Gister teruggekomen van vakantie en heb de kleine sinds gistermorgen niet meer gevoeld. De schrik zit er goed in. Aan de ene kant denk ik dat het misschien komt door het reizen, want toen we vorige week heen gingen was ze tijdens het vliegen heel druk aan het schoppen en daarna ook 1.5 dag niet. Ik moet zeggen dat ik dat helemaal niet prettig vind. Placenta ligt aan de voorkant en ik voel haar sowieso niet heel snel, maar dit maakt me onrustig. Ik kom pas weer tot rust als ik haar heb voelen schoppen. Hebben jullie dit ook regelmatig of ben ik een van de weinigen? Ik kan me daar dus ook ineens super druk overmaken. Mijn hormonen schieten alle kanten op op het moment. Kan om alles huilen, om alles bang zijn. Vreselijk. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet nu... Ik probeer mezelf voor te houden dat er niets aan de hand is, maar gevoel en verstand is een wereld van verschil...
Heej meid, Kan me je bezorgdheid heel goed voorstellen. Hoe lang ben je zwanger? Ik kan mezelf ook helemaal gek praten als ik haar even niet voel en dan m'n gedachten op de vrije loop laat. Als je ongerustheid aanhoudt en het voor je gevoel te lang duurt (rustig liggen, of andere momenten dat je je kindje normaal wel voelt) zou ik toch even de VK bellen. Liever 10x voor niks dan... Succes!
Als je de kleine minder voelt zou ik zeker de vk of gynae even bellen, maken ze zo zonder probleem een ctg voor je! Leven blijven voelen is belangrijk! Bij mij hebben ze het al drie keer gedaan omdat ik minder leven voelde en echt ze maken er totaal geen problemen over, kreeg de laatste keer zelfs een compliment van de gynae dat ik had gebeld. Hij zei: Er komen zo ongv. 200 vrouwen per jr voor een ctg en maar hooguit tien keer is er echt wat aan de hand, maar zorgen maken is niet goed, het is beter dat je langs komt! Maar waarschijnlijk slaapt ie idd gewoon lekker!
Bedankt voor jullie reacties. Als ik met mijn handen voel, dan voel ik haar wel zitten zeg maar. En ineens was ze vannacht anders gaan liggen, dus ik denk dat het dan wel goed is. Als ik haar niet ga voelen ga ik zeker bellen, want ik moet zeggen dat ik er zelfs slecht van geslapen heb. Misschien is het een combi van de reis, warmte en als ik me dan ook nog druk ga maken om alles... Ben trouwens 28 weken zwanger nu.
neem even een uurtje rust voor jezelf en ga bewust met je gedachte naar je kleintje. Ga kijken of je haar aan het schoppen kan krijgen. Hier krijgen we meteen wel een reactie als we er voor gaan zitten dus dat is een nieuwe bezigheid hier in huis.
Normaal reageert ze ook op het muziekdoosje van woezel en pip, maar ook dat bleef uit, maar.... we zijn inmiddels 2 dagen verder, ik ging net rustig op de bank zitten en ineens geschop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een opluchting zeg. Hoop het voorlopig niet meer mee te maken dat ik zo ontzettend langs niets voel. Dat is echt geen doen.