Ervaringen homeopatische tabletjes en slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna2, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    mijn zoontje van net 9 maanden slaapt nog altijd heel slecht. Hij wordt meerdere keren per avond en nacht wakker, valt heel soms zelf in slaap, maar meestal alleen als hij tegen me aan ligt. Leg je hem terug, begint hij direct te huilen. En op deze manier kan het uren doorgaan... Troosten in bed lukt ook, maar moeizamer, en zo gauw je weg bent, is het huilen. Niets lijkt echt te helpen, er lijkt niets aan de hand, volgens de cb-arts gewoon een heel gevoelig kind dat daardoor 's nachts onrustig is. Klopt ook wel hoor, hij is nog altijd snel overprikkeld, houdt van structuur en veiligheid. Maar zit lekker in zijn vel, is superblij en lacht veel. Wel is hij druk en heb ik mijn handen vol, hij zit geen twee minuten stil en kruipt voortdurend rond, gaat staan, etc. Maar dat enthousiasme vind ik ook wel erg leuk. Nu neem ik hem op een bepaald moment maar gewoon in bed, maar slaap dan zelf heel licht... En we blijven natuurlijk gewoon veel wakker worden, al raakt hij dan zeker niet meer overstuur.
    Nu hoorde ik van iemand van rustgevende tabletjes van VSM. En ik twijfel... Want ik vind mijn energieke ventje leuk, en het geeft me een rotgevoel dat ik hem rustgevende tabletjes zou moeten geven... Hij is goed zoals hij is! En je geeft hem toch extra stofjes, wat nou als het toch kwaad kan... Anderzijds, 9 maanden hooguit vier-vijf uur per nacht slapen is zwaar, we hebben nooit bij kunnen tanken (nou ja, eens per 2-3 maanden slaapt hij wel eens acht uur aan een stuk hoor) en laten logeren is geen optie, hij is snel van slag en zou daar helemaal overstuur raken. En ik wil hem ook eigenlijk helemaal nog geen nachtje missen. Maar ben wel echt erg moe..
    Dus ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die deze tabletjes gebruikt hebben. Hoe reageerde jullie kindje erop, en hielp het?

Groetjes Anna

2. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik gebruik het nu 3 weken(2 tabletjes per dag, mag max.4 tabletjes) en sindsdien slaapt mijn zoontje door! Of het moet toeval zijn, maar wij denken echt dat het door de tabletjes komt.

Vriendin van ons is apothekerassistente en zij zei dat het geen kwaad kan, Ha zei dat het ook geen kwaad kon.
    Zelf hebben meer moeders met kindjes die ik ken er baat bij.

3. bubbetje

bubbetje Niet meer actief

Alsof we het verhaal van ons mannetje lezen. Helaas hebben alle middeltjes tot nu toe nog niet geholpen.

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    je zou ook nog acupunctuur kunnen proberen, misschien dat dat je een beter gevoel geeft. en die naalden doen geen pijn hoor! (weet ik uit ervaring) of voetreflexologie.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier een zoon van ruim 3 die nog steeds niet doorslaapt en slecht in slaapt.
    We begonnen met dormeasan van dr vogel geloof ik. Dat zijn druppels.
    E daarna zijn we pas over gestapt op echte middeltjes. De kinderarts wilde voor de 2 jaar niks geven. Niet alle kinderen slapen snel goed en door ;)

6. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Caruli: dat weet ik wel, en hij hoeft van mij ook echt geen hele nachten door te slapen. Maar na ruim 9 maanden nog altijd minimaal 4 uur per nacht met zoonlief in de weer zijn, vind ik vrij veel. Het is niet een of twee keer wakker worden, troosten en verder slapen. Bij ons is het elke nacht opnieuw wakker worden, troosten, terugleggen, huilen, troosten, etc. Ook bij ons in bed blijft hij onrustig, en slaapt hij niet echt lekker door. En de ene keer is het van 23 tot 3 (dan hebben we geluk, want kun je nog van 3 tot 7 slapen), en de andere keer van 2 tot 6, en net als vannacht van 22.30 tot 5.
    En we accepteren het zoals het komt, maar vermoeiend is het wel en soms ook zwaar. Anderen gaan er niet vanuit dat je na 9 maanden nog steeds net zo weinig slaap krijgt als toen hij net geboren was, zo niet minder.
    Dus het is echt niet zo dat ik perse een mannetje wil dat hele nachten slaapt, maar zelf weer een uur of 5-6 slapen 's nachts zou echt heel fijn zijn. Vandaar dat je toch bereid bent wat dingen te proberen, hoewel ik wel kritisch wil blijven en mijn zoontje niet van alles wil geven..

7. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    homeopatische middeltjes bestaan meestal uit minimale extracten van mineralen en zouten. Daarnaast is het allemaal natuurlijk. Hierdoor zijn ze vanaf 0 te gebruiken :) ze zijn niet als reguliere medicijnen en hebben geen bijwerkingen. Ik heb geen ervaring met die rustgevende pilletjes. Ik gebruik zelf toevallig de druppels tegen darmkrampen (had Gideon veel last van) sinds ik het gebruik niet meer! Ik ben wel een pro van de homeopatische middeltjes :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind heeft behoefte aan lichamelijk contact! Dan ga je toch geen pilletjes geven? Vooral omdat dat VSM -spul helemaal niet werkt, maar gewoon zonde van je geld is. Wil je homeopathisch, neem dan een consult bij een goede homeopaat.

Lees eens wat Dr William Sears geschreven heeft over high need babies

9. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor pilletjes van vsm zijn dat? Ik ken alleen maar zo'n drankje.

10. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier trouwens al anderhalf jaar slapeloze nachten...

11. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dirksmama: Ja en nee. Natuurlijk heeft hij behoefte aan lichamelijk contact en helpt dat soms. Maar, zoals ik al schreef, ook bij ons in bed of zelfs bij mij op mijn buik kan hij erg onrustig blijven. Heel regelmatig blijft hij dan ook draaien, overeind komen, zuchten, etc. Terwijl ook duidelijk is dat hij eigenlijk wil slapen. En ik vind het ook voor het mannetje zielig, want hoe moet je zo nou goed uitrusten. En het is juist niet dat ik hem zomaar alles wil geven om maar te slapen, want dan zou ik dit topic nooit gestart zijn.

@Kipjetok: ik geloof dat het kindival heet, van VSM.

Al met al nog niet ermee gestart, aangezien zoontje oorontsteking heeft. En we twijfelen nu of dat misschien al niet langer speelt. Dit is de derde keer dat hij flink ziek is door oorontsteking, en we hoorden nu dat het tussentijds ook in mindere mate kan spelen. Het blijft een twijfelgeval, omdat hij overdag zo actief en vrolijk is, anderzijds heb je natuurlijk vooral liggend last van je oren. We kijken het dus nog even aan, en anders eerst maar eens een verwijzing naar de kno-arts vragen.

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Wij hebben ook de Kindival van VSM gebruikt. Doorslapen deed hij toen nog steeds niet, maar de lange huilbuien waren wel weg.
    Ik zou het zeker proberen in jullie geval.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die hielpen hier geen fluit, maar dat was ook niet zo gek, want Thirza had last van eczeem, KMA en chronische oorklachten.
    Als je kind zo slecht slaapt, zou mijn eerste advies zijn om eens een goede fysieke check te laten doen bij kinderarts en/of KNO.

Deel Deze Pagina