Ik wil echt niet vervelend doen, maar dit kan ook gevolgen hebben voor zijn gebit als volwassene.... Ik heb zelf erg lang geduimd en daar jaren last van gehad met mijn volwassen gebit. Kindergebit was nooit iets in te zien... Zou toch hem langzaam proberen af te leren...
En weer en nacht naast me geslapen. Ik had toch echt gehoopt dat ze met een weekje wel gewend was. Maar het word steeds moeilijker. Pas om 23.00 is ze gaan slapen. Ze mocht nog wel even lezen naast me... ineens viel ze in slaap. Zo moeilijk dit: of een nieuw speentje of voorlopig weer samen slapen, en dus ik ook vroeg naaar bed. En daar heb ik geen zin meer in. Ik had eindelijk de avond weer voor mezelf. Nou daar is niks meer van over zo. Stiekem hoop ik dat ze vergeten is dat we een nieuwe speen gaan kopen. Want ik wil haar er toch echt vanaf. Maar ze lijkt er nog zo niet aan toe. En als we dus toch straks een nieuwe kopen wat zou zuslief dan doen... die gaat zo goed zonder speen Wat is dit toch moeilijk....
Klopt, het kan effect hebben op latere leeftijd. Als kind heb ik ook jaren geduimd, zelfs tijdens het beugelen. Van alles geprobeert om er af te komen maar dat lukte me maar niet. Het was echt mijn rust moment in hectische periodes. Ik ben van mening zolang hij nog regelmatig die behoefte heeft, wil ik dat niet ontnemen.
O ik lag me dood zo wat: Mijn laatste poging: Mooi nieuw stickerplaat gemaakt. Gelijk twee stickers laten plakken. Nu wilde ik morgen wat leuks gaan doen ( binnen speeltuin). Dus ik heb gezegd dat als ze lief gingen slapen dat we dan naar de binnen speeltuin zouden gaan. Ze zag het helemaal zitten. Met bedtijd kneep ik em wel een beetje inmiddels. Maar niet nodig want madame sliep zonder brullen binnen 20 minuten.... Dus ze kan het blijkbaar wel. Gelukkig nog geen nieuwe speen gekocht. Hopelijk gaat ze morgen dan ook gewoon slapen. Want ik wil er natuurlijk niet steeds iets tegen over zetten. Slapen hoort er immers gewoon bij. Nou ja. Vanavond is dus gebleken dat ze het prima kan
Ah wat goed!! Gewoon uitbouwen, nu na 1 nachtje, dan na 3 nachtjes, dan na een week zoiets ofzo. Hier zijn we aan het afbouwen. toen ze zo'n 20 maanden was hebben we gezegd zo nu overdag geen speen meer, en samen op de kast gelegd en uitgezwaaid, nu doen we dat nog steeds als ze opstaat, ze legt hem er zelf op, zwaait en zegt dan, dag speennn. Ze mag hem alleen nog met slapen en in de auto verder niet, vraagt er eigenlijk ook niet om. In december is een vriendin uitgerekend dus dan wil ik kijken of we de speen cadeau kunnen doen aan de baby, dan is ze twee en half en zal ze het denk ik wel begrijpen en ze is gek op baby's dus hopelijk wil dat dan!!
Hm twee nachtjes goed. Nu ligt ze weer net te slapen. Maar een boekje helpt blijkbaar. Dan mag ze even lezen Ach en ze miste mij, ik moest onverwacht werken dat hielp even niet mee. Maar het lijkt of ze er door is nu met twee weken Thanks voor alle steun en ideeen
Ik heb zoveel mogelijk op ze ingepraat dat grote jongens geen speen meer hebben en dat als hun speen stukgebeten is, ze een hele grote jongen zijn en dus geen nieuwe meer kregen. Ik heb het geluk dat beide jongens er maar een paar keer om gezeurd hebben en het toen klaar was. Ik heb ze ook niet zelf de speen laten weggooien, maar gewoon stiekem uit zicht gelaten alsof de speen "kwijt" was.