Hoeveel en watvoor tussendoortjes geven jullie je peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door demi123, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Mijn dochter is 2 jaar en 2 maanden oud en krijgt 1x fruit, 1 koekje en 1x snoepjes (jip en janneke van de hema).
    Op een verjaardag of feestje eet ze ook lekker taart en snoept ze mee van de hapjes op tafel.
    Wat krijgen jullie kindjes aan tussendoortjes?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    mijn dochter krijgt 1x fruit en 1 x snoep of koek. Mocht ze toch nog wat te eten hebben om een lange middag door te komen wordt het toch vaak fruit.
    Bij ons zijn verjaardagen enz ook uitzonderingen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

mijn dochter wordt zaterdag 2 en krijgt minimaal 2 keer fruit, maar soms 3 keer of meerdere dingen bij elkaar. S middags na het slapen soms een paar soepstengels of een rijstewafel, maar meestal eet ze haar buikje vol met fruit. Soms in het weekend rozijntjes ofzo. Op een verjaardag snoept ze lekker mee van de taart en krijgt ze ook wel rozijntjes of luxe koekjes.

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa zijn 3 jaar.Ze krijgen eigenlijk alleen maar fruit en een koekje als tussendoortje.Snoepen doen ze hier zelden.Soms in het weekend 's avonds,of natuurlijk als we ergens op visite zijn of op een verjaardag.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    hierop een normale dag een cracker, ontbijtkoekje, fruit, soepstengel, rijstewafel oid. Iig geen koek en snoep. ENkele keer rozijntjes.
    Op een verjaardag mag ze wel taartje, snoep, chips maar met mate

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op een normale dag:

1x fruit (als ze het eet)
    1x bakje komkommer, paprika, wortel met een zoute cracker of wat nootjes

En sinds een paar weken krijgt ze soms een 'snoepje': bij de notenboer halen we gedroogde vruchtjes zoals papaya, aardbeien, meloen en natuurlijk rozijntjes. In de eerste drie zit wel suiker toegevoegd, maar dus wel op basis van echt fruit en zitten dus ook nog vezels en wie weet nog wat vitamientjes :D

Echt snoep krijgt ze van ons niet, bij zeer hoge uitzondering een stukje chocola (meestal bij de oma's) of een ijsje. Op verjaardagen mag ze wel taart of ander lekkers. Taart moet ze meestal niet, chips moeten we echt niet op een laag tafeltje laten staan (net dr moeder dus :D)

7. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier krijgt mijn dochter 1x fruit (vaak 'smorgens) en 1x koekje of rozijntjes in de middag.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lisa (2,5) krijgt sochtends tussendoor een appel.
    Smiddags 1x onbeperkt fruit (vaak iig een banaan, kiwi, druiven en vaak nog een peer) :D
    En smiddags mag ze 1x iets lekkers uitkiezen is meestal een dora-koekje.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    rozijntjes vallen bij mij ook onder snoep en rijstewafel onder koek..... dit als verduidelijking.

10. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    meestal 1of 2x fruit en 1x koekje als ze niet slaapt en de middag duurt heel lang aan het einde van de middag nog een soepstengel.

Snoep heeft ze nog nooit gehad (wel rozijntjes, maar dat vind ik niet echt snoep) Koekjes en chcolade is ze gek op, maar dat is voor het weekend of verjaardagen!

11. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    oeps, wat snoept mijn meisje dan vaak...(het zijn dan wel redelijk verstandige snoepjes, namelijk gedroogde appel- of aardbeistukjes).
    Ook krijgt mijn dochter elke week bij oma 1 of 2 bounty's, is ze helemaal gek op. Nou ja gelukkig heb ik zelf niet vaak chocola of chips in huis.

Wat krijgen jullie kids te drinken gedurende de dag? Mijn dochter krijgt 's ochtends melk en 's middags ook melk of yoghi. Gedurende de dag krijgt ze verder limonade of appelsap.

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Oschtends en tussende middag melk
    smiddags kindesiroop of wicky aangemaakt met de helft water.
    Savonds melk

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    hier vraagt ze vaak om een Dora koekje of om een kletskoekje (een klein reepje ontbijtkoek met rozijnen en appel van sesamstraat)

heel soms een lolly, en bij verjaardagen... tja dan snoept ze best veel, wordt dr gevoerd helaas... ben dr ook niet altijd bij als ze bij een ander zit

Verder fruit en groenten als overige tussendoortjes
    fruit om 10 uur en fruit/groenten rond 3 uur (als ze wakker is)

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt als tussendoortje een rijstewafeltje of tomaatjes en komkommer.

Snoep en koekjes krijgt hij niet.
    Juist omdat hij daar dan snel van aan komt.

Snoep lust hij gelukkig ook niet want als je hem ook laat kiezen tussen groente en snoep gaat hij dus voor de tomaatjes of peentjes vind hij dus heerlijk:)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt meestal 1 x per dag (soms 2 x per dag) een kinderkoekje (rijstwafel, ontbijtkoekje, Nijntjekoek, soepstengel, stuk cracker, liga etc) of rozijntjes /appelstukjes / gepofte rijst. Een enkele keer krijgt hij iets anders (stukje stroopwafel bijvoorbeeld of een chocolaadje of smarties). Fruit eet hij de halve dag door dus dat reken ik even niet mee

Hij drinkt:
    2 x glas melk
    2 x groot glas zeer slappe diksap of smaakjesthee (aardbeien)
    1 x water bij het eten

(met zeer slappe diksap bedoel ik: een Nuby rietjesbeker van ruim 300ml met alleen de bodem net bedekt met diksap aangevuld met water)

Favoriet 'snoep' is hier trouwens blauwe bessen! mmmmh :D

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    mijn zoontje krijgt:
    1x fruit 's ochtends
    soms een soepstengel of koekje erbij, ligt aan het tijdstip
    1x koekje/soepstengel of snoepje (diksapsnoepjes)

Hij drinkt sochtends melk bij het ontbijt, daarna diksap. Bij de lunch melk, daarna aangelengd appelsap of diksap oid. soms fristi.

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn krijgt echt niet veel als ik het zo lees, maar dan is Quinn ook echt een kleine eter.

Ontbijt, voordat hij trek krijgt is het zeker pas 10 uur
    Tussen door, vaak niks, maar soms een 1/2 appeltje of banaantje
    Lunch. 1 a 2 boterhammen.
    Slapen
    Niks tussen door, omdat hij weinig tot geen avond eten eet.
    Hij vraagt er ook niet om.

In de ochtend krijgt hij melk, tussen door siroop
    Bij de lunch melk, en dan weer siroop

18. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    3 tussendoortjes. S' ochtends fruit, als ze wakker wordt mag ze iets uitzoeken uit de doos (liga-koekjes, knappeltjes, jip en janneke rijstringetjes) en als ik eten aan het koken ben een schaaltje komkommer of zo.

Niet dat ik tegen snoep en zo ben hoor. Op verjaardagen krijgt ze gewoon lekker taart en chips en zo. Maar zolang ze er nog niet naar vraagt laat ik het lekker gezond!

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier 2 keer fruit (maar eigenlijk vind ik het niet een tussendoortje maar iets wat ze gewoon binnen moet krijgen) en dat verschilt per dag tussen banaan / appel / handje druiven / knijpfruitje.

Eens per dag mag ze een snoepje, mag ze zelf kiezen, dit varieert van chocoladecakeje / rijstewafel / rozijntjes / beresnoepjes.

Op verjaardagen krijgt ze wel chipjes aangeboden heel soms maakt dr vader (heel tactisch) in het weekend een zak open en dan wilt ze ook (ja, hehe), grrrrr. Maargoed, geen vaste prik dus.

Qua drinken; meestal appelsap / melk en water.

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier `s ochtends een koekje met roosvicee. `s middags 1 stuk fruit met roosvisee. Eigenlijk amper snoepjes. Op verjaardagen mag ze een stukje taart meeeten en krijgt ze een klein bakje met lekkers van de tafel. Verder gaat ze op zondag vaak naar haar Marokkaanse opa en oma en ik geloof dat ik niet wil weten hoeveel koekjes en ander lekkers ze daar krijgt;).

Deel Deze Pagina