Ik heb sinds vandaag een maxi cosi Tobi gehaald voor mijn zoontje en ik zat er net een beetje mee te priegelen maar ik krijg hem voor mijn gevoel niet in de ligstand.. Er zit zo'n soort van handvat in midden onder de 3 punts gordel en die trek ik dan naar me toe, maar de stand waar hij dan in komt noem ik persoon geen ligstand... Doe ik iets fout??
Nee je doet niks fout. Ik vind het ook geen ligstand. Milan zit iets minder recht op dan in de andere twee standen, maar een ligstand kan ik dat niet noemen. Overigens is me dit bij alle merken opgevallen in de autostoel groep 1. Overigens ben ik wel super tevreden over de Toby!
Klopt inderdaad. Maar als hij geinstalleerd is in de auto staat hij iets meer naar achteren op de poot waardoor het meer een lig stand verhaal wordt. Dat komt omdat je achterbank ook schuin staat. Maar het blijft meer rechtop dan echt liggend dat geef ik toe. Verder wel een erg fijne stoel de kleine valt om de hoek al in slaap dus hij voldoet aan alle eisen!!!
Ok, super bedankt meiden voor alle snelle reacties.. Ik zal hem morgen eens in de auto installeren.. Iemand nog tips voor het wassen van de bekleding?? Ik heb hem 2e hands gekocht en vind het wel zo fris om de bekleding even op de frissen..
Ligstand: Heet eigelijk relaxstand. Is meer bedoeld bij het in slaap vallen van het kindje om het gewicht van het hoofdje en lijfje naar achter te plaatsen zodat het hoofdje niet zo naar voren gaat bungelen. Wassen bekleding: Niet te warm wassen en vochtig/nat weer terug eromheen doen. Als de bekleding is opgedroogd dan is het namelijk heel lastig om hem eromheen te krijgen. Nat dan heb je er nog wat rek in zitten.
Ik zat daar in het begin ook mee te klooien. Ik heb ook hard aan dat handvat lopen trekken en sjorren, maar nee, tot daar en niet verder. Dacht ook dat de ligstand meer ligstand zou zijn.
Jeetje jouw zoontje is nog maar 7 maanden en hij is nu al uit de maxi cosi groep 0 gegroeid???? Dat is snel!!!
Ik zat ook al te kijken hihi. Mijn dochter is 6,5 mnd maar moet er nog lang niet aan denken. Ze past nog makkelijk in de MC. Misschien een groot kindje? Zijn die lig/relax standen bij alle stoelen hetzelfde? Ik wil graag de pearl denk ik..
Hey meiden, alweer bedankt voor de snelle reacties... Qua lengte past Milan nog prima in de Maxi Cosi. Zijn voetjes komen er wel uit maar zijn hoofdje zit nog binnen de kuip, maar in de breedte heb ik het idee dat hij te smal wordt. Helemaal als hij een jasje aan heeft.. Met 6 maanden woog hij al 8 kilo en heb nu het idee dat hij echt wel 9 kilo weegt.. Zal hem dadelijk eens op de weegschaal zetten...
Onze zoon weegt 10kg en zit in maat 80 (wel met wasbare luiers dus is wat sneller gevuld) maar hij blijft nog een tijd in de maxi-cosi zenne. Is een stuk veiliger voor zo'n jonge kindjes. Ik krijg hem wel niet meer gedragen met de maxi-cosi dus die blijft hier gewoon altijd in de auto staan.
in de auto laten staan heb ik ook gedaan op een gegeven moment. Meisje heeft er hier nl 16 maanden ingezeten.
Bij de maxi cosi 0 met je eigenlijk alleen naar de lengte kijken en niet naar gewicht e.d (volgens mijn cb arts) Als ik op gewicht wat had moeten uit doen had Kylian met 4 maanden al overgemoeten op de 1 stoel (die was met 4 maanden al 8 kilo). Wat betreft de breedte, je zou ervoor kunnen kiezen om je kindje geen dikke winterjas in de maxi aan te doen maar b.v een dekentje er over te leggen. Wij hebben een auto met climat control dus in de auto is het net als bij ons thuis binnen gewoon 20 graden.
Hier ook nog steeds in de maxi cosi, ben nu rustig om me heen aan het kijken voor een nieuwe stoel maar het heeft absoluut geen haast. Ze zit er nog prima aan en vindt het zelf ook nog prettig. En maxi cosi blijft inderdaad in de auto staan, anders is het niet te doen!
Ohhh gelukkig jullie reageren ook allemaal zo....ik was namelijk bang dat ik commentaar zou krijgen als ik zou zeggen dat ik het eigenlijk te vroeg vind om al een vervolgstoel te gebruiken. Mijn dochter is 10 maanden en 10,5 kg en zit nog steeds in de mc, ze zit echt enorm opgefrummeld maar dat is pech het gaat mij om de veiligheid! Ik doe haar niet met een winterjas erin want dat vindt ik echt zielig, ze krijgt een dekentje over. Dit gaat prima. Ik laat trouwens meestal de MC in de auto staan want die is echt niet te tillen!! Wij hebben trouwens de familyfix en als je die op de zit stand zet is het net een echte grote stoel.
Ik ben het wel met jullie eens dat je je kindje zo lang mogelijk in de maxi cosi moet laten, maar soms gaat dat gewoon niet meer. Mijn dochter woog met 11 maanden nog maar 7,5 kg dus qua gewicht mocht ze nog in de maxi cosi. Ze wilde zelf alleen absoluut niet meer. Elke keer een enorm drama. De hele weg schreeuwen en brullen. Toen we haar hadden over gezet in de vervolgstoel ging het een meteen een stuk beter. Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat jullie kindjes nog zolang in de maxi cosi willen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en 74 cm en 8,2 kg. Hij zit nu al helemaal opgefrummeld in de maxi cosi, dus ik denk dat hij met negen maanden wel over gaat naar de vervolgstoel.
Is het naast de lengte van je kindje ook niet van belang voor een stoeltje groep 1, dat je kindje een beetje behoorlijk kan zitten? Kan me voorstellen dat voor een jong kindje zo'n groter stoeltje nogal een belasting is voor de rug...(en nek) In de MC is het toch liggen wat ze doen.
De maxi cosi groep 0 is de meest veilige manier van vervoeren omdat bij een ongeluk het kindje in de stoel gedrukt wordt, het kindje hoeft niet zoveel klap op te vangen. Zodra ze andersom gaan zitten dan vangen ze meer klap op omdat ze naar voren komen, het kindje moet dus sterk genoeg zijn om een redelijke klap op te vangen. Met een gemiddelde van 9 maanden tot een 1 jaar kunnen kindjes vaak goed zitten. Je kunt ze een zetje geven en hun evenwicht bewaren (terug veren) eigelijk beetje de regel voor in een fietszitje. In de winter merken we heel vaak dat mensen sneller over willen gaan omdat ze denken dat het krap wordt. Maar die dikke winterjasjes zijn meer lucht als wat anders dus daar zou ik niet te veel naar kijken. Veiligheid voor alles zou ik zeggen.