ik ben zo blij dat ik dat niet heb. de eerste paar weken hebben we het wel gehad dat als we een drukke dag hadden gehad dat ze huilerig was. ik heb als we gewoon thuis zijn ook best een strak schema. alyssa kunnen we overal mee naartoe nemen en dat is totaal geen probleem. het enige is dat ze niet altijd overal wil slapen, dus soms zitten we een middag met haar op schoot of lopen we vaak heen en weer om haar de speen te geven. ik kan me goed voorstellen dat jullie je aan huis gebonden voelen. ik heb dat ook wel. heb zelf geen rijbewijs en ben dus afhankelijk van de bus. dat is best een gedoe dus ik zit ook wel veel thuis. ik denk dat je gewoon goed naar je kindje moet kijken en gewoon langzaam wat meer dingen proberen. liefs doris
moet er niet aan denken heel dag thuis te zitten elke dag scheelt dat we honden hebben waar we heerlijk mee kunnen lopen. maar als we ergsn heen gaat en ze is moe valt ze toch wel zo in slaap gelukkig. scheelt dat mijn vriend de continu draait dus we doen alles eingenlijk samen doordat ie veel thuis is overdag.lekker...zeker omdat ik geen rijbewijs heb.
wij gingen (en trouwens nog steeds zo veel mogelijk) weg van voeding tot voeding. Dus na de voeding, hoppetee de auto of wandelwagen in, en zorgen dat je voor de volgende voeding weer terug bent, zodat je met de voeding weer je regelmaat en het ritme thuis oppakt. Tussendoor sliep ze dan wel wat in de wagen of maxi cosi, maar inderdaad, wel vaak korter dan anders. Maar door het ritme weer thuisgekomen met de voeding weer op te pakken, werd het voor haar wel begrijpelijker. Vrijdag hebben we bijvoorbeeld voetbal gekeken bij mijn schoonouders. Hier thuis het flesje om 7 uur gegeven, toen nog even gespeeld, en in de wandelwagen er naartoe gelopen (het is vlakbij). Nog een rondje extra gelopen, zodat ze echt sliep.. en ze heeft de hele wedstrijd geslapen. Om 11 uur zijn we teruggegaan en hebben haar thuis weer het flesje gegeven, en daarna ging ze lief slapen. Ging perfect zo! Een idee zou kunnen zijn om als je kindje echt gewend is aan het inbakeren, een bakerzakje aan te schaffen voor als je weg bent en hij/zij moet slapen in de wagen. Dan hoef je niet helemaal in te bakeren, het is gewoon een slaapzakje wat je aan en uitritst, alleen omdat de handjes erin zitten, is er toch die vorm van geborgenheid en begrenzing. Wij bakerden dan niet echt in, maar hadden thuis ook het bakerzakje, en dat meenemen zodat ze in haar zakje in de wagen kon slapen werkte hier ook perfect!
He dat ken ik niet! Ik zal meteen eens even gaan googlen. Ik zat gisteren al te denken om hem misschien vaker ook in zijn kinderwagenbak en alvast in het campingbedje neer te leggen, gewoon in zijn slaapkamer. Dat als hij daarin moet slapen, hij er al aan gewend is? Misschien is dat ook nog een idee. Ons jochie valt ook in slaap als we met hem wandelen en hij ligt in de kinderwagen maar zodra we stil staan...dan wordt hij wakker!
hm toen wij nog inbakerden sliep ze inderdaad overal als ze maar ingebakerd was vaak ook in de reiswieg op een slaapkamer maar omdat ze ingebakerd toch niet kon bewegen ook wel gewoon op iemands bed. en omdat ingebakerd het warm zat is.. hoef je ook niet te knoeien met dekens en dergelijke nu dat niet meer werkt.. gaan we meestal weg na dr boterham rond een uur of 12 dan kan ze in de auto slapen.. (vaak als wij op visite gaan zitten we wel uurtje in de auto) en dan daar vrolijk en gezellig zijn en als ze moe word gaan we weer naar huis zodat ze weer in de auto kan slapen althans.. als we ergens zijn waar ze echt niet kan slapen kan ze daar wel slapen is er niets aan de hand natuurlijk en zijn de bezoekjes vaak wel wat langer en gewoon de stad in is er zoveel te zien dat ze zelden tot nooit nog in slaap valt maar dan heeft ze het te druk om te jengelen en thuis gaat ze dan gewoon meteen eten en naar bed.
www.puckababy.nl. is straks ook een makkelijke overgang tussen het strakke inbakeren naar slapen zonder of in een gewoon slaapzakje. Zodra ze kunnen omrollen, mogen ze namelijk al niet meer ingebakerd worden of in een bakerzak, omdat als ze op hun buik terecht komen en de armpjes zijn opgesloten, baby's nogal een probleem hebben...gevaarlijk dus, dat snap je wel. Maar dat omrollen kan al vanaf 4 a 5 maandne, dus wordt het aangeraden dan ook te stoppen met inbakeren etc Dus inbakeren is een goede oplssing, maar denk ook aan het afbouwen... De bakerzak is al wat losser dan inbakeren, dus ook een goede tussenoplossing, maar toch kunnen ze zich niet waker houden met de maaiende handjes, die zitten genoeg opgesloten. En perfct dus als ze in de wagen moeen slapen bijv. Van de bakerzak, kan je vervolgens overschakelen naar een (dun) slaapzakje met mouwen (www.ikkelief.nl), zodat er nog steeds wat om de armpjes zit, maar je ze nog wel stevig kan instoppen.. een gewone gewatteerde slaapzak is daar weer te warm voor. Zo'n dun slaapzakje hebben wij nu. Maar op het kdv slaapt onze Anne ook al in een slaapzakje zonder mouwen...
bij ons ging het stoppen vanzelf.. maar ik geloof dat wij daar erg mazzel mee hadden op een gegeven moment wurmde ze steeds vaker gewoon 1 armpje lo.. en tja als ze doorsliep gingen wij dr ook niet wakker maken om dr weer in te bakeren natuurlijk uiteindelijk hoefde het helemaal niet meer maar wij hadden dan okg een bakerzakken maar gewoon originele hydrofiele luiers
Ik heb de puckababy besteld. Ben erg benieuwd! Ik blijf het toch erg lastig vinden om tussendoor weg te gaan hoor. Het slapen overdag gaat nu redelijk goed (afkloppen ) maar hij houdt het maximaal 2 uur vol en dan wordt hij weer moe. Dan moet hij echt ingebakerd in bed worden gelegd, ergens anders wil hij echt niet slapen. Ja, hooguit een half uurtje en dan wordt hij wakker en is de rest van de dag huilerig en oververmoeid want zn ritme is dan in de war. Dus als hij wakker wordt, geef ik hem de fles, dan heb ik vaak nog net een uurtje over voordat hij weer moe wordt. Dan zou ik in dat ene uurtje weg moeten gaan en zorgen dat ik weer thuis ben als hij moe is. Dat lukt me haast niet! Hoe moet ik dat toch doen? Zou hij ooit langer dan 2 uur gaan trekken?
Ja en daarom ga ik dus overdag nooit weg met hem. Ik ga wel regelmatig weg na zijn voeding van 16.30 uur want dan gaat hij niet meer naar bed tot na de fles van 20.00 uur. Hij is pas 2,5 maand oud hoor, hij gaat het als hij wat ouder is echt wel langer trekken dan 2 uur.
Kindjes van die leeftijd zijn maar heel kort wakker (ik dacht iets van 75-90 minuten, op www.inbakeren.nl staan die tijden wel). Tobias is nu nog steeds maar 1,5 uur achter elkaar wakker. Tja, dat hoort er gewoon bij. Beetje geduld hebben! Zoals Saskia75 zegt, het komt vanzelf wel.
Joh, je hebt over een baby... Het eerste jaar zal het af en toe best even lastig zijn en misschien zelfs wel afzien in sociaal opzicht, maar ik heb nog nooit een peuter gezien die maar 2 uur achter elkaar wakker kan blijven... Maar dan nog zit je tot een jaar of 4 (?) met een middagslaapje waardoor je of de ochtend of de middag weg kan of het risico moet nemen met een hyper kind te zitten... Ik vind het af en toe ook best lastig dat ik niet meer hele dagen kan doen wat ik wil,maar mijn kind gaat nu even voor. Af en toe neem ik de gok om wat langer weg te gaan,maar waar ze voorheen altijd op de heen- en terugweg prima in de auto sliep, blijft ze nu wakker in de auto waardoor ze al doodop is als ik ergens aankom. Jammer, maar ik bereid me maar voor op een lange zomer in de tuin en volgend jaar ga ik er wel weer lekker op uit.
Ik weet dat we het over een baby hebben en dat die niet zo lang wakker kunnen blijven maar soms kwijn ik hier een beetje weg hahaha. En af en toe moet ik toch ook wel eens weg. En dan vraag ik me af hoe andere moeders dat doen. En wanneer hij dan wat langer wakker gaat blijven. Tuurlijk gaat mn kindje voor, daarom ben ik ook zo'n strak ritme gaan volgen (of eigenlijk ben ik gewoon zíjn ritme gaan volgen). Maar soms vraag ik me dus af wanneer het allemaal wat minder strak zal gaan, wanneer ze eraan toe zijn zeg maar om wat meer buitenshuis te gaan komen.
Om je even op te beuren , wij kunnen nu heel goed met Tobias boodschappen doen enzo, en afgelopen weekend heeft hij heerlijk bij vrienden 2x 1,5 uur geslapen, nadat hij zonder enig probleem bij iedereen op schoot had gezeten. Ok, de nacht daarna was hij wel een beetje onrustig, maar toch! Wij volgen ook de rust en regelmaat en hij heeft een tijd ingebakerd geslapen, omdat hij toch ook niet de makkelijkste was met prikkels (maar wel de liefste natuurlijk, ). Het komt wel goed!
Heej Sellie13, dank je wel fijn om te horen! Soms denk ik echt wel eens; moet ik mijn kindje misschien toch maar meer aanwennen? Gewoon blijven meenemen e.d. net zo lang totdat ie het gewend is? Misschien is het wel helemaal niet goed dat ik zijn ritme zo strak volg...krijg ik er misschien een kindje door dat dadelijk helemaal niets gewend is en later nooit eens flexibel is ofzo.
Nee hoor, zou ik niet doen. Het komt echt vanzelf wel. Dat is bij ons ook zo gegaan. We zijn hem pas gaan meenemen toen we merkten dat hij dat ook leuk vond. Dat is natuurlijk wel even uitproberen, maar als het niet gaat moet je gewoon nog even geduld hebben. Ze kunnen vanzelf meer aan. Wij merken nu dat we de strakke regelmaat een beetje kunnen loslaten en dat het dan ook goed blijft gaan. Ik zou dus gewoon zo doorgaan en heel langzaam kijken of je wat meer variatie aan kan brengen.
Hai Ja ik denk zelf dat we ook goed bezig zijn maarja, soms ben ik er wel eens bang voor. Maar als je ziet dat je kindje tevreden is dan doe je het toch wel goed lijkt me. Ik hoop idd. dat ie op een gegeven moment wat meer kan hebben en ook in een andere omgeving kan slapen, dan zouden we al weer wat meer kunnen doen. We hadden het ook over vakantie met een kennis van ons en die zei moet je gewoon doen. Daar kun je ook je ritme volgen maar ik zie het niet zitten nog.
Wij gaan toevallig over een paar weken naar Frankrijk met de kleine, ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat. Je kan dan inderdaad in ieder geval je ritme aanhouden, maar als hij nog niet ergens anders kan slapen zou ik even wachten totdat hij dat wel kan.