Hallo, zijn er misschien mensen die tijdens de zwangerschap last hebben gehad van een hematoom?? Ik had gisteravond plots een theelepel helderrood bloedverlies en ik dacht natuurlijk meteen dat het mis was, huisaartsenpost gebeld en daar gaven ze ook aan dat het hoogstwaarschijnlijk om een miskraam gaat en dat ik het een nacht moest afwachten en vanochtend meteen mijn huisarts moest bellen voor een verwijzing. Dus vanochtend meteen huisarts gebeld en ik kon langskomen en werd doorverwezen naar een gynaecologe. Daar kreeg ik een echo en goddank was er een 3mm. knipperend wondertje te zien maar ook een behoorlijke hematoom buiten de vruchtzak en nog wat vloeibaar bloed. Nu was alles goed maar omdat mijn baarmoeder waarschijnlijk het bloed wil afstoten blijf ik een groot risico houden op een miskraam omdat het nog allemaal erg kwetsbaar is. Over 2 weken moet ik ook weer terugkomen. Ook kunnen er nog meer bloedingen komen. Nu heb ik op internet gevonden dat je rust moet houden maar daar heeft mijn gyn. niets van gezegd en dus weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen. Heeft iemand hier ervaring mee??
Ik had een hematoom in mijn baarmoeder en heb van week 5 tm week 12 flink wat bloed verloren. Afwisselend van 'eruit stromend helderrood bloed' tot bruinachtige afscheiding. Er was geen verklaring voor de hematoom en het bloedverlies volgens de echoscopiste. Dat komt 'gewoon wel eens voor' zei ze. Mij werd toen verteld dat ik er verder niks aan kon doen en dat we een slag om de arm moesten houden. Ook al zagen we een kloppend hartje bij 6weken, de kans om de vrucht te verliezen was immers nog veel hoger dan bij een normale zwangerschap. Rust houden had ook geen zin, daar had het niks mee te maken. Zoals je ziet ben ik nu al een stuk verder en is bij mij gelukkig alles goed gegaan en bleek de hematoom volledig onschuldig Ons dochtertje was helemaal gezond bij de 20wk echo, dus zo zie je maar dat zelfs veelvuldig helderrood bloedverlies niet altijd een slecht einde van de zwangerschap hoeft te betekenen