hej daar allemaaal!! Half oktober verwachten we ons 2e kindje, en n.a.v. dat hebben we onze zoon over gedaan naar een meegroeibed..Hij vind et erg leuk om erin te liggen..maar je voelt em al aankomen..ook erg leuk om er weer uit te klimmen... als hij eenmaal slaapt dan is het goed, en dan slaapt ie ook wel door tot 7.00 sochtends of later nog..maar het blijven liggen en dan vooral tijdens zn middag slaapje gaat moeizaam..en dan valt ie soms in de box in slaap..maja dat wil ik niet op deze manier... hoe hebben jullie dit opgelost? alle tips zijn welkom!
wij verwachten rond 1 september de 2e wij hebben onze zoon van 16 maand een maand geleden in het grote bed gedaan... ( een 1 persoonsbed ) ( ik weet dat velen er hier niet mee eens zullen zijn maar wij hebben nu eenmaal hier voor gekozen ) hij vond het ook prachtig om er uit te klimmen, en dan ook alle kasten los te trekken... na een week hadden we er genoeg van en zaten er over te denken toch nog een ledikantje aan te schaffen, maar toen ben ik eerst begonnen met lekker bij hem in bed liggen hem in mijn armen, een verhaaltje voor lezen en hem zeggen hoe trots ik op hem ben dat hij al in het grote bed ligt. sindsdien blijft hij gewoon in bed ... hij gaat dan na het verhaaltje of meteen slapen.... of hij speelt nog even met de knuffels in bed en we vinden hem een uurtje later op kop in bed ( slapend) tussen alle knuffels waar hij mee gebabbeld heeft ) hij word dus erg rustig van even verhaaltje voorlezen en mama die fluisterd hoe trots ze is.... waardoor hij de rust in zichzelf kan vinden om te gaan slapen.
hmm misschien inderdaad dat verhaaltje voorlezen dan maar doen... Wat ik altijd deed in het ledikantje was, even wat drinken voor hetslapen gaan, muziekding aan( dat projecteert ook wat op de muur) en speentje in , instoppen en slapen...maar dat lijkt nu ff niet te werken..gisteravond ben ik op een stoel op de overloop gaan zitten omdat ik met mn zwangere buik niet de hele tijd de trap op en af wil lopen..heb een haakje op de deur zodat ie er niet uit kan over de overloop kan wandelen maar ben gaan zitten, en steeds als hij uit zn bed kwam zonder wat te zeggen hem terug gelegd..dat leek later te werken..maar ja we zullen zien hoe het vanmiddag gaat...
Alles goed tot nu toe. Alleen ben ik niet z.n voorstander van haakjes op de deur. Haal je hem er daarna wel af dan? Vind zeker als ze al in hun bedje liggen. Als er wat is dat ze altijd naar papa en mama kunnen lopen. M Maar dat is mijn mening en verder geen kritiek. Of een haakje dat je zo los trapt mocht het nodig zijn dan kijk ik er al weer anders tegen. Groetjes
@ pnirmal: wat een lange post voor ongevraagde kritiek Mijn moeder zette bij mij de deurklink omhoog zodat ik er niet uit kon. Ik stond namelijk regelmatig midden in de nacht naast haar bed naar haar te staren. Ik kan het me nog herinneren dat die klink omhoog stond en vond dat prima. Boodschap was duidelijk; 's nachts blijf ik in bed en mijn moeder komt me 's ochtends halen. Als een kind nog in een ledikant ligt, kunnen ze ook niet naar je toe komen lopen toch? En als ze zo klein zijn krijgen ze de deur vaak ook niet openen. En zo'n haakje is in nood gemakkelijk te openen (of te breken inderdaad). Verder blijf ik dit topic even volgen want het is wel een "angst" van me als we straks overgaan op een groter bed. Zeker 's ochtends vroeg. Waar hij nu nog rustig in zijn ledikantje blijft keutelen, ben ik bang dat ie straks op de deur staat te bonken omdat ie er uit wil.
Idereen zijn of haar mening. En het is soms lastig kritiek te geven terwijl je het niet als kritiek wil laten over komen snapje haha.
ja tis zo'n haakje wat je vastzet door zo'n ringetje..net als bijv bij de achterdeur (al is die bij de achterdeur vaak wat groter) dus in 1 beweging issie los.. ik hoor em sochtends dan aan de deur rammelen..dan weet ik dat ie wakker is...dus dat werkt prima met dat haakje maar bedankt voor je opbouwende feedback hoor wat ik al schreef, alle tips (of feedback ) zijn welkom!