zonnebril

Discussie in 'Verzorging' gestart door tamaartj, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik heb een dochtertje van ruim 4 maanden die het niet prettig vind om in de zon te kijken (wie wel?):p
    Maar nu was mijn vraagje ... waarom mogen baby's pas een zonnebril op vanaf 6 maanden?;) (staat op de verpakking)
    Ben benieuwd

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    ;) Nou d eonze droeg echt al met 4 mnd op vakantie een bril
    Babybanz. Mocht je nog op zoek zijn naar een rose. Ik heb hem in de verkoop.
    Hij is dus alleen die vakantie gedragen als kk niet sliep

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

bij ons in de apotheek zijn er van 0tot6 maand mijn dochtertje dragt ook een zonnebrilletje

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Werkt een parasol en pet niet voldoende? Hier een meisje die ook een hekel heeft aan de zon, maar met zonnepet komen we de zonnige dagen wel door.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft ook een zonnebrilletje, Toen ze bijna 6 maanden was al want toen gingen we op wintersport..

Nu vooral handig op de fiets want hoedje/petje doet ze af (zelfs met touwtjes variant) en brilletje laat ze zitten..

Ze heeft trouwens een babybanz..

6. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden
    ik had al een zonnebrilletje gekocht van difrax
    maar op de verpakking stond
    "De babyzonnebril is ideaal voor baby's vanaf 6 maanden, omdat hij de ogen beschermt tegen schadelijke UV stralen"
    dus ik vroeg mij eigenlijk af waarom zou ze hem dan pas vanaf 6 maanden mogen gebruiken?? ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    waarschijnlijk omdat ze er van uit gaan dat een baby tot zes maanden in de kinderwagenbak ligt en dat daar weinig zon in komt...

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke het is ideaal voor baby's vanaf 6 mnd, maar er staat niet op dat ze het pas vanaf 6mnd mogen ;)

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Volgens onze opticien mag het eiegnlijk pas na een jaar omdat de oogjes moeten wennen aan licht en de spiertjes en dus de pupil in de oogjes getraind moeten worden op licht en donker.

Hier dus alleen een hoedjes en parasolletje ondanks zeer lichte blauwe en gevoelige ogen

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Licht is juist niet goed voor babyoogjes, omdat de kegels of staafjes ( een van de 2) nog niet goed genoeg ontwikkeld zijn.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja kan dat de opticien dat ziet maar het leek mij niet verstandig om een baby van vijf maanden in de felle sneeuw geen zonnebril op te doen..

En hetzelfde geldt op de fiets, dan zet ik echt wel een brilletje op als de zon fel schijnt, kan er zelf ook niet tegen namelijk..

12. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok dus behoorlijk tegenstrijdig ;)
    dan kijk ik wel ff.. ik neem aan dat ongeveer een uurtje per dag geen kwaad kan en anders idd maar de parasol op dr wagen. Petjes vind ze niks dat trekt ze van dr hoofdje (hoe bedoel je eigenwijs)

13. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.600
    1.053
    113
    Hier
    mijn dochter heeft ook al sinds 4 maanden een zonnebril van difrax. ze heeft er een hekel aan als de zon maar iets in haar gezichtje schijnt tijdens het wandelen. en zelf vind ik het ook prettig om op een zonnige dag een zonnebril op te hebben, want ook al kijkje niet in de zon er is toch zoveel licht dat je gaat knijpen en hoofdpijn krijgt. en leuke bij komstigheid het ziet er super leuk en stoer uit

Deel Deze Pagina