slapen zonder huilen: tip!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladyrabbit, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bij ons was t een paar weekjes terug ook zo erg weer dat ik uren naast dr bed kon zitten omdat ze niet wou slapen...

wij doen gewoon sinds een paar weken weer:
    als ze savonds wakker wordt en blijft huilen,er 1x uithalen en troosten en weer terug leggen.maar dan troosten naast dr bed en niet in de stoel.
    en als ze dan weer in bed ligt en gaat huilen dan laten we dr liggen en na 2 dagen had ze t door en sindsdien slaapt ze weer door.en mocht ze komen dan toch 1 keer troosten en weer terug.
    maar we laten altijd als ze gaat slapen de deur wagenwijd open staan.en als ze slaapt dan doen we m dicht.

succes iedereen!
    super...

2. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    hhihiih, de boekhandels zullen wel denken... en Meneer of mevrouw Pantley ook, wat een run op die boeken ineens, heb hem ook besteld verwacht hem vandaag, alleen heb ik volgens mij het zelf al opgelost, meneer wilde ineens, na 12 weken de speen, wilde hem nooit, dacht eens kijken wat er gebeurt als ik hem geef, pakt hem, sabbelen, en slapen! en ik maar altijd moeilijk doen, gapen, wakker in bed en vingers in mijn oren (kleine 5 minuutjes hoor)
    Hij wordt heel snel wakker, na een uur, schijnt in het boek te staan waarom, dus heel benieuwd!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff bij ons is het wel even erger!
    Overdag slaapt ze sowieso niet. Ze wordt wakker van het kleinste geluidje, dus je moet erbij blijven. En als ze 's nachts wakker wordt kost het met gemak een uur om haar weer in slaap te krijgen.
    Inslapen lukt ook heel slecht, ook daarmee zijn we wel een uur bezig.

Ik hoorde gisteren ook iets over slaapsiroop, daar ga ik mee ook in verdiepen!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had ook slaapsiroop gekocht.
    Weet niet of het werkt want meneer vertikt het om het in te nemen.
    Je kan het mengen met bijvoorbeeld melk ofzo of vruchtensap. Maar meneer merkt dat meteen en weigert dan te drinken.

Ja, de eerste keer heeft ie het ingenomen. Hij sliep toen die nacht als een roosje. Maar goed, dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Was benieuwd naar de volgende nacht maar toen had ie het door en weigerde ie het in te nemen. Heel balen.

Je hebt trouwens 2 verschillende siropen. Beide wil hij niet nemen :(

5. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    nou heb het boek vanmiddag gekregen zodra zoon op bed lag, 19 uur begonnen en ben tot het del wat nuttig is voor ons... veel dingen doen we al maar zie dat het beter kan... sneller anticiperen is een van de dingen, en inderdaad als hij overdag, want de nachten gaan super, na een kort slaapje wakker wordt, klaar staan om hem weer in slaap te helpen zonder dat ie compleet wakker wordt...
    ben heel benieuwd...

6. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Er zal zeker een run op die boeken komen zeg ;)

Onze dochter slaapt 's nachts echt perfect ! We leggen haar na de laatste fles van 7u ongeveer op bed, meestal wakker of ze moet tijdens het drinken al in slaap zijn gevallen. En bijna altijd zonder problemen, af en toe moeten we nog even troosten en 'n speentje geven maar vaak leggen we haar wakker in bed en horen we haar pas weer de volgende ochtend.

Maar overdag wil ze bijna niet slapen ! Bij papa op de buik slaapt ze gerust 3 uur lang maar in de box of in bed maar 'n half uurtje en dan is ze klaarwakker en weer helemaal vrolijk.
    Dit is dus te kort?
    Moet zeggen dat ze rond half 6 / 6 uur al gaat huilen, ik denk van vermoeidheid en dan moet ik me haasten met 't badje en flesje omdat ze gewoon naar bed moet..
    Ik dacht eerlijk gezegd dat overdag veel wakker zijn niet zo erg was..
    Als ze wakker is is ze trouwens altijd vrolijk, alleen in slaap komen lukt dan niet zo..

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ik heb hem ook besteld! Hoor zoveel positieve reacties dus wil het ook gaan proberen!

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Heb er van gister overdag, bedritueel en nachtbraken een logboek gemaakt. Nu van vandaag weer.

Vraagje:Hoeveel hebben jullie gemaakt voordat jullie echt met die tips wat konden doen?
    Ik bedoel heb je dan niet meer logboeken nodig om een patroon te zien?

Ben in ieder geval wel nu bij de tips enzo, dus ik ga kijken of we er iets mee kunnen. Ik hoop het zo.
    Heb vannacht maar weer 3uur slaap gehad, en NOra zelf iets van 4 uur in totaal, en overdag maar 1 uurtje, zij krijgt dus ook veeeeel te weinig rust!

Succes iedereen...

Knuffff,
    Mili

9. zwaantje

zwaantje Actief lid

31 jan 2007
    119
    0
    0
    Ik heb hem via marktplaats voor 7,50 :D
    Hij ziet er nog heel netjes uit.
    Ik hou helemaal niet van lezen maar hier heb ik wel zin in.
    Ik begin er vanavond in.
    Jullie horen wel hoe het gaat.

Groetjes Miranda

10. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hmmm... ik heb het boedtoch nog heel hard nodig. Afgelopen nachten lekker gespookt. Ben nu maar aan het schrijven.

Ik ga alles wel een beetje aanpassen, want ze wil echt niet vroeg naar bed hier...

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb hem ook binnen gekregen vandaag. Ben direct begonnen zat net ook al lekker op de bank,maar word afgeleid door popstars, dus dat eerst uitkijken en dan rustig beginnen met lezen.

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik ga jem ook bestellen, want momenteel is het hier drama met slapen!

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wow ik heb nu gewoon al resultaten door het boek!
    Heb allereerst Nana haar dagritme veranderd ik begin nu haar eerste voeding om 7uur en haar laatste om 23uur en dan slaapt ze gewoon door tot de volgende ochtend 7uur.
    Ook hebben we een bedritueel die we elke dag herhalen ze wou eerst niet slapen na het bedritueel maar ik legde haar toch in bedje zodat ze wel een link kon leggen, en vandaag is ze in slaap gevallen op bed na haar flesje van 19uur! Eindelijk een avondje voor mezelf. Nu nog om 23uur haar laatste fles en dan kijken of ze het weer tot 7uur red.

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Heb je al geprobeerd het bedje schuin te zetten? Dat helpt hier heel goed, dan loopt het minder snel terug. Bijv een boek onder de beide voorpoten.

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Zijn er nog meer successtory's? Hier wordt het namelijk iedere avond/nacht erger....

Nou ja, 'erg' klinkt wat dramatisch. Ze is gewoon heel veel en heel lang wakker. Ik geloof dat ze inmiddels maar een stuk of 10 effectieve slaapuren heeft op 24 uur.

Ik probeer steeds een avondritueel in te voeren: douchen, voeden, lezen, knuffelen slapen oid. Ik probeer dat rond een uur of acht. Maar mevrouw gaat gewoon echt niet eerder dan 22.00 slapen. Ik kan het ritueel wel verplaatsen naar later, maar ja, dan is het effect er ook niet echt... ;)

Overigens is ze 's nachts weer gewoon om de drie uur ongeveer wakker voor een voeding. Er is toch echt een tijd geweest dat ze bijna of helemaal doorsliep.

Ach ja, het komt vast wel weer... Maar ik wil héél graag wat succesverhalen! Ik vind het namelijk een heel mooi en goed boek, maar het lukt nog niet zo.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Slaapsiroop, wat een drama! Ze krijgt er vreselijke krampen van! Heb het zelf ook geprobeerd en heb krom gelopen van de buikpijn!

Maar een strak schema icm de aanpak van het boek werkt goed.
    Ze slaapt nu halverwege de ochtend en halverwege de middag en ze slaapt om 19:00 meteen in. Ze wordt nog 2 a 3 keer wakker 's nachts, maar als ik het boek moet geloven is dat normaal.
    We hebben iig geen hysterische toestanden meer en wiegen hoeft ook niet meer, dus ik ben een tevreden mama :D

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb hem nog nioet uit, maars avonds gaat het al wat beter. Nu 's nachtsnog

18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hoi iedereen :d 3 dgn nadat ik het boek had gekocht sliep mijn zoon weer zoals vanouds (vermoederlijk was het een sprongetje)
    Ik heb het boek nieuw voor 20 euro gekocht en tot een kwart van het boek gelezen.
    Hij is dus in perfecte staat en mag weg voor 15 euro inclusief verzendkosten.

19. Sijke

Sijke Bekend lid

wat moet ik me voorstellen bij slaapsiroop? Wat zit daar dan in? En welk merk of waar te koop?

20. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Heb je hier ook wat aan als je kind al bijna 16 maanden is?

Deel Deze Pagina