pffffff...volgens mij is de 19 weken sprong hier begonnen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by beagle78, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    Wat is het toch ook waardeloos die sprongetjes.

meneer wordt al 3 dagen vroeg wakker(lees 5 uur) en wil dan een fles en vervolgens niets meer. Niet slapen ,niet spelen, niet in de wipper alleen maar de hele dag bij mamma hangen en zelfs dan is het hem eigenlijk niet naar de zin.

Wat word je daar moe van zeg! En hij ook trouwens...hij heeft vanaf 5 uur vanochtend tot 6 uur vanavond amper geslapen. (2 keer een minuut of 20)

Ik heb van ellende de helft van de half 8 fles om 6 uur gegeven en hem op bed gedaan. Ik trok het gewoon niet langer en hij was gewoon ook ZO moe.Na een half uur steeds weer heen te moeten is hij dan eindelijk gaan slapen. Nu ga ik hem dadelijk nog maar een klein flesje klaarmaken anders wordt ie vannacht om half vier weer wakker.

Ik hoop dat het niet al te langen gaat duren....wat zijn jullie ervaringen met dit sprongetje?

Het moederschap is leuk maar soms.......ben ik gewoon echt toe aan een weekendje kuuroord :D

Oke ik ben uitgeklaagd en opgelucht...:)

2. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    herkenbaar...
    volgens mij hier in de 26 wekensprong. Helaas met dezelfde kwalen...
    De 19 weken sprong was hier vlak voor de 21 weken over, alleen waren de weken voor de 19 weken drama...

tis ook wat zodra je denkt, he wat gaat het lekker, dient er weer zo'n periode aan he?

Ik kijk al uit naar de dag dat het weer voorbij is.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    ja inderdaad, net als je denkt..Hey dit gaat fijn..ik krijg het in de vingers,nu geniet ik!

en dan begint de ellende weer...

gewoon alles wat voorheen geen probleem was is nu een drama.

maar hoe doen jullie dat nou?
    Ik had dus vanavond geen eten klaar.
    het huis nog een puinhoop doordat ik heel de dag met Quinten op de arm heb gelopen.Als ik hem wegleg gaat ie erbarmelijk liggen huilen,daar kan ik ook zo slecht tegen.

geven jullie er aan toe?

Ik heb gewoon ook andere dingen te doen...had vanmorgen een afspraak met de advocaat en eigenlijk heb ik geen ideewat ie allemaal gezegd heeft want meneertje heeft een uur lopen te stieren daar binnen :) Morgen nog maar even bellen hahahaha...zo gaat dat dus.

4. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    tijdens de sprongetjes geef ik er aan toe, lekker bij me houden en aandacht.En vooral hem helpen met de dingen die hij aan het leren is/bijna kan. Huishouden moet maar als ie op bed ligt. En anders manlief aan de slag!

Alleen kom ik nu bij de 6 maanden en zit dus met het dilemma dat ie verwend/gewend kan raken als ik de verhalen moet geloven dus heb ik nu meer moeite met het eraan toegeven, hoe moeilijk dat ook is! Weet ook niet of ik er goed aan doe, overdag help ik hem, doe veel dingen samen, stimuleer de nieuwe kunstjes die hij kan, alleen het slapen is dus echt gillende drama, met de nadruk op gillen! Heb de neiging om hem dan maar op de arm te laten slapen maar dan kunnenw e na de sprong weer beginnen met het in bed slapen, pas nu de paar minutenregel toe, maar dat is erg moelijk!

Hoe doe jij het dan overdag?

Hopelijk wil de advocaat het allemaal nog een keer herhalen!
    doei

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik wens je sterkte, de 19wk sprong duurde bij ons wel 3 weken en was de heftigste tot nu toe.

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

Apr 25, 2008
    343
    0
    0
    Hai,
    Hier ook de 19 weken sprong doorgemaakt.. eerste sprongetje waar we ook daadwerkelijk wat van hebben gemerkt.. pfff.. wat was ze hangerig! We hebben er in die zin aan toegegeven dat ze vaker de borst kreeg als troost, maar hebben haar op momenten ook laten huilen omdat ze anders niet ging slapen.
    Bij ons duurde het een week en daarna ging het weer beter. Wel heel leuk om te zien dat ze daarna weer een aantal dingen heeft 'geleerd', dat zie ik dan altijd maar weer als positieve uitwerking van een sprong.
    Hihi, vol enthousiasme dus op weg naar de 26 weken sprong en aangezien dat exact een half jaar oud is valt dit dus ongeveer medio februari, nou we zijn weer benieuwd of we er wat van merken!
    Veel suc6 en geniet er maar weer van als het voorbij is en je kleintje weer nieuwe dingen kan!

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

Nov 2, 2007
    3,943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    19 weken sprong hebben wij heel veel last van gehad. Wel een week of 5/6
    Niet willen slapen, vooral de nachten niet willen slapen, huilen in de box, huilen in bed, huilen overal behalve bij mama. wat een drama. En vooral 's nachts minstens 6x eruit moeten. vreselijk!
    Maar het gaat nu weer helemaal goed (en nu straks de 26 weken sprong pffff)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm als dat 19 weken is.. da waren wij hier goed vroeg :)

hadden paar weken geleden al dat anne ineens half 5 wakker was
    en klaarwakker ook

en op het moment slaapt ze inderdaad overdag bijna niet
    savonds si het dus een klein spookje wat "echt niet moe is!" zoals je begrijpt :)

9. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Hoi,
    Ik zit hier volgens mij in de 12 weken sprong. Dezelfde verschijnselen zoals je beschrijft. Huilen, vroeg wakker, een slecht humeur. En dan denk je inderdaad, het gaat wat beter en dan krijg je dit weer. Vooral voor hem erg frustrerend. Eigenlijk moe, ik wil slapen, maar het niet kunnen.
    Volgende week zondag zou hij 12 weken zijn (omgerekend omdat ik te vroeg ben bevalllen) Is die minder goede periode dan voor de 12 weken of ook erna?
    Ik hoop dat het snel over is.
    Succes allemaal.

Gr Karin

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    [

Het moederschap is leuk maar soms.......ben ik gewoon echt toe aan een weekendje kuuroord :D

:rolleyes:
    Ik vermoed dat onze gup ook een sprongetje (tje?)aan het maken is. En ik roep inderdaad ook van mag a.u.b. 24uur eenzame opsluiting. met alleen een koffie pot en een boek? en dat in elk geval 1 keer per maand.

Met andere woorden: IK BEGRIJP JE VOLKOMEN :) ;)

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ach als het over is.. staat het volgende sprongetje alweer vor de deur

dus ik maak me er vooral niet druk over en het komt zoals het komt :)
    of zoals men zegt "'t giet zoalst giet"

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje is morgen 19 weken en wij hebben dus 2 weken lang drama nachten gehad dat hij weer wakker werd! 4 of 5 uur en hij ging alleen weer verder slapen als hij een fles kreeg. Maar verder heb ik niks van het sprongetje gemerkt want meneertje was niet huilerig, hangerig overdag dus het waren bij ons alleen de nachten.
    Gelukkig is de rust weer terug en slaapt hij gewoon weer lekker door tot 7.30 uur!

13. Kan dit ook met 14 weken? Jille is nu 14 weken en hij huilt ook opeens veel en echt gillen. Dacht eerst even aan een oorontsteking, maar volgens mij is dat het niet. Hij is gewoon ontzettend moe. Wil de fles en als hij die dan krijgt is het weer drama, gaat hij heel hard huilen en ik kan hem bijna niet troosten. Alleen met hem op de arm door het huis lopen, daar wordt hij rustig van. Zodra ik weer ga zitten, is het huilen... Dan breng ik hem naar bed, omdat hij doodmoe is, slaapt een uurtje en wordt weer wakker met huilen. Hij houdt me ook steeds stevig vast aan mijn kleding. Ik wordt er wel een beetje moe van. Totdat hij 6/7 weken was, huilde hij ook veel, daarna was hij makkelijk en vrolijk en nu begint het weer...

14. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    hee zeggen ze dat ook in Rdam? :)

15. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

Apr 25, 2008
    343
    0
    0
    Haha Janna, hou je voor mij ook een plekkie vrij?

16. Angela2009

Nou mij niet bekend hoor

17. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Zullen we gewoon een centrum beginnen voor moeders vlindertje?
    Als ik dit zo hoor is er wel animo voor. Gewoon een soort stilte :) klooster.
    hihihi

;) ;)

18. Angela2009

Het sprongetje kan al met 14 weken beginnen ja!

19. sanna24

sanna24 Lid

Jan 3, 2009
    25
    0
    0
    Wij hebben denk (lees hoop ik) net de 26 weken sprong gehad en madam was ook nog eens ziek! Wist af en toe ook even niet wat ik met haar aan moest. Maar nu alles weer voorbij is ben ik het ook allemaal weer vergeten en is het weer enorm genieten! Dus nog even volhouden! Succes

20. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    pfffffffffffffffffffffffffffffffffff...................................

Ik krijg ze nog :rolleyes:

Share This Page