanmorgen gaat het erg goed, het is net alsof jelle de helm vergeten is! woensdag moeten we er weer heen zal dan even vragen waarom er zo'n verschil zit tussen ons beiden. de helmpjes worden gedragen bij kinderen die een scheef/afgeplat hoofd hebben,. In onze situatie heeft jelle een scheef achterhoofd dit komt doordat jelle nog een hematoom (of zoiets) op zijn hoofd heeft dit is door het persen gekomen de vocht bult is om gezet in een soort kalk dit moet dus slijten (jelle had bij de geboorte een vochtbult met nog een vochtbult er boven op de eerste is weg getrokken de tweede is om gezet in kalk, toen jelle nog een dikke bult had bij de geboorte dus kon jelle maar op 1 zijkant liggen hij kreeg dus een voorkeurs houding dat is nu niet meer zo maar wel die enen bult + een scheef achter hoofd)
Nou dat is toevallig zeg, Dax heeft hetzelfde. Op de foto kun je het zien. Wist je trouwens dat er ook een forum is voor baby's met een redressiehelm? www.redressiehelm.tk. Misschien ook interessant voor jou om op te kijken.
wat toevallig! he dankje wel voor die site heb hem direct favoriet gemaakt klopt het dat iris er direct voorkomt? ik kon .tk niet vinden wel .nl ik hoop dat we dezelfde site hebben
ja, klopt ik heb hem gevonden thanks heb al vele dingen gelezen zal na het weekend ff verder lezen en aanmelden etc. succes verder, jelle lijkt hem goed te kunnen hebben is er al aardig aan gewend. wel vind ik het akelig om hem steeds op en af te doen maar dat zal wel wennen. hoe gaat het met dax?