hai we zijn net terug van de kinderarts en we zijn ondertussen 80 euro lichter aan apotheek zucht Seth hoeste al 3 weken heel in het begin waren we langs geweest en was het wss een verkoudheid, maar uit voorzorg om RSV tegen te gaan al medicatie preventief meegekregen soit, hoest beterde eventjes maar kwam steeds terug en nu sinds een paar dagen iets verergderd, had al donderdag gebeld om raad te vragen, maar ze zei dat we best nog even afwachten want aan een verkoudheid is niet veel te doen soit, was er niet gerust op, maar ik weet dat ik kon langskomen als ik wilde gisterenavond merkte ik plots dat hij een piepende (licht piepende) ademhaling had en vanmorgen opnieuw dus vanmiddag richting ziekenhuis is nu getest op RSV (toch) en weten maandag of het dat is (eingenlijk hoop ik van wel, omdat er dan eindelijk deftig op geanticepeerd gaat worden en men er iets zal aan doen, hij loopt nu al 3 weken te snotteren en te hoesten, tzal nu wel es eindelijk mogen gedaan zijn!) gelukkig maakt ie nog geen koorts, drnkt nog rdelijk en is nog vrolijk maar von wel dat hij er vandaag iets 'zieker' uitzag dan gisteren dus nu moeten we steeds voor zijn flesje druppels geven na zijn flesje andere druppels en 3/dag aan de Aerosol (voor de niet zorgkundigen = dit is een machintje waaraan een mondmaskertje hangt, je doet daar Aerosol in en zet het voor een kwartier op de mond en neus', daarvan gaan de longen open eenvoudig gezegd) maar evindent is dit niet bij een nog geen 4 maanden oude baby lang leven de tv, dan is hij toch een beetje afgeleid is hopelijk is deze miserie vlug voorbij! iemand ervaring? oja, nog iets ik werk dus als voltijds verzorgende maar mijn vriend moet naar school Seth kan deze week 3 dagen niet naar de creche en ivm die aerosol doe ik dat liever zelf en nt bv de oma of opa maar smiddags heb ik slechts een half uur pauze zou ik bvb kunnen vragen om over en weer te gaan om de kleine te verzorgen (wil geen hele dag nemen omdat ik dan mijn andere collega's in de zak zet. Iemand tips?
Vervelend dat je kleine verkouden is. Maar je zegt dat hij naar het kdv gaat, daar pikken ze als snel van alles op. Mijn zoontje is een jaar lang aan het snotteren geweest. Waarom heb je eigelijk geen gewone puffer gekregen, Quinn gebruikt Airomir en flixotide omdat hij dus astma heeft. Een puf duurd 10 tellen, en werkt erg goed IK denk wel dat je er goed aan doet om het kdv voor te doen hoe het werkt, want mocht hij nou eerder een piepende ademhaling krijgen zal er toch eerder actie moet worden ondernomen denk ik zo. (dat is hier wel het geval namelijk) Voor het rs virus moet er volgens mij wel koorts bij aanwezig zijn, dus ik vermoed niet dat hij dat heeft. KLeintjes kunnen nog erg moeilijk hoesten, die hebben de prikkel nog niet om te echt te gaan hoesten, dus dan is het al snel piepen. Wat ik ook neit snap waarom 80 euro lichter???? Nou hopelijk heb je er wat aan Beterschap trouwens
hai nee koorts heeftie voorlopig niet, gelukkig maar en die 80 euro is deels de huur van dat aerosolapparaat en de rest medicatie begrijp me niet verkeerd, het is graag gegeven hoor maar ik hoop dat er vlug verbetering komt xxx