vloeibare paracetamol

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Allahinkulu, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Hallo,

Gister heeft mijn dochtertje de twee prikjes gehad..en ze is nu een beetje koortsig (38,1) hoeveel mag ik haar van de vloeibare paracetamol geven?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Als kinderen onder de drie maanden zijn geef je meestal paracetamol zetpilletjes van 60 mg. Als je de Daro vloeibare paracetamol wilt gebruiken is dat volgens mij voor kindjes vanaf 3 maanden. Wil je dit eerder gebruiken zoals in jou geval dan gebeurt dat vaak op doktersadvies. Of je gebruikt een vloeibare drank wat geschikt is voor onder de drie maanden. Kijk dus goed vanaf wanneer je dit mag gebruiken en dan staat in de bijsluiter exact hoeveel en vaak je het mag geven.

Echter bij 38.1 zou ik niets gaan geven. Het is een reactie op de inenting. Koorts (38 en hoger) is ook ergens goed voor. Het stimuleert namelijk de afweerreactie. Zorg dat Eslem niet te warm gekleed is en voldoende drinkt.

Ilja

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    ja de dokter had het zal gegeven..althans het recept..maar niemand heeft erbij gezegd hoeveel een kleine baby mag hebben..en in de bijsluiter stond alleen iets over kinderen vanaf 6 jaar..dus vandaar..

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan zou ik het wel even navragen bij de dokter.

Ilja

Share This Page