Kraamvisite

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissACEEB, Mar 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

Feb 26, 2009
    508
    0
    0
    hallo dames,

Ik vraag me iets af.

Ook al ben ik net zwanger, de kraamvisite zit me nu al dwars... ik zie zo vaak dat uiteindelijk alleen daar mee bezig bent en niet meer met het wennen aan je gezin...
    Nu heb ik met mijn partner afgesproken dat alleen onze ouders en mn broer in het ziekenhuis mogen komen na de bevalling, maar verder niemand.. daarna nemen we de eerste 4 a 5 dagen voor ons zelf, zonder anderen, dus ook geen ouders etc! Maar daarna... een babyborrel? de hele hut vol en in een keer er vanaf?

Of toch gewoon iedereen laten komen?
    Mijn vriend en ik zijn zowiezo al erg op onze privacy gesteld, maar ik, ben zo bang dat iedereen te pas en te onpas zal komen, omdat ze vinden allemaal ''recht'' te hebben op het zien van de baby....

Hoe zien jullie dit? wat zijn jullie ideetjes?

Edit moderator: Verplaatst naar zwangerschap.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Denk dat je dit berichtje beter ergens anders had kunnen plaatsen, bij zwangerschap ofzo.

Maar ontopic :) Ik heb mijn geboortekaartjes pas na een week verstuurd!
    Een goede tip van een vriendin was in ieder geval 1 dagdeel voor je gezin te houden dus niet de hele dag door visite.

3. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Bij ons regelde het dus vanzelf... wij hebben de kaartjes ook laat pas verzonden... De mensen kwamen zeer gedoseerd... De meesten hielden er gewoon rekening mee dat de eerste weken erg druk konden zijn, het leek wel of ze het af hadden gesproken...
    Zet er ook op dat ze moeten bellen....

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hadden de kalender naast de telefoon en grote strepen door dagen waarin we gewoon niemand wilde zien. Op het kaartje hadden we vermeld dat iedereen moest bellen om een afspraak te maken. En als ze dat deden dat ze die ochtend ook moesten bellen. (Ik gaf bv en wist pas 's ochtends een beetje wat dan de beste tijd was zeg maar, ook heb ik een paar keer op dat moment nog afgezegd.) Heb nooit op onze werkwijze negatief commentaar gekregen. Een feest zien en zagen wij niet zitten. Te veel drukte voor ons prille gezinnetje en ik hoor veel mensen die het wel hebben gedaan dat mensen dan zeggen: Goh we hebben eigenlijk geen tijd gehad om bij te praten wanneer spreken we af? :( Zit je nog dubbel met bezoek ;)

5. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier kwam ook gedoseerd visite en bepaalde dagen niemand! Vond ik al pittig trouwens, waarschijnlijk door mijn zware bevalling.
    Ik zou het bij een tweede anders aanpakken en eerst kijken hoe mijn bevalling verloopt... na 10 min visite zat ik eral helemaal doorheen op dag 1 en kon niks meer zeggen. Ik zou ook in zo'n geval in week 1 alleen naaste fam en beste vrienden willen, geen buren oid.

6. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

Feb 26, 2009
    508
    0
    0
    bedankt! vind het fijn jullie berichten te lezen hierover...

Share This Page