Tips voor een spuugende baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirjam 28, Nov 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

Oct 12, 2008
    181
    0
    0
    Mijn zoon inmiddels vier weken oud geeft bijna na iedere fles wat voeding terug zit nu op ruim 130 cc water met vier schepjes (10 cc meer water ivm ontlasting). Dat terug geven spugen kan ik het niet echt noemen gebeurd soms ook nog ruim 2 uur nadat hij de fles heeft gehad wie heeft dit nog meer of heeft tips hoe ik dit kan voorkomen ( boeren doet hij wel goed)

Alvast bedankt

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties spuugt ook zoveel. we hebben nutrilon omneo geprobeerd maar dat werkte niet goed, plus het is dikker en Ties weigerde dan zijn hele fles op te drinken omdat het hem veel moeite koste. (luiwammes :) )

nu hebben we kruidvat voeding met klein beetje johannesbroodpit meel, dat gaat wel, maar hij spuugt nog steeds enorm, ook ruim na de voeding.

sommige kindjes hebben dat gewoon, als Luuk er verder geen last van heeft is het ook niet erg. bij mijn nichtje heeft het wel een jaar geduurd.

3. Alita

Alita Niet meer actief

fledvoeding geven die wat dikker is....volgens mij met nutriton? Ik gaf dit aan ons meisje maar zij kreeg bv en dus gaf ik het na de bv maar deze kun je ook kopen als flesvoeding en dan zit het al in de fv verwerkt!!
    Dus gewoon fv voor spugende kindjes!!

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ben het met Cindy eens alleen zou ik geen speciale voeding kopen maar gewoon je eigen voeding houden en de johannesbroodpitmeel zelf toevoegen ( zoals Marieke ook al zei) dit is nl stukken goedkoper en precies hetzelfde als de voeding voor spugende kindjes. Ik gebruik het ook en het werkt perfect. Je zal er mss zelfs nog meer voordeel van hebben omdat je kindje moeilijk poept, de jbpm heeft nl een licht laxerende werking. Nog een voordeel is dat je zelf de hoeveelheid jbpm kan toevoegen en zo kijken wat voor jou kindje de juiste hoeveelheid is, in de speciale voeding zit een standaard hoeveelheid en dat is mss te veel of te weinig voor jou kindje.

Suc6 met je kleintje.

Groetjes Kim

5. Alita

Alita Niet meer actief

klopt!! helemaal mee eens!!!:D

6. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

Oct 12, 2008
    181
    0
    0
    waar kopen jullie die johannesbroodpitmeel

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Bijna alle kindjes spugen, het maagklepje is nog niet goed ontwikkeld, dat kan wel tot een jaar duren.

Mijn zoontje spuugde ook redelijk en met een maand of 8 was het ineens over.

Als het niet veel is en hij heeft er geen last van hoef je niet in te dikken, het kost alleen wat meer was. gaat hij nou meer spugen kun je idd indikken met nutriton.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Dat kun je kopen onder de naam "nutriton" en is bij de etos verkrijgbaar. Kruidvat heeft het ook. De supermarkt (bij ons in elk geval) weer niet.

Het is wel even zoeken met de hoevelheden. Esmae spuugde ook ontzettend veel. Zij krijgt nu Nutrilon Omneo en op 150cc kreeg ze twee schepjes nutriton (met speen nr. 2 avent). Dat zijn we nu aan het afbouwen en nu is het 1 schepje en een heel klein beetje. Het gaat nu goed. Af en toe spuugt ze nog, maar lang zoveel niet meer!

Het is vaak ook een kwestie van geduld. Goed rechtop houden ook en wat ons erg heeft geholpen (ook tegen overstrekkend gedrag) was een nestje maken van het voedingskussen in de box. Dan lag ze niet zo heel erg plat en dan hoef je niet vier uur lang met baby op schoot te zitten :D

9. Alita

Alita Niet meer actief

bij apotheek, kruidvat ind.... ik zou het niet te dik maken gewoon even op de verpakking lezen en uitrpoberen wat het beste werkt....succes en laat weten of het hielp!!!

10. Alita

Alita Niet meer actief

het is een oranje doos met de naam nutriton ind....:D

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Hier spuugde ze met alle voeding.. Dus maakt echt niet veel verschil.. We hebben johannesbroodpitmeel toegevoegt en toen ging het stadig aan beter.. Ben langzaam begonnen.. En elke keer als ze weer ging spugen een schepje er bij.. Tot het maximum natuurlijk maar begon met 3 schepjes.. Na 6 maanden van de Omneo naar standaard gegaan en het ging super :)

12. Alita

Alita Niet meer actief

superspul he.... hier hielp het ook goed, niet dat ze helemaal niet meer spuugde maar wel een stuk beter zo!!
    En sinds dat ze vaste voeding krijgt is het over....HALEHLUJAH!!!

13. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Het nadeel van die omneo voeding is wel weer dat het sneller verteerd en ze weer sneller honger krijgen.
    Onze zoon heeft gespuugd tot ruin 11 maanden ook met de vaste voeding.
    Ik kreeg van een voedingsconsulente de volgende tip:
    Een deel kokend water in de fles dan de voeding erbij goed roeren en dan aanvullen met koud water en weer roeren.Niet schudden.
    bv als je 200cc voeding maakt 75cc kokend water poeder erbij en dan pas aanvullen met koud water naar 200cc.
    Het is iedere keer weer een beetje rekenen als ze weer meer of minder te drinken krijgen maar het scheelt wel.
    Wij deden er idd ook altijd johannes broodpitmeel bij.
    We zijn op ten duur ook naar een osteophaat geweest en daarna was het over (zo heel af en toe)
    Succes ermee

14. Alita

Alita Niet meer actief

ik snap het niet zo met dat heet en koud water eigenlijk.... wat heeft dat dan voor een effect...uit nieuwschierigheid hoor!!

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hoeveel spuugden die van jullie dan? hier is het namelijk ook heel erg. soms drie uur na de tijd nog en echt met kracht komt het eruit dus geen mondjes vol zeg maar. echt het komt wel 20 cm ver. en uit de neus echt heel sneu e ndan het overstrekken erbij pff vind het zo sneu. i nhet begin kwam hij er ook niet bij aan. vorige wk gelukkig wel morgen nog ff afwachten of ie gegroeid is. geef ook half borst half fles.

16. Alita

Alita Niet meer actief

@Mama suus dan zou ik eens naar de dokter gaan..dat is toch echt reflux dan hoor!!!

17. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    nou dat met dat warm en koud water heeft er mee te maken dat als je de voeding schud dat er meer lucht in komt.Ik weet ook niet precies hoe het zit.Ik heb ooit eens een voedingsdeskundige daarover opgebeld en ze gaf me deze tip.Het hielp hier wel.Niet dat het helemaal over was maar wel een beetje minder.

18. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik was het er bij mijn vorige post vergeten bij te zetten, maar hier was de dr brown fles een uitkomst. meneer spuugde nog wel, maar lang niet zo veel, hij dronk rustig, ging vanaf toen een stuk beter.

19. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

Oct 12, 2008
    181
    0
    0
    bedankt voor de tips we gaan er vanavond mee beginnen

20. Alita

Alita Niet meer actief

aaah wist ik niet....weer iets geleerd!!!

@Mirjam laat weten of het hielp!!!!

Share This Page