hallo dames, mijn dochtertje is bijna 7 en een halve maand maar ze drinkt nog steeds niet zelf , natuurlijk wel makkelijk als mama t doet . heb al een paar keer haar de fles gewoon gegeven en die laat se dan steeds los en valt ie weer op de grond . hoe kan ik t haar nu t beste leren ??
ons meisje doet het ook niet hoor!!ik denk maarzo alles op zn tijd...geef dr lekker gewoon dr flesje en blijf oefenen komt vanzelf wel joh!!!!liefs sjaantje
Julia snapte het eerst ook niet, en op een gegeven moment vond ze het opeens leuk om het zelf te doen. Liggend is in ieder geval het gemakkelijkst, dus zo plat mogelijk liggen en dan haar handjes er naartoe doen. Maar volgens mij is het geen must dat ze dat nu moet kunnen hoor. Het is alleen wel handig
Oh joh, dat komt vanzelf Mijn zoontje was volgens mij pas een maand of 10 toen ie dat eindelijk deed.
Onze dochter deed dat pas rond 11 maanden. Zittend in haar kinderstoel of op schoot. Komt vanzelf hoor!
Mijn dochter heeft het nooit zelf willen doen, wel zelf eten vanaf een maand of 10. Maar de fles mochten papa en mama vasthouden, omdat ze verder zo weinig tijd had om te knuffelen (de wereld ontdekken was belangrijker vond zij), vonden wij het wel gezellig.
o ik heb dat eigelijk nooit echt geprobeerd rond die leeftijd. Nu sinds een maand of 2 geef ik de fles wel eens in de box maar 7 en een halve maand vind ik nog erg jong hoor! Persoonlijk vind ik het flessenmoment zo een lekker knuffelmoment. Ook al kan ze het zelf, vaak doe ik het toch nog!
Hier ook niet vóór de 11 maanden hoor.. Volgens mij pas na haar 1e verjaardag zelfs.... ze was ook best gemakkelijk geloof ik , maar had er ook gewoon geen interesse in. Hoeft ook nog niet wat mij betreft . Ik zag een tijd terug op m'n werk een kindje in de box liggen, z'n flesje drinkend. Mama mócht dat zelfs niet meer vasthouden en dat mannetje deed dat al vanaf 6 maanden ofzo.. nou, dat zou voor mij écht niet hoeven hoor
Joh meid, doe lekker rustig aan! Mijn dochter is bijna 10 maand en drinkt pas sinds deze week zelf uit een tuitbeker. De gewone fles kan ze ook nog niet zelf vasthouden. Komt vanzelf.
mijn zoontje heeft nog nooit zelf uit een fles gedronken... hij is 16 maand... met 6 maand zijn we gaan oefenen met een tuit... dit heeft hij altijd gedaan....
Ooh komt vanzelf wel hoor. Geniet er maar van dat je nog mag helpen. Voor je het weet wil ze alles zelf doen!! En ze is "nog maar" 7 maanden.
Sommige kindjes vinden het gewoon heel fijn als hun een flesje gegeven wordt. Als mijn zoontje afgekolfde melk van de oma´s kreeg, ging hij er echt voor liggen. Hij vond het heerlijk dat de oma´s hem dat flesje gaven. Pas met een jaar ofzo wilde hij het flesje zelf vasthouden. Geniet gewoon lekker van die drinkmomenten met je dochter, nog even en dan wil ze dat niet meer.
nou mijn dochter is nu bijna 7 maand en maakt ook nog totaal geen moeite om het zelf te doen, is wel lekker makelijk zo als mama het doet, komt vanzalf wel hoor, geniet er nu nog maar ff lekekr van dat je het voor haar kan doen groetjes sapje
Snap eigenlijk niet waarom je wil dat ze het zelf doet. Geniet van het moment dat je haar nog lekker de fles kan geven in plaats van dat ze het zelf doet. Vind in het algemeen ook wel dat er tegenwoordig al erg jong heel veel van baby's wordt verwacht.
inderdaad, tut nog even lekker met haar. Voor je het weet is het voorbij en is alles zelluf doen. En trouwens bij borstvoeding hoeven ze de borst ook niet zelf vast te houden. Dus van nature zit het op deze leeftijd ook nog niet in lijkt me
mijn kleine meid ( 8.5 maand ) pakte van de week ineens zelf de fles van haar kinderstoel blad, en ineens deed ze hem goed in haar mond, 1 x per dag mag ze het zelf doen met een klein flesje na het brood ofzo, en dan doe ik 1 handje om de fles en de andere hand doet ze er dan zelf omheen, vind het echt een schattig gezicht. maar er is niet echt een leeftijd dat je kindje het zelf moet doen, als je kindje er aan toe is gebeurd het vanzelf, daar moet je je echt niet druk om maken. het gaat allemaal al hard zat.
Hier ook pas rond haar eerste verjaardag... Komt vanzelf, ze is nog maar 7 mnd. Kinderen moeten tegenwoordig zoveel, ik weet dat de buitenwerled dat creeert. Mijn docher kruipt pas sinds een week (ruim 15 mnd) daar heb ik ook veel rare blikken om gekregen. Het komt allemaal vanzelf. Niet gaan vergelijken. Gr
Z'n fles heeft Nathan nooit zelf vastgehouden. Ik heb het wel een enkele keer geprobeerd maar hij vond het wel best. En ik ook, nog zo'n lekker babymomentje. Nu krijgt hij uiteraard geen fles meer, maar drinken uit bekers gaat prima zelf. Overigens zag ik bij een vriendin van mij dat ze zo'n handvat voor om de fles heeft gekocht, haar zoontje is 10 mnd en drinkt daardoor sinds een maand of 2 z'n flessen zelf. Misschien nog een idee voor jou als je het toch fijn vindt als ze het zelf gaat doen?