ik heb last van nare hoest. zere keel en voel me niet fit wat mag ik gebruiken? paramolletjes? wat nog meer? ik heb daro thijm siroop voor mijn zoontje in huis (kinder versie) mag ik die ook? nog meer?
Ik vond tussistin van vsm erg goed helpen tegen de hoest en die mag je hebben en voor de rest paracetamol, maar daar houdt het mee op. Veel beterschap.
Ik kijk even met je mee, heb ook wat last van de keel en verstopte neus. Veel niezen, steeds wat hoofdpijn door het niezen enz. Gebruik nu af en toe een paracetamolletje.
paracetamol mag je inderdaad, Daro Thijmsiroop moet je even de bijsluiter lezen of het kan voor zwangere vrouwen, voor de keelpijn kun je af en toe een dropje zuigen en veel drinken, gorgelen met zout water, veel rusten en vooral veel fruit en groenten, kiwi's zijn echte vitamine C bommetjes
Voor de keelpijn en het hoesten zou ik wat honing (twee lepels) met een aantal druppels citroen even licht opwarmen in een steelpannetje en doorslikken. (vlak voor het slapen werkt het beste, omdat je daarna niets meer neemt, maar het mag ook tussendoor ter verlichting). Ik kampte met hetzelfde probleem en dit heeft bij mij goed geholpen. Ook olijfolie (de sterkere versie) even opwarmen en door je mannetje laten masseren op je borstkassen. Werkt ook heel goed. Ik moest antibiotica zelfs innemen van de huisarts. Maar met het bovenstaande was ik binnen een paar dagen van de klachten nagenoeg af. (ik kan heel slecht tegen antibiotica, veel bijwerkingen) Sterkte en beterschap!
Ik heb van me HA een neuspray gekregen voor verstopte neus en het niezen tegen te gaan. En dat helpt heel goed! Alleen mag ik het niet zoveel gebruiken..Niet omdat het niet goed voor het kindje is, maar voor mezelf, zodat ik niet verslaafd aan raak, want ik was verslaafd aan otrivin.. En verder alleen paracetemol... Liefs Jeanney
Ik ben net hersteld, en ik heb veel thee gedronken met citroen en een beetje honing. Het verzacht goed je keel. Sterkte.
tussistin mag inderdaad. Ik heb er zuigtabletjes van. Denk dat ik morgen de siroop maar eens ga halen. Let er bij hoestsnoepjes wel op dat zoethout afgeraden wordt bij zwangerschap. Even de ingrediënten lezen dus.
ik heb advies van de gyn gevraagd ben ook doodziek en heb al 5 dagen niet geslapen van het hoesten en de pijn. ik mocht tot maximaal 100 miligram paracetamol zonder iets erin.( hoe noemen ze dat codiene ofzo) dat zijn dus 2 pilletjes. ik heb gekozen voor de kindervariant van 100 miligram per keer en neem er dan 2 tegelijk in tot 6 per dag zodat ik op 600 milligram zit. ik neem zoutoplossing 2 keer per dag en drink gewone thee met veel suiker voor de keelpijn. dit omdat in honing weer wat zit wat weer niet goed voor het kleintje is ( kweet niet meer precies was 1 of andere verontreiniging geloof ik.) verder kan je stomen met alleen water en voor de rest gewoon proberen het slijm op te hoesten. tjah t'is niet anders. t'is mijn derde keer al deze zwangerschap en ik baal ook als een stekker. die keelsnoepjes enzo dat weet ik dus ook niet en doe het dus maar niet. er zitten toch weer allerhande kruiden enzo in he.
honing --> botulisme geloof ik, maar dat geld zover ik weet alleen voor je baby als het geboren is. En niet nu voor jezelf. Ik weet bij keelsnoepjes, dat strepsils niet mogen, voor zover je dat keelsnoepjes noemt . Een dropje kan natuurlijk altijd, hoewel je daarmee weer moet uitkijken voor je bloeddruk, dus dat het niet te veel wordt.
in de bijsluiter van onze paracetamol (eigen merk etos) staat 'alleen op advies van de arts'. dus ik neem zelfs die niet. ik heb me gered met ricola-zuigsnoepjes en veel drinken. het duurde twee keer zo lang als bij mijn vriend die wél aan de hoestdrank en pcm zat, maar ook bij mij is het nu zo goed als over!
ik lees dat ik ik 100 mg had geschreven. dat moet 1000 zijn. je mag volgens onze gyn 1000 mg paracetamol zonder iets erin per dag. ik probeer inderdaad ook zo weinig mogelijk te gebruiken alleen als ik echt gek word van de pijn neem ik 2 kinderparacetamolletjes samen dus 200 mg per keer hooguit 3 keer per dag. het is niet veel maar haalt net het scherpe kantje eraf. en voor de rest wat hierboven ook gezegd wordt. uitzitten de boel t'is even niet anders.