zoals de titel al zegt hoofdbonken, nou sinds 2 weken is jelle elke nacht in zijn slaap aan het hoofdbonken in zijn ledikantje. (soms ook smiddags) omdat jelle een helm op heeft klinkt het alsof er een timmerman in je huis is, wij vooral ik ga er snachts een aantal keren uit om jelle naar beneden in zijn bedje te leggen maar na een half uur/uur begint het feest weer. na een aantal keren ben ik het zat en doe zijn helm af jelle bonkt dan wel door maar wij worden dan in ieder geval niet meer wakker zijn er meer bonkers? zo ja wat doen jullie eraan? ik heb ook al rond gesnuffeld op het net, maar ik ben er wel uit dat het geen pijn is bij jelle want anders deed hij het ook wel dat hij wakker is. en ik denk zelf dat het een gewoonte is net zoals duimpje zuigen
Mijn zoontje deed het rond zijn eerste verjaardag en vooral als hij ging slapen tegen de rand van zijn ledikant en later ook als hij zijn zin niet kreeg/boos was tegen de box rand of zelfs de vloer dan werd het een driftbui eerst hebben we geprobeerd te negeren en soms ging hij zo ver met bonken dat hij een hele blauwe plek op Zijn voorhoofd had en echt driftig werd, dan liep ik de kamer uit en liet hem alleen bonken en dan hield hij ook gauw weer op ik heb op internet wel gelezen dat ze dan rustig worden in het hoofd als ze dat doen en zo begon het bij mijn zoontje ook, maar later werd het een ander verhaal, dan probeerde hij zijn zin door te drijven d m v hoofdbonken hij heeft het ongeveer een maand of 3 misschien 4 gedaan en daarna nooit meer hij is nu bijna 2 jaar Ja zo'n gedrag kun je soms best radeloos van worden, maar het was hier gelukkig een fase
ik wil je niet aan het schrikken maken maar dat ik klein was deed ik het ook, erg extreem het veroorzaakte op een camping zoveel overlast dat we eraf gegooid zijn. me moeder is met mij bij de dokter geweest en die kon er weinig aan doen (ik weet niet of er nu wel wat aan gedaan kan worden)en ik heb het tot me 16de gehad en is toen vanzelf over gegaan. dus kan een paar maanden tot een paar jaar duren. suc6 ermee groetjes miranda
youame doet het niet meer in bed sinds dat ze der lipje kapot heeft gestoten maar als ze een drifbui krijgt doet ze het nog steeds tegen de deur muur of mijn hoofd
Ruben doet het nu sinds een weekje heel soms. In zijn autostoel, kinderstoel....Ik kan niet ontdekken waarom, hij lacht er vaak bij Ik probeer het te negeren...
ja doet idd auw ik heb nu zelfs en paar weken geleden zo'n harde kopstoot tegen mijn kaak gehad dat ik nu een kaakontsteking heb opgelopen het doet wel pijn bij der en dan komt ze zielig bij mij maar ophouden doet ze niet
tsjong er zijn dus veel meer! mijn broertje (9 jaar jonger dan mij) deed dit vroeger ook, later kwamen we er achter dat hij al een hele tijd oor +keel ontsteking had, hij bonkte altijd kamer keuken slaapkamer in zijn slaap en als hij wakker was jelle doet het in zijn slaap, soms als ie wakker is , idd hij doet het ook in de kinderstoel en autostoel als hij moe is (misschien frustratie omdat hij in bed wil?)
Hier nog zo'n herriemaakstertje! Ze doet het al vanaf dat ze een maand of 6 was en dan inderdaad ook in haar slaap. Ze lijkt er zelf geen last van te hebben maar voor ons is het nogal vervelend als het zo doordreunt! Ze heeft gelukkig nog maar 1x een blauwe plek er aan overgehouden. Ze wil het ook wel eens doen als ze overdag moeilijker in slaap komt of geen zin heeft om te slapen. En ik merk dat ze het vaker doet als ze een sprongetje ondergaat. Ik ga er vanuit dat het tijdelijk is en het uiteindelijk wel over zal gaan.
Jelle bonkt soms zo hard dat zijn bed ervan verschuift... Maar ik heb nog geen oplossing gevonden... Jelle gaat op handen en knieen zitten en dan maar wiebelen, naar voor en naar achter... Hij doet het ook in zijn slaap, en ik laat hem nu maar. Soms moet ik wel naar boven omdat hi dan net met het hoekje van zijn bed tegen de verwarming aan bonkt... Da's een beetje teveel herrie van het goeie... HEt nieuwste is nu dat hij er midden in de nacht keihard jajajajajajaJAJAJAJAJAJA bij gaat roepen... Gelukkig wonen we vrijstaand en hebben de buren er geen last van..
zo begint mijn zoontje nu ook met gillen snachts, al in hij dat hoofdbonken helemaal afgeleerd, hij blijft ondernemend!
Ook ik heb t gedaan tot ongeveer mijn 16e en echt kei en kei-hard! Maar wat was t lekker hahaha! Kan me nog t gevoel wel herinneren! In bed, de stoel, bank etc. Mijn vader stond 4 a 5 keer per nacht op mijn kamer 'Mir...ga je nou slapen..alsjeblieft?' Soms legde ik dan mijn matras op de grond zodat ik niks had om tegenaan te bonken. Ergens snap ik mijn ouders ook niet dat ze niet gewoon een ander bed aangeschaft hebben zonder hoofdeind...maar goed. Had ze heel wat slapeloze nachten bespaard! Maar tja...met een baby...pffff moeilijk...Misschien vastleggen?
En uit pijn? nee ik had ook geen pijn! T was eerder een beetje neurotisch hahah want ik neuriede of zong er ook bij! Op de maat van t gebonk! hahaha "in Ho-land-staat--een-huis!---in Ho-land--staat--een huis-ja-ja-van je-sing-ge-la-sing-ge-la-hop-sa-sa!" Het had een beetje een mediterend effect denk ik...