hoi hoi, wij zijn eigenlijk vanaf het begin af aan redelijk strict geweest: geen speen in bed. Nu is ze 8 maanden en heeft ze alleen een speen in de maxi cosi. zo;n 4 maanden geleden (tijdens het uitbakeren) hebben we weleens in haar bedje een tuttel gelegd, maar daarvan kwam ze helemaal niet in slaap dus die hebben we er weer uitgehaald...met als resultaat dat ze nu niets in haar bedje heeft. toevallig viel het me vanavond op dat ze op haar zij ging liggen (doet ze vaker) maar nu ook half het lakentje opvrat (haha). zal het zijn dat ze behoefte heeft aan een tuttel of iets? kan het kwaad als we haar dat niet geven? ps...onze oudste heeft ook NOOIT een knuffel of speen gehad en onze middelste ook NOOIT. Pas vanaf 1,5 jaar ofzo dat ze er eens een knuffel bij pakken maar niet hysterisch. Onze oudste slaapt als een roosje, onze middelste is elke nacht wel 1x wakker; wij fungeren als een speen denk ik wel eens, want als we bij hem zijn gaat hij direct verder slapen. Hij slaapt nu wel met een doekje en een knuffeltje... ben nu gewoon benieuwd waar jullie kinderen aan gewend zijn met slapen en of jullie er vaak uitmoeten omdat de speen/tuttel kwijt is.
Onze jongste is 13 maanden en slaapt met knuffeldoekje en speen, maar we hoeven er nooit voor haar uit 's nachts. Onze oudste had nooit een knuffel(doekje), wel een speen. Pas sinds een half jaartje ook knuffels in bed. Voor haar moeten we er 's nachts wel een keertje uit Niet voor de speen trouwens, maar gewoon omdat ze dan wakker is en begint te roepen... Maar natuurlijk kan het geen kwaad om haar niks te geven. Het biedt alleen geen garantie. Ze kan later als dreumes een knuffel willen.. En ik weet niet hoe gesteld je bent op je lakens Zou misschien wel een beetje bang zijn dat ze zich niet teveel in de lakens draait. Heeft onze jongste (ook zijslaper) wel een handje van.
hmm, dochter had er nooit een nodig, geen speen en geen tuttel... Nu slaapt ze met een willekeurige knuffel, soms ook gewoon niets...knuffel valt ook uit bed en word niet gemist... Zoon daarintegen...vanaf dag 1 enorme zuigbehoefte! en kan dus echt niet zonder zijn speen...zo ver als dochter hem weer eruit spuugde..zo hard zoog hij hem naar binnen de 1e keer...dacht dat hij hem op ging vreten! Ook tuttels.....hij heeft iets nodig, hij knuffelde met zijn deken en de hydrofiel die ik er nog in had liggen voor te spugen..dus snel een knuffel erin gelegd, hij kan niet zonder slapen. Speelt er ook mee, knuffelt ermee...legt hem op zijn hoofd en is er heel lief voor enz...knaagt erop enz enz enz..... Dus 2 kinderen heel anders! Hoef er trowuens nooit uit omdat hij hem kwijt is zijn speen, die zit aan een spenen koortje aan zijn slaapzak...en zijn tuttel...die heb ik er 3 in zijn bed liggen..als hij er een uit gooit heeft hij reserve..maar ook daar nog nooit voor uit gehoeven....(nu word hij wel vaak wakker snachts, slaapt pas sinds enkele weken door helaas) maar was nooit om tuttels of spenen...wel voor honger en dorst!
Mijn dochter heeft een knuffelschaapje met een belletje erin. Ze gaat lachen als deze in haar handjes krijgt en zuigt op het neusje. Beide oppas hebben deze ook. Hier geen speen
Oudste sliep met speen en nu met 300 knuffels. Jongste slaapt zonder speen en af en toe een knuffeltje in bed. Speen wil ze niet, liever haar lekkere, mollige handjes of vingertjes . Knuffel is ook meer om op te kwijlen dan mee te knuffelen. x
Lees deze reactie vlak na je reactie dat je 3 uur per dag moet wandelen... Liever een speen of doekje als je het mij vraagt
zoon lief krijgt zn speen juist alleen in bed. Heeft hem vanaf dag 1 in de ziekenhuis gekregen en dat was ook echt nodig. En heeft nog steeds behoorlijke zuig behoefte. Zijn vanaf een maand of 10 gaan afbouwen en krijg ie hem alleen in bed. Zn speen zit trouwens vast aan een tut doekje zodat ie hem niet iedere keer kwijt is. Met een maand of 8 viel de speen ieder keer tussen de spijlen door en kon ik snachts op mn buik de speen 3 a 4 keer onder zn bed vandaan vissen. Sinds dat de speen aan zn tut zit hoef ik er snachts niet meer uit. Hij heeft trouwens zo'n tut met zo'n klein knuffeltje eraan die vallen niet zo snel door de spijlen heen, mits hij hem er bewust doorheen duwt natuurlijk.
hahahaha....ja, dan liever een speen of een doekje... wij hebben ook weleens een speen of doekje geprobeerd hoor, in de tijden dat ze niet zo goed sliep; maar ze werd hier alleen maar onrustiger van.
Het lijkt me niet dat dat kwaad kan toch.. Zoon heeft de speen nooit gewilt. Wel een knuffeltje waar hij nu al erg aan gehecht is, die hij volgens mij als troost en herkenning ziet. Denk ook niet dat dat kwaad kan.
Waarom zou het kwaad kunnen...... Hier slaap zoon met 3 spenen aan elk een spuugdoekje... En 2 knuffels.. Een grote winnie the pooh en een kleine giraf
Het kan denk ik geen kwaad als jullie haar dat niet geven maar omgekeerd ook niet, als er behoefte naar is!?!? Hier een duimer dus geen speentoestanden en hij heeft twee knuffeltjes in z'n bed welke ik 's morgens goeiemorgen moet wensen maar verder heeft ie ze niet nodig om in slaap te komen...
Gewoon kijken naar haar behoeftes inderdaad, wil ze er een, gee fje het, anders niet. Het kan zeker geen kwaad.
Als een kindje geen speen of knuffel wil, prima toch? Mijn dochter is nog erg gehecht aan een speen 's nachts, vind ik ook prima.
Hier was het bij beide geen optie zonder speen (in bed). Oudste is van haar speen af, heeft 2 knuffels. Eentje al vanaf baby en die is ook echt noodzakelijk. 2e knuffel is in plaats van de speen gekomen. Jongste heeft geen knuffel. Er ligt eentje in bed maar bijna nooit dicht bij haar en volgens mij wordt ze er eerder onrustiger van.
Wat heeft het voor zin om in bed geen speen te geven en in de maxicosi wel? Hier een speen en een knuffellapje. De speen zit vast aan de slaapzak, dus die kan de kleine zelf in zijn mond stoppen. Aan het lapje is hij erg gehecht. Het is een huskykopje aan een lapje. Laatst ging ik even bij hem kijken toen hij lag te slapen, lag hij met dat lapje tegen zijn gezicht een beetje aan die oortjes te frutselen, zo lief Zo gauw hij naar bed gaat grijpt hij naar z'n lapje. 's. Ik vind het wel schattig, en m'n zoon vindt het dus ook echt fijn.
Hier nooit een speen gehad. Sinds ze een maand of 12 is heeft ze een knuffeldoekje/popje, maar dat had ook net zo goed een ander kunnen zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat wij meer de initiatief-nemers zijn van dat knuffeldoekje dan zij. Hahaha Als je kindje prima slaapt zonder, lijkt me dat geen enkel probleem.
Hier heeft ze alleen een speen met knuffeldoekje in bed en nergens anders. Overdag heeft ze er ook geen behoefte aan, dus ik geef hem dan ook niet.