gewoon bij de drogist te koop. je hebt maar 2 verschillende siropen. beide is puur op homeopatische basis.
Hmm mijn zoontje is 14 maanden en wordt meerdere keren per nacht huilend/krijsend wakker. Hij is nooit een goede slaper geweest (helaas) Met een fles slaapt hij altijd goed in, maar doorslapen... uitzonderingen daargelaten... doet ie nog steeds niet. 14 maanden slaapgebrek breekt me goed op.. ga toch eens kijken of het boek iets voor me is.. nooit geschoten is altijd mis..
nou hier werkt het PERFECT! Ben er heel blij mee! We passen steeds toe wat in het boek staat en al zijn we nog steeds bij stap 1, het gaat nu echt zonder huilen! Het gaat wel op en af hoor, maar met elke verbetering was ik al blij!
Als je de "regels" van "Rust en Regelmaat" van Ria Blom (ik denk dat het net zo iets als als dit boek) volgt, is de baby toch na het in bed leggen altijd wel een paar minuten aan het piepen, soms zelfs huilen. Duurt vaak niet langer dan 3-5 minuten. Maar is dat dan ook zo schadelijk? Ik laat haar echt geen 45 huilen, maar een paar minuten kan toch geen kwaad?
nee denk ook niet dat dat kwaad kan hoor Mariannerw. Denk dat et boek het heeft over lang laten huilen. Dus echt meer dan 10 minuten. dit boek is denk ik ook echt voor beebjes die nog steeds niet slapen na 5, 10 minuten. heb het boek van Ria Blom ook gelezen en het werkte echt niet bij Erik. Erik kon uren achter elkaar huilen ( zeg maar vreselijk krijzen en over zijn toeren gaan )
mamzie, gaat het nu wel goed bij jullie? Heb hier echt zo'n idee dat het nooit ophoudt dat hij "gewoon" een slechte slaper is die elke nacht nog wel een keer huilend wakker wordt.. We hebben hier een zgn. 10-minutenregel.. als hij na 10 minuten nog huilt gaan we naar hem toe.. Gelukkig valt hij daarvoor vaak wel weer in slaap.. Ons zoontje is 8 weken te vroeg geboren en daar werd het iedere keer op gegooid dat het daar mee te maken had.. maar geloof niet dat dat nu nog aan de orde is.. het hoort denk ik deels bij zijn karakter.
tja goed is een breed begrip. In andermans ogen zouden ze zeggen dat het niet goed ging. Maar IK ben tevreden Erik slaapt nog steeds niet alleen. Maar vegeleken met eerst valt ie nu wel zelf in slaap ( dus niet met tepel in zijn mond ) en hij komt ongveer maar 2 keer per nacht en dan maar 1 minuutje ofzo. Dus ik ben BLIJ Misschien is het niet ideaal maar vergeleken met eerst dat ie wel 6 - 8 keer op een nacht wakker werd en alleen met tepel in zijn mond weer in slaap viel is dit dus heerlijk! Ik denk nu hij ouder word het ook steeds makkelijker gaat. Als het zo goed blijft gaan en we weer wat geld hebben dan kopen we een 1 persoonsbed voor hem en dan ga ik de techniek in het boek toepassen om borstkindjes die bij je slapen alleen te laten slapen. Dus dan verkas ik naar zijn kamer eerst om samen in zijn bed te slapen ( eigen matras ernaast ) en trek me elke keer wat meer terug. Misschien als jouw kindje ouder word dat ie ook steeds beter gaat slapen. Ik weet niet hoe oud ie is?
Hij is nu 14 maanden.. Ja weet je.. heb beetje hetzelfde als jij.. voor mij slaapt ie redelijk, maar de ene nacht gaat het beter als de ander.. vorige week 2 nachten aan een stuk door huilen en nu weer 4 nachten 1 keer huilen.. dan ben ik al tevreden. Maar als ik dan hoor dat sommige kindjes 14 uur non-stop slapen en nog lekker laat wakker worden ben ik stiekem wel jaloers hoor.
Denk ook dat het per kind verschillend is hoeveel ze slapen hoor. Net als bij volwassen mensen. Mijn man kan met 6 uur slaap per nacht doorkomen en ik moet er echt minimaal 8 slapen wil ik een beetje kunnen functioneren overdag Maar snap je wel dat je er jaloers op bent hoor. Heb ik ook. En hier gaat het soms ook nog wel mis hoor. Meestal als ie een hele drukke dag heeft gehad of als het avondritueel een beetje in het honderd loopt OF als ie slecht heeft gegeten overdag.