Hoi iedereen Even een vraagje, is er iemand van jullie met hun kindje naar een fysiotherapeut geweest omdat de kleine nog niet liep? Van de kinderarts moeten we over 1 maand een afspraak maken met een fysiotherapeut als de kleintjes nog niet los lopen. We hebben dus nog een maand, ze lopen wel langs de tafel, bank en aan de hand, maar los lopen doen ze dus gewoon nog niet. Ik zou graag eens willen weten wat ze dan eigenlijk met je kindje gaan doen en wat jullie ervaringen zijn. Gaat het dan ineens wel of best snel dat ze dan zelf lopen? Vind het eigenlijk gewoon :c: dat we daar dus binnenkort heen moeten met ze omdat ze nog niet lopen en zit me er allemaal druk om te maken daarom dacht ik zal eens vragen of er hier mensen zijn die dit ook gehad hebben. Alles is welkom zullen we maar zeggen ! Liefs, Hanneke!
Persoonlijk denk ik niet dat het "moeten" is. Ik zou zelf helemaal geen afspraak maken en gewoon nog even afwachten. Elk kind heeft zijn eigen tempo. Als er nu lichamelijk iets aan de hand is waardoor ze nog niet lopen, dan vind ik het een ander verhaal. Zo niet, gewoon lekker geduld hebben...
Tja, ik kan natuurlijk nu eerst gewoon nog een maand afwachten he ! En dan pas kijken voor die afspraak. Maar van de kinderarts uit is het wel moeten, we zijn afgelopen december op controle geweest en toen heeft hij ons dit dus verteld. Ik was er vanuit gegaan dat het tegen die tijd wel goed zou gaan, maar nu met nog maar 1 maand voor de boeg denk ik niet dat we het gaan halen los lopende kindjes voor de 18 maanden ! Maar kan evt met de kinderarts gaan bellen en misschien een afspraak maken om te laten zien dat ze wel aan de hand lopen enzo, misschien dat we dan niet hoeven. Wel bedankt voor je antwoord hoor meid !
nou, ik zou er geen haast mee maken. Ze lopen toch? ik bedoel qua spiertjes enzo werkt het allemaal. Ze hebben gewoon nog geen zin om los te lopen.. Zijn ze ook niet te vroeg geboren? (gezien het een tweeling is?)
Tja al een hele tijd geleden zijn ze ermee begonnen eigenlijk, ook met los proberen. Maar toen na wat keren vallen en dat het maar niet wilde lukken zijn ze gestopt en hebben het weer op alleen kruipen en staan gezet. Nu sinds een tijdje is Malou het weer echt aan het proberen, ook los enzo. Maar Ruben die doet echt alleen nog maar aan de tafel enzo.
Ik denk er net zo over als jij, dat komt vanzelf wel hoor. Ik ken mensen die zelf of waarbij hun kinderen varierend tussen de 18 maanden en 22 maanden los gingen lopen. Mijn dochtertje loopt vanaf 16 maanden los, je wilt niet weken hoevaak ik daar al geen commentaar op heb gehad 'loopt ze nog niet los'...Zelfs liepen mijn zussen en ik ook pas rond die tijd los. Zijn jouw kindjes ook eerder geboren? Kan natuurlijk ook meetellen.
Tja, ze lopen wel, maar dus niet los . En idd misschien is het wel geen zin hebben, ik weet het niet. Ze zijn met 35weken en 6dagen geboren, maar dat moet volgens de kinderarts eigenlijk niet uitmaken, omdat ze verder altijd zo goed als gelijk zijn gegaan met op tijd geboren kindjes ! Hoop ik ook ! Zit me er nu alleen al een week ofzo druk over te maken! En dacht zal het toch hier maar eens vragen aangezien ik in mn omgeving niemand heb die het ook heeft gehad. Hier allemaal van die wonderkinderen die met 9 maanden al los liepen enzo .
Joey zakt hier in elkaar als ik hem aan zijn handjes of onder zijn armpjes laat oefenen. Maargoed, dii is pas 13 mnd. Wat betreft ontwikkeling is hij altijd al wat later geweest, ik maak me er niet druk om. Het is meer de omgeving die alles altijd zo weet te brengen dat jij je druk gaat maken. Alsof ze neits beters te doen hebben
zelf denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken en zou ikzelf denk ik geen afspraak maken met de fysio omdat het volgens mij een vertrouwens kwestie is bij je kinderen. ze zijn een paar keer gevallen, ze zijn daar van geschrokken, en nu durven ze niet meer (heb ik het idee van) enige wat je daaraan kunt doen is ze zelf proberen te stimuleren, door je handen uit te strekken met iets in je hand waarvan je weet dat ze het graag willen hebben, de afstand te kort is dat ze niet kruipend naar je toe komen, maar net groot genoeg om net 1 stap los te moeten zetten, en ze dan belonen door datgene wat ze normaliter niet mogen even vast te laten houden (afstandsbediening bijvoorbeeld ) op die manier raken ze misschien beter vertrouwd dat ze het wel kunnen en zullen ze het misschien vaker uit gaan proberen. heel veel succes in ieder geval meis
Maar aan de andere kant: kan zo'n afspraak kwaad dan? Misschien dat de fysio ook wel gewoon zegt dat er lichamelijk niets aan de hand is en dan weet je dat ook weer. En anders, baat het niet dan schaadt het niet.
ooh jee mijn dochter loopt ook nog niet los, heeft ze helemaal nog geen zin in volgens mij. dalijk moet ik ook naar de fysio...
Tymen liep met 11 maanden langs de tafel en, maar loslopen ho maar! Pas met 17 maanden viel het kwartje ineens en toen kon hij ook gelijk heel goed loslopen! Overigens is Tymen met 36 weken geboren. Maar het kan nog best goedkomen. Ineens doen ze het!
En weer bedankt voor de antwoorden meiden! Mamatje, Idd ik denk ook dat ze er toen gewoon geen zin meer in hebben gehad omdat het niet leuk was om te vallen . Verder idd zo zelf oefenen doen we ook. Tenminste ik laat dat voor me doen papa, opa's en oma's. Zelf lukt het me gewoon niet. Maar oke, allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik ga maar eens goed nadenken wat ik nu eigenlijk wil. Overleggen met de kinderarts, gewoon een afspraak maken, of gewoon maar afwachten.
Wij krijgen ook al regelmatig de vraag of hij loopt... en als hij dan langskomt dmv een stoel over de vloer te schuiven dan is het van: oh die gaat vast snel lopen! Ummm... ik weet het niet hoor! Ik maak me er niet zo druk om. Schijnbaar kan het ook in de familie zitten. Ik liep pas bij ruim anderhalf jaar, mijn broertje bij 20 maanden en mijn vriend was ook geen vlotte... Maar ach, kwaad kan zo'n afspraak niet lijkt me. Maar ze zijn écht geen uitzondering hoor!
Nee kan geen kwaad, maar vind het gewoon zo vervelend. Hoor van niemand dat ze dat moeten, alle kindjes lopen zomaar . En wij moeten van de kinderarts wel. Terwijl als ze dus gewoon een ruime week later geboren waren, we helemaal niet naar de kinderarts toe hadden gehoeven, hij dit ook niet had kunnen zeggen, en we dus niet gehoeven hadden . Meisje26, Ik hoop dat je je bericht niet zo bedoeld als het nu op mij overkomt .
hai bolbuikje. ik ben met emani naar de fysio gegaan voor kruipen en rollen. was slechts 3 afspraken waarvan 2 thuis en echt 1x in de 3 weken, dus het kan meevallen. het enige wat zij deed was oefeningen meegeven om het wat meer uit te lokken. eigenlijk gewoon spelletjes. in mijn ogen kan het geen kwaad om te gaan, er word niet aan je kind getrokken ofzo en het hielp emani wel. wat ik heb begrepen is dat als ze ietsje langzamer zijn met een onwikkeling dat het de rest kan remmen
ik zou gewoon ff die periode afwachten... lopen ze niet kan je het altijd proberen toch. Vind je het niets kan je de fysio altijd nog stop zetten. Ze worden er in iedergeval niet slechter van als je het wel probeert toch?
Onze dochter liep met 10 maanden al overal langs. En nu loopt ze ook nog niet los. Ze staat wel heel af en toe los en loopt mee aan 1 hand maar los lopen wil/durft ze echt nog niet. En de buitenwereld is daar zooo irritant in. Iedereen zei al met 10 maanden "goh die loopt zomaar los hoor" en nu krijg je de opmerkingen (zelfs op de creche) "goh loopt ze nog niet los?". Ik wordt er ook wat onzeker van maar aan de andere kant; sommige kindjes zijn gewoon wat later. Je kan altijd een afspraak maken. Denk niet dat dat veel kwaad kan. Misschien heeft de beste man nog goede tips ofzo. Maar je kindjes moeten het toch zelf doen en durven hoor.