hoi allemaal, Flesjes uitkoken enzo voor gebruik snap ik. Maar op de borstkolf staat ook dat je het vantevoren moet uitkoken. Maar wanneer moet ik dat dan doen? Na de bevalling verblijf ik 8 dagen in kraamhotel. Dus wil het wel meenemen om het te gebruiken daar. En andere spulletjes zoals die plastic bijtringen en speeltjes enzo. Zijn die zo chemisch bewerkt dat ze ook eerst gereinigt moeten worden? En hoe en wanneer moet dat dan? Alvast bedankt! Groetjes Kiowa
De borstkolf kan je het beste nadat je ben bevallen uit laten koken dan! Ga je sowieso flesvoeding geven dan? Als je toch eerst borstvoeding wil proberen, dan zou ik nog even wachten met uitkoken. Je kan ook zo magnetron sterilisator meenemen en daar zullen ze best een magnetron hebben, dan is het ook steriel hoor dat doe ik ook zo! En voor die bijtringen en speeltjes als ze allemaal van plastic zijn, gewoon even onder de warme kraan afspoelen. Meeste bijtringen kan je niet uitkoken voor zover ik dat weet! Sommige plastic speeltjes zoals een rammelaar of blokjes die doe ik ook even in die magnetron sterilisator. Wel leker relaxed hoor zo kraamhotel, dat lijk mij ook wel wat! Veel plezier daar
hoi Patricia, Bedankt voor je antwoord Ga eerst proberen om borstvoeding te geven. Dus niet de fles. Maar hoorde ook dat je in het begin wat meer moet kolven om het allemaal goed op gang te laten komen ( ? ) En misschien wil papa na een paar daagjes wel een afgekolfd flesje geven Helaas hebben we geen magnetron ( daar bij het kraamhotel wel) Dus hoe kan ik dan het beste rammelaartjes enzo steriliseren? Toch gewoon uitkoken in pannetje water? Maar ik begrijp dat afspoelen ook voldoende is? Ja, zo'n kraamhotel is echt heel relaxed Ben blij dat we bij eentje in de buurt wonen! Lekker 1 persoonskamer. Bed ernaast voor de partner als ie wil blijven slapen. Eigen douche en wc. tv, koelkast. Partner kan ook mee blijven eten als ie wil. Baby blijft gewoon dag en nacht bij je op de kamer. En ook een voordeel is dat kraamvisite niet zo lang blijft omdat je toch in bed ligt en de kraamverzorgsters daar letten op dat het niet te druk voor je word. en het allermooiste is, is dat alles vergoed word door de ziekenfonds Kijk er nu al naar uit
Ik zou je rammelaar en bijtringen niet uitkoken hoor, dat is echt niet nodig. De eerste weken doen ze er trouwnes toch nog niks mee.
de eerste dagen leg je je baby vaak aan en wordt er alleen gekolfd als er problemen zijn,met het flesje zou ik nog even wachten tot een week of 5 anders heb je kans dat de kleine de borst niet meer pakt. als je geen magnetron hebt kook je het uit in een pan met water en een scheutje azijn voor de kalk,flessen 10 min en spenen 3 min. veel succes gr miranda