Slapen zonder bakerzak doorzetten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chrissie, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wij zijn een paar dagen geleden in 1x gestopt! Dat kwam eigenlijk doordat we Anna ineens bijna zagen draaien in de bakerdoek. Dat kan heel gevaarlijk zijn dus we wilden het risico niet meer nemen. Dan maar stoppen. En eigenlijk valt het best mee! Vooral over de nacht maakte ik me van tevoren zorgen maar dat gaat gewoon prima. Overdag slaapt ze wat minder lang dan anders maar zelfs dat valt me mee.
    We leggen haar in een slaapzakje met een lakentje er heel strak overheen, zodat ze toch dat gevoel heeft van ingebakerd zijn. En dat werkt gelukkig!
    Anderen die met hetzelfde zitten, succes...! Hopelijk valt het bij jullie ook mee.

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Wij zijn ook cold turkey gestopt omdat ik florian zag wringen in zijn swaddle me, de slaapjes overdag deden we al in een bakerzak.

Ik heb toen een strakke winterslaapzak voor hem gekocht en hem daar zijn dag en nachtslaapjes ingelegd en waarempel,het ging in een keer goed! De slaapjes overdag waren in het begin inderdaad wel wat korter, maar dat is nu ook niet meer.

Wij hebben het gedaan op het moment dat ik dacht dat hij weerstand gaf. We hebben het eerder geprobeerd maar toen wilde hij echt nog niet.

Nu slaapt hij zelf in een zomerslaapzakje en dat gaat prima.

Succes voor iedereen!

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    @Balou, misschien is ze er gewoon nog niet aan toe. Ik heb het ook een keer eerder geprobeerd. Ze was toen al evengoed ouder dan Sanne. Toen is het ons ook niet gelukt. Nu ging het zonder problemen.
    Misschien volgende maand weer eens proberen?

4. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Misschien is ze er idd nog niet aan toe. Maar ben bang dat als ze zich straks gaat omdraaien dat ze dan nog in de bakerzak zit en het dan in 1 keer moet afleren. Pffff moeilijk hoor. Heb haar net maar weer in haar bakerzak gelegd dan slaapt ze tenminste.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    @balou. Geeft het dan gewoon nog even de tijd en probeer het over 2 weken nog een keer. Hier wilde het ook eerst niet en een week later geen enkel probleem. Probeer anders ook eerst alleen het slaapje wat normaal het beste gaat en houdt dat eerst een paar dagen vol en dan zo langzaam elke keer 1 slaapje met bakerzak minder.

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook wel vaker het geprobeerd en als t niet ging, toch weer tijdje bakeren.
    Maar hier lijkt het erop dat we de strijd gewonnen hebben, sinds vorige week donderdag slaapt ons mannetje zonder :) Kan (nog) niet zeggen dat ie zo 'vlekkeloos' slaapt als met, wel soms nog wakker, en slaapje is ook wat korter geworden, maar al met al zijn we wel tevreden! En bovenal supertrots op mn ventje natuurlijk!

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Tim ligt vandaag toevallig weer een keer in zijn bakerzak. Ben al een week of 4 geleden ineens gestopt met het echte inbakeren omdat het idd na de inentingen goed ging. Nu slaapt hij al een week overdag heel kort, hooguit een uurtje, en is tussendoor ook erg jengelig dus vandaag in de bakerzak en ja hoor meneer slaapt al weer bijna 2 uur, kan hij even wat bijtanken en morgen weer zonder bakerzak maar in de slaapzak.

Het middagslaapje is trouwens het enige slaapje dat niet zo wil lukken, dus dat is ook het enige slaapje waarbij ik dus soms nog de bakerzak gebruik. Na de ochtendfles slaapt hij een uurtje en na de 16 uur fles gaat hij rond 18 uur naar bed en vaak moeten we hem dan wakker maken voor zijn laatste fles.

Gewoon naar je kindje kijken, afbouwen is goed maar als ze slaap tekort gaan krijgen is het volgens mij niet erg een keer de bakerzak weer te gebruiken het wil niet zeggen dat je meteen weer aan de bakerzak 'vast' zit 1 dagje tussendoor is misschien al genoeg, zolang ze nog niet draaien dan he!

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Nou, gistermiddag toch weer ingebakerd. We hebben ontzettende drukke tijd (veel bezig in nieuwe huis dus daar slaapt ie ook wel eens) en wat geschuif met oppas ivm het stoppen van onze eigen oppas. Gevolg, ons mannetje slaapt gewoon niet meer smiddags. En zodra ik m in de zak deed, gingen de oogjes dicht en heeft ie 2.5 uur geslapen. Nu ligt ie ook al weer een half uur te jengelen in bed, dus denk dat ik het zo ook maar weer doe. Ik weet dat het beter is om niet te doen, maar een kind wat niet slaapt lijkt me ook niet goed toch?
    Volgende week gaan we als goed is verhuizen, hopelijk komt dan de rust weer terug en gaat het dan wel weer lukken.

Deel Deze Pagina