Slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pino200, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Heb eigenlijk even een vraagje.

Ons meisje is nu iets meer dan 5 weken oud. En ik vind dat ze zoveel slaapt. Als ze wakker is krijgt ze eerst een schone luier, dan drinken, ff knuffelen (15-20 minuutjes) en dan is ze alweer moe. De laatste week, is er een moment op de dag dat ze 2 uur wakker blijft, maar omdat ze nog zo klein is weet ik dan niet wat ik met haar moet gaan doen, gezellig kletsen en knuffelen, maar dat doe je ook geen 2 uur.

Nu zegt iedereen dit hoort erbij, maar tot welke leeftijd ongeveer.
    Het klinkt misschien gek, maar ik ben elke keer zo bang dat ze zich verveelt ofzo. Of dat ik haar teveel laat slapen.

Zou gewoon eens graag wat ervaringen van andere moeders horen, en vanaf hoe oud kan ik haar iets aanbieden om te spelen en wat precies?

Alvast bedankt voor jullie tip/antwoorden!

2. randi

randi Niet meer actief

op haar leeftijd is het normaal dat ze 16 tot 18u/dag slaapt dus je hoeft je ej geen zorgen te maken. geniet nog maar van deze periode want de kans is groot dat je hier nog eens een post plaatst van help, dochter wil niet meer slapen :) je moet je geen zorgen maken hoor ;)

3. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Mijn dochter is ook bijna vijf weken oud, en is overdag al heel veel wakker. Na het luier verschonen en de fles ga ik inderdaad eerst een tijdje met haar knuffelen, en als ik verder thuis blijf ligt ze nog een tijdje in de box (als ik beneden ben) of op ons bed tussen twee kussens in (als ik boven ben). Ze vind het wel gezellig als er geluiden om haar heen zijn, als ik een beetje aan het opruimen ben ofzo. Ook heb ik de muziekmobiel al boven de box hangen, en die vind ze ook echt interessant. Na een tijdje leg ik haar wel weer in bed, en de ene keer slaapt ze dan beter/vaster dan de andere keer.

Meestal ga ik elke dag wel even met haar lopen, meestal valt ze dan wel lekker in slaap in de wagen, maar van de week was ik even in de stad en dan is ze de hele tijd wakker omdat al die geluiden veel te leuk zijn om doorheen te slapen. Ze huilt dan ook niet, ligt gewoon lekker om zich heen te kijken.

Vanaf wanneer ze haar speeltjes kunt aanbieden weet ik ook niet precies, voor mij is het allemaal ook nog erg nieuw. Ik denk zelf dat je dat gewoon over een tijdje eens moet proberen (met een rammelaartje of zo'n knisperding misschien?), en als ze er nog niets mee doet dan weet je dat ze nog niet zover is.

Verder is het gewoon een beetje je gevoel volgen denk ik...

Succes, en geniet ervan! Dat doe ik ook...

4. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    ik lees mee, ik heb ook geen idee hoe je een kind vnan 5/6 weken bezig kunt houden voor 2 uur...

5. randi

randi Niet meer actief

waarom zou je een kind op die leeftijd 2 uur willen bezighouden :confused: denk dat je beter het ritme van je kind volgt en niet het kind dat van jou. als je een kind hebt dat nog nood heeft aan veel slaap moet je het dat gunnen. daarbij wist je dat kindjes als ze slapen dingen leren?

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ieder kind heeft z'n eigen hoeveelheid slaap nodig. Ik denk dat t prima is hoe je het doet!
    Wat je kan doen is een mobiel (beestjes met muziek) boven de box hangen, sommige ukkies vinden het nu al leuk daarnaar te kijken. En je kan in die 2 'wakkere uren' lekker met haar gaan wandelen of boodschapjes doen. Ik had dat ook hoor; had een vrij wakker kindje en vond t moeilijk hoe haar bezig te houden. Dus ik herken dat wel. Gewoon een beetje zoeken. En t is idd zo dat zo'n kleintje het heerlijk vindt om te liggen en te luisteren naar jouw bezigheden.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Toen ze hier zo oud waren, sliepen ze van voeding tot voeding. Werden wakker om te drinken en dan deden we een schone luier, daarna vielen ze gewoon weer in slaap. Soms waren ze eventjes wakker en lagen wat rond te kijken en wat te bewegen met voetjes en armpjes, maar meer deden ze niet ;)!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza was rond die tijd veel wakker en slaapt nu sinds kort goed, maar is nog steeds wel een uur tot anderhalf uur wakker tussen de slaapjes in (voeden meegerekend). Het eerste stuk 's ochtends is ze zelfs 2 uur wakker, voordat ze weer gaat slapen, maar ach: dan heeft ze ook de hele nacht doorgetukt, dus dat snap ik wel, ;)
    Wat ik steeds gedaan heb, is zorgen voor afwisseling. Thirza had het hier na een kwartier/20 minuten op dezelfde plek wel gehad, dus eerst voeden, tijdje kroelen, verschonen, in de box, weer ff kroelen, naar het wipstoeltje, zo deed ik het een beetje. Qua speelgoed hoef je nog niet eens perse echt speelgoed te geven, een doekje is al leuk om mee te prutsen en het grijpen te oefenen. We hebben hier een Pip-toddelap, die is erg favoriet, tegenwoordig hangt ze hele verhalen op tegen Pip, :)
    Verder een muziekmobiel, daar liggen ze dan ook een tijdje naar te kijken, ook als ie niet meer draait/speelt.
    En Thirza vond het gewoon leuk om naar mij te kijken, wat ik aan het doen was.

De wakkere tijd zou ik idd ook gebruiken voor een boodschapje, het grote verschoonmoment van de dag (wassen/badderen en schone kleertjes): dat doe ik hier echt niet per definitie 's ochtends vroeg al, of gewoon even wandelen.

Enneh, je kindje klinkt helemaal normaal hoor! Kijk maar eens op inbakeren.nl, daar staat een en ander over hoe lang ze op welke leeftijd wakker kunnen zijn ongeveer!

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn meisje is 3, 5 week en haar slaap wakkerschema is dit:

6:00 de fles. is dan half wakker maar huilt niet
    10:00- 10:30 fles moet ik wakker maken
    meestal is ze dan een uurtje of wat wakker omdat ik ze dan in bad doe of was
    13:30 fles soms huilt ze erom. uurtje wakker slapen
    17:30 wordt wakker voor fles valt weer als een blok in slaap tot half acht want dan gaan papa en mama eten ;) beetje huilen jammeren etc
    20:00 de fles daarna is het tot 23:00 half slapen, wakker, jengelen etc
    23;30 fles en dan gaat ze weer slapen en moet ik haar dus om 6 uur wakker maken voor de fles. komt s'nachts niet!

is dit ook normaal?

he wacht ik hoor iets dus ga maar es kijken :)

10. Als een kind zo klein is, hoef je het niet bezig te houden.... :(
    Gewoon een keer lekker met dr knuffelen, maar verder gewoon dr eigen gangetje laten gaan.

En veel slapen is alleen maar goed voor dr ontwikkeling.

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja lijkt mij ook hoor... nu ligt ze trouwens heerlijk rustig weer naar onze jukebox te kijken die ik aanzet. gekleurde lampjes en zacht boorelende belletjes. vind ze prachtig!

12. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Haha nou ben blij dat het gewoon allemaal normaal is. Tja het is allemaal nog nieuw natuurlijk en soms is het even zoeken.
    Wil het gewoon graag goed doen...... :)

13. randi

randi Niet meer actief

is toch normaal dat je vragen en twijfels hebt bij je eerste ;) maar je doet het super hoor

Deel Deze Pagina