Hoi, tot en met afgelopen week heb ik mijn dochtertje van negen maanden zelf borstvoeding gegeven onder werktijd. Nu heb ik dus geen kolfrecht meer en kan ik dus niet naar haar toe om eten te geven. Ik ga wel halve dagen werken, dus van 8.00 tot 13.30, maar mag dus niet meer naar haar toe. Probleem is alleen dat ze dus niet uit een fles wil drinken. Hoe los ik dat op als ze bij de oppas is? Dit is trouwens haar voedingsschema vanaf maandag: - rond 6.30/7.00 borstvoeding - 8.30 een paar stukjes brood en wat slokjes water uit een beker - 10.00 een gepureerde appel/peer/etc en op de één of andere manier borstvoeding/ander drinken - 12.00 driekwart boterham en wat slokjes water uit een beker - 14.00 een gepureerde appel/peer/etc en borstvoeding - 16.00 een mariabiscuitje - 17.30 avondeten en borstvoeding - 22.00 borstvoeding Is dit zo goed? En hoe los ik het flessenprobleem op? Want ik heb wel melkpap van Bambix wat ik aan de borstvoeding kan toevoegen zodat ze het als een pap kan eten, maar dat lust ze ook niet echt. En ze kan wel een beetje uit een beker drinken, maar alleen wat slokjes bij het eten. Alvast bedankt voor je hulp!!!
Hoi! Laten drinken uit een warm speentje, iemand anders de fles laten geven of drinken uit een tuitbeker (zachte tuit) kan helpen. Vaak heeft het even de tijd nodig om te wennen, zeker als ze voorheen altijd uit de borst heeft gedronken. Je kan ook eens kijken naar de vorm speen, een kersenspeen werkt vaak het beste, dat lijkt het meeste op de tepel. Je kan het ook eens oefenen in het weekeind, met bv een flesje afgekolfde melk die je door iemand anders laat geven. Hopelijk gaat het snel beter. Groetjes Linda