Wij zijn sinds gisteren gestart met een (lichte) provocatie voor Finn zijn koemelkallergie. Hij kreeg eerst Friso Allergy Care en nu Friso Hypo Allergeen Intensief. Dat is ook voeding voor KMA...maar een lichtere versie dan de AC. Hij heeft er nu 4 voedingen mee gehad. Wie kan mij vertellen hoe lang het kan duren voordat hij er een reactie op zou kunnen krijgen. Ik snap dat dat bij iedereen anders is, maar wat zijn bij jullie de ervaringen/verhalen! Thnx!
Hier was al reactie bij 10 cc. Wij moesten wel provoceren met normale voeding en niet met een hypoallergeen voeding. Waarom niet provoceren met normale voeding?
Ik geef BV, dus hier zou provoceren moeten met dat ik zelf melk ging drinken. Maar toen kreeg ze een tijdje geleden 20 cc 'oude' melk (van voor we op dieet waren) binnen, waar ze direct op reageerde, en 2 weken geleden op een verjaardag een hapje fruit met slagroom van mijn lieve nichtje dat haar bakje graag wilde delen. Kwam ook direct reactie op. Dus dat was wel duidelijk toen. Vind het wel een beetje gek dat je met HA moet provoceren... Maar er wordt dus wel vanuit gegaan dat als het KMA is, je direct reactie moet zien.
wij moesten eerst ook overstappen of allergie care, maar begon gelijk met meer spugen en de volgende dag begon het eceem ook al te komen, dus wij mochten gelijk stoppen want die had alweer bewezen dat er een allergie was, later was er een proficatie test met neocate (de voeding die we normaal hadden) de eerste test ging goed en de tweede test was met kma en dat hebben we geweten ook, joey heeft 4 dagen gespuugd en gehuild... nu eind jannuari als hij een jaar is geweest moet hij opnieuw de test ondergaan. succes. groetjes angelique
Bedankt voor de reacties! Tot nu toe gaat het nog goed...hij is wel wat aan het mopperen...maar er zit ook een tand te prikken...dus dat helpt ook niet echt mee! Heb ook geen idee waarom ik met die HA Intensief moest proberen. Maar de KA zei wel dat ze echt dacht dat het KMA is door andere testen enzo...en dat ze met deze wilde kijken hoe ernstig het is... Ik heb over 2 weken een belafspraak en daarna hoef ik pas weer in April terug! Ook een beetje gek of is dat bij jullie ook zo gegaan?
Ben ik weer Finn heeft vandaag al 2 keer zn fles niet leeggedronken...hij laat 50 ml staan...ook is hij weer aan mopperen/huilen met boertje laten enzo... Hij heeft ook 3 keer gespuugd de afgelopen dagen... ZIjn dit nu tekeken dat het weer slechter gaat...of zou het puur toeval zijn? Ik ben zo bang dat ik te snel weer terug stap naar de oude voeding...of dat ik hem juist te lang laat kwakkelen!
Dat spugen zou niet van de tandjes mogen zijn. Ik heb trouwens van de dietist STRIKTE instructie gekregen ALLEEN te provoceren als ze lekker in haar vel zit, zodat je zeker weet dat reactie van de provocatie komt en niet van andere dingen!!!
Ja dat is dus eigenlijk ook wel logisch! Maar vandeweek bij de KA had hij dus nog geen last van dit tandje...dit zit er ineens opeens...lekkere timing weer van meneer! Haha! Kijk het vandaag nog aan en bel anders morgen wel even naar zijn KA... Bedankt voor je snelle reactie!
Aha, vandaar... Maar gezien het spugen zou ik denken dat hij er toch niet helemaal lekker op reageert, op de HA. Maar goed, je moet altijd 2 keer proberen he? Om uit te sluiten dat het toeval was... Pff, niks aan, want als moeder weet je het vaak al wel en niks is ergers dan iets te moeten doen met je kind waarvan je weet dat het niet OK is voor je kind Maar zou idd ff bellen, kan de kA er iets zinnigs over zeggen
Nou het waren vandaag weer scheetjes in overvloed! Denk dat het toch niet goed zit! Hij heeft ook veel gehuild vanmiddag! Vanavond laatste poging denk ik! En dan morgen de KA bellen en overstappen! Vind het verschrikkelijk! Ik wil echt niet dat hij weer net zo ziek wordt als in het begin...misschien dat ik daarom ook wel vreselijk op loop te letten hoe hij overal op reageert...ben een beetje een watje zelf! Hahaha! Had net vanochtend eten besteld (HA) bij de apotheek...want na de 1e fles ging het wel...maar een half uur daarna was het echt brullen! Arm schaapje! Hij heeft niet meer gespuugd gelukkig! Dus we zullen zien straks...hoe hij op de laatste reageert! En anders ben ik er klaar mee!
Ik ook wel! Dat vergat ik trouwens...zn ontlasting was ook helemaal anders...hij heeft meestal wel wat dunnere ontlasting. niet waterig, maar gewoon wat dunner dan normaal, was niet erg zei de KA...zoalng hij er geen last van had. Maar daar zaten dus allemaal harde bonkjes in die donkerder van kleur waren. Hij had ook echt al vanaf vrijdag niet gepoept...terwijl hij dat normaal elke dag deed. Dit is toch ook niet goed? Ik ben zo bang dat ik te vroeg ga overstappen naar de AC...omdat ik te bang ben... Snap je wat ik bedoel?