Slapen.. wat is dat? + 5mnd en continue speen willen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koesje, Sep 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koesje

Koesje Niet meer actief

Vanaf de geboorte van mijn zoontje heb ik het gevoel dat ik elke dag weer opnieuw het wiel aan het uitvinden ben.
    Na een lastige start hebben we nu een heel vrolijk mannetje maarrrr slapen is echt zo een drama! Hij maakt er echt een potje van! Overdag slaapt hij niet langer dan max een uur gedurende de hele dag en s'nachts gaat het meestal als volgt:
    tussen 18.30 en 19.00uur nr bed
    22.30 papfles (180+6+3 schepjes pap)
    4.00uur fles die hij nooit opdrinkt (gemiddeld 80cc) mr anders niet verder slaapt
    7.0uur wakker.
    Lijkt op zich oke maar niets is minder waar! We moeten (en dan niet overdreven) bijna elk uur eruit om zijn speen te geven! Hij slaapt erg onrustig!
    Ik heb ook niet het idee dat hij s nachts echt nog honger heeft maar het een manier van troost is. Hij gaat ook nooit meteen slapen. Ook dan moeten we tig x zijn speen aanbieden.
    s'ochtends krijgt hij pas rond 8.30uur weer een fles waarvan hij max 100cc drinkt. Eerder heeft hij echt geen honger.
    Hij drinkt sowieso nooit meer dan gemiddeld 140cc behalve de papfles s'avonds die gaat helemaal op.
    Ben inmiddels ook met groente en fruit begonnen en dat vindt hij gelukkig wel lekker.

Maar goed weet iemand wat we hier nog mee kunnen? Zijn speen afleren lijkt me nog wat vroeg?! We hebben echt al zoveel geprobeerd voor een rustige nacht! Van de week contact gehad met cb en die wisten het ook niet.. Julllie een idee/tip?

Nu weer.. welgeteld heeft hij net 15min geslapen en gaat dan ook niet verder slapen wat ik ook probeer.

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    Draait hij zich al om? Voor inbakeren is hij al te groot denk ik he..
    Daar werd onze zoon heel rustig van.. Maar hij was wel wat kleiner toen we daar mee begonnen. En met 6 mnd. weer afgebouwd.
    En hij heeft 5 spenen in z'n bedje liggen, zodat hij er altijd zelf wel één vind. Maar jullie zoon is misschien weer te klein om de speen zelf in zijn mond te doen? Pff.. lastig hoor! Succes.. Ik geloof dat je niet zoveel aan mijn tips hebt ;)

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Thanks voor je reactie linnepin86!
    Ons zoontje heeft altijd ingebakerd gelegen maar zodra hij om ging rollen heb ik dat afgebouwd. Hij is idd nog te klein om zijn speen zelf te pakken en tikt de speen ook vaak zelf uit zijn mond.
    Ben ook echt bang dat er geen gouden tip is maar t zou al zoveel schelen als we niet elk uur die speen hoeven te geven en hij wat langer en makkelijker zou slapen.

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Heel lastig! Speen kun je eventueel vastmaken aan een knuffeltje. Dan raakt hij minder snel kwijt.
    Verder denk ik dat je de fles van 04.00 uur moet zien te verschuiven naar een later tijdstip, totdat het uiteindelijk een vroege ochtendfles wordt. Krijg je hem ook niet meer in slaap met speen rond dat tijdstip?

5. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je tips!
    Knuffel of doekje aan zijn speen hebben we geprobeerd maar heeft helaas niet geholkpen. De fles van 4uur proberen we altijd op te schuiven door zijn speen te geven, een aai over zijn bol, evt een knuffel van ons, dekens goed enz. maar hij slaapt gewoon niet meer verder totdat we wat melk aanbieden.
    Het liefste wil ik die fles ook opschuiven maar hij wil gewoon niet meer verder slapen.

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    En als je nou de laatste fles half uurtje later geeft? Of wordt hij zelf wakker om 22.30 uur?

7. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hij wordt helaas altijd rond die tijd wakker ook als ik alles overdag opschuif. Denk dat ik zo maar weer naar het cb ga bellen.. heb het normaal niet zo op het cb maar ja ik vind dit ook niks.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Zou het niet kunnen zijn dat hij last heeft van krampjes en dit d.m.v. zuigbehoefte wil minderen?

Je geeft aan dat hij groente en fruit lekker vindt (dus neem ik even aan dat hij dat al een tijdje krijgt) en daarnaast een flinke papfles in de avond?

9. Koesje

Koesje Niet meer actief

Heb ik ook even aan gedacht zeker omdat hij er in het begin veel last van had maar dat is het niet. Het komt voornamelijk omdat hij echt zijn speen nodig heeft om in slaap te vallen en deze continue verliest. Dan wordt hij wakker en is de cirkel rondt omdat het achter elkaar zo door gaat.
    Ik bedacht me net dat ik evt al een iets grotere speen zou kunnen proberen.

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    ja vanaf 6 maanden zijn de spenen iets groter, misschien is hij er wat eerder aan toe.

Benieuwd of het helpt, succes!

11. Koesje

Koesje Niet meer actief

Dankjewel:) let's hope so!!

12. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

Nov 25, 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een dame met rond die periode dezelfde perikelen. Wij waren bijna wanhopig en kwamen slecht aan onze eigen rust toe. Wat hielp was de nachten om de beurt verdelen. Meerdere spenen om haar heen leggen (6stuks ☺️)
    En helaas was er niets wat we deden wat verder hielp. En dat al vanaf de geboorte.... Slopend! Na 7 maanden werd het beter. Toen werd ze denk ik 2 à 3 keer wakker en dat vonden wij al goede nachten!
    Nu is ze bijna 10 maanden en lijkt ze eindelijk zelf door te kunnen slapen. Ze heeft geen fles, speen, aai over de bol meer nodig en gaat als ze wakker is zelf weer slapen. Ik denk zelf doordat we haar zijn blijven helpen en haar de aandacht hebben gegeven die zij nodig had heeft geholpen het nu zelf te kunnen.
    Geen echte tips dus maar hou vast dat er een einde aan komt! Sterkte.

13. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik ken het... Het is verschrikkelijk, die gebroken nachten:(
    Bij ons wat het precies hetzelfde verhaal.
    Ik heb mijn zoon wel bij mij op de kamer gehad tot ongeveer 6 maanden. Want dat heen en weer lopen wat niet te doen.
    Dit heeft wel geholpen, want ik hoefde maar mijn arm uit te steken en zijn speentje terug te doen.
    De fles gaf ik later, zo rond 23.30u. Dan kwam hij daarna in ieder geval niet meer in de nacht. En áls hij dan wakker werd, probeerde ik hem met het speentje weer in slaap te krijgen. Na een paar dagen was hij hier ook aan gewend.
    Naderhand ben ik die fles va 23.30u steeds iets gaan vervroegen.
    Maar het speentjesprobleem dat bleef bij ons wel nog even duren. Dit was pas met 9 maanden eigenlijk (bijna) over.
    Nu geef ik hem de speen alleen nog met slapen. Hij kan hem zelf terugvinden 's nachts, dus dat scheelt;)

Veel succes verder! Probeer zo nu en dan een beetje bij te slapen dat helpt ook.

14. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Bij ons was de oplossing een dekentje. Hij kreeg dan echt rust en bleef meer liggen. Heb wel altijd goed opgelet of hij zich niet vast rolt in het dekentje. Maar nooit het geval geweest. Dekentje gaat wel wat losser zodat hij makkelijk om kan rollen. Nu met bijna een jaar vinden we hem weleens boven op het dekentje. Maar op onrustige dagen brengt het dekentje nog steeds veel rust.

Eerst armpjes onder de deken ingestopt. Kunnen ze ook de speen niet uit slaan. Met een maand of 9 maakte het niet meer uit.

15. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    hier helpt het dekentje ook inderdaad.. een beetje het geveol van inbakeren wat ze tot ruim 6 maanden heeft gehad.. en een grotere speen hielp ook zeker.. die hield ze makkelijker vast..

Succes!

16. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt allemaal.. Voor m'n gevoel kan ik nu niet meer doen dan de tijd uitzitten dat hij zelf zijn speen kan pakken.
    Hij ligt sinds half zeven op bed en ik ben nu alweer 7x!!! Bij hem geweest. Gek wordt ik ervan!

17. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Hier lange tijd het zelfde gehad. Op een gegeven moment sliep hij naast me en lag ik met mijn neus tegen zijn speen zodat hij hem binnen hield. Van de zotte.

Na wat klungelen met speentjes vond ik de tommee tippee spenen. Dit zijn wat grotere en plattere speentjes. Vanaf toen kon hij hem beter in houden. Zelfs onderste boven accepteert hij hem.

Nu hij 13 maanden is sta ik nog gemiddeld 2 x per nacht naast hem om hem een speentje te geven. Maar het is gelukkig niet meer ieder uur.

18. Koesje

Koesje Niet meer actief

Bedankt voor je tip. Ga die speen op zoeken.
    Zit hier gewoon van frustratie te janken omdat het gewoon niet ophoudt! In de vijf maanden dat hij bij ons is is vervallen we van het 1 in het ander. Niks gaat makkelijk voor mijn gevoel.. Overweeg echt om hem op te laten nemen zodat ze daar zijn slaap gedrag eens kunnen observeren. Hoe erg mijn moederhart ook schreeuwt dat ik dit niet wil dit is ook niet houdbaar meer.. (Ben na mijn vorige post weer 3x bij hem geweest). Ik doe alles om hem te troosten maar niks werkt!

19. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Daarom hebben mijn twee jongsten geen speen gekregen.. dat scheelt een hoop gedoe. Maar ik geef wel bv en voorzie persoonlijk in die behoefte ;) dus dat maakt natuurlijk wel verschil.

Hoelang is dit al aan de gang?
    Het niet slapen overdag is herkenbaar trouwens, hier wordt er vaak maar een half uur overdag geslapen.
    Is het een idee om je zoontje naast je te laten slapen? Of doe je dat al? Verstoort het wat minder je slaap

20. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Ik herken het helemaal. Bij ons was het precies zo. Elk uur eruit voor die speen. Grrrrr... Het was slopend, maar helaas was er niks aan te doen.
    Met een maand of 5 was bij ons de late avondfles er af. We wisten ook zeker dat ze niet wakker werd van de honger. Nog wel eens geprobeerd een flesje te geven, maar daar had ze geen behoefte aan. Ze huilde echt omdat ze haar speen kwijt was..
    Met 6,5 maand is het echter omgeslagen en is ze van de een op andere dag door gaan slapen. Ze is nu bijna 1 en het laatste half jaar zijn we er in de nacht nauwelijks meer uit geweest. En tot 6,5 maand hebben we ieder uur wel voorbij zien komen 's nachts.
    We hebben nog steeds een pittig dametje, maar het slapen gaat in ieder geval erg goed.

Share This Page