slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door pollewops, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pollewops

pollewops Lid

20 okt 2007
    80
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zeeland
    hallo,

Ons dochtertje is nu 5 weken.
    Ze heeft een beetje moeite met slapen.

als ze 's ochtends wakker word krijgt ze de fles en valt ze meestal gelijk daarna op schoot in slaap, ik leg haar dan in haar bedje maar dan word ze meestal na een kwartiertje/half uurtje weer wakker. als ik dan de kinderwagenbak erin zet en haar daarin leg dan slaapt ze wel langer door.
    's middags slaapt ze ook heel slecht, elke keer probeer ik haar in bed te leggen en haar even te laten huilen maar het helpt niet, zodra ik haar uit bed haal en haar even vast houd is het goed en valt ze meestal in mijn armen in slaap.

's avonds heeft ze al helemaal geen zin om te slapen, ik zit dan vaak om half 8 al met haar op schoot tot we zelf naar bed gaan. op schoot ligt ze dan een beetje rond te kijken en op haar speen te zuigen en rond half 10 valt ze in slaap. zodra ik haar weer in bed leg word ze weer wakker.

om half 12 krijgt ze meestal de laatste fles, daarna zit ze nog even een kwartiertje op schoot en daarna leggen we haar in bed met als gevolg dat ze weer gaat huilen. We geven haar speen dan terug en na dat 4 of 5 keer gedaan te hebben slaapt ze door tot 4 uur en dan begint het weer opnieuw.

doen we iets verkeerd? moeten we haar langer laten huilen? vind ze het bedje te groot?
    ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet...
    heeft iemand tips of een goed idee...

groetjes linda

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Verkeerd doen jullie niet!
    Bedenk echter dat Amber net een maand is geweest. Je wilt graag ritme en regelmaar, maar op deze leeftijd werkt dat vaak nog niet zo. Als ik je verhaal lees denk ik direct aan geborgenheid. Blijf structuur bieden aan Amber door steeds overdag een beetje hetzelfde te doen.
    Als je amber in bed legt blijf dan nog even rommelen boven zodat ze je hoort.

Het slaappatroon wordt vanzelf beter...probeer er niet teveel eisen aan te stellen.

Ilja

Deel Deze Pagina