huilen na de maaltijd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by inkie, Dec 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. inkie

inkie Actief lid

May 16, 2006
    118
    0
    0
    Hi,
    Mijn dochtertje van bijna 3 maanden heeft sinds 1,5 maand regelmatig last van huilen tijdens of direct na het eten, we hebben gedacht dat het met de darmkrampjes te maken heeft daar heeft ze namelijk ook erg veel last van maar ik ben niet zeker.
    We zijn al overgestapt op andere voeding speciale voor darmkrampjes maar ook nu huilt ze regelmatig als ze geen eten meer hoeft.
    Ze gaat ook erg stinken (windjes laten) van die speciale voeding poeh poeh! ervaring mee iemand?

Bedankt!

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat ik heb ervaren inkie is dat ze van die speciale voeding tegen krampjes alleen maar meer krampjes krijgen :(

omdat de darmpjes weer over moeten schakelen op een andere samenstelling

en de eerst 3 mnd staan nu eenmaal in het teken van krampjes :) bijna elk kindje heeft daar last van

met 6 mnd nemen die krampjes af , dan zijn de darmpjes zo goed als ontwikkeld en kunnen ze het voedsel goed verteren

daarom is het niet altijd raadzaam om van voeding te veranderen

sterkte met je kleintje

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik herken het. Mijn kleintje moest ook steeds huilen na de voeding. Nu blijkt dat er dan alsnog een boer(tje) dwars kan zitten. Als hij die kwijt is, dan is het over.

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Jonge beebjes huilen meestal na het voeden.
    Ze kennen het gevoel van verzadiging nog niet, dat komt meestal 10 min later. En krampjes kunnen idd meespelen.
    Probeer ze rustig te laten drinken. En daarna even 15 min omhoog houden en goed laten boeren.
    De meeste ouders denken dat ze dan niet genoeg krijgen, maar dit is niet het geval.

En idd uitkijken met overstappen naar andere voeding, zo verergeren de krampjes meestal.

5. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

Aug 13, 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Misschien dat de kleine nog niet aan zijn zuigbehoefte is gekomen... Ik geef Lucas altijd een speentje na de fles als hij z'n boertje heeft gelaten. Hier helpt het wel en inderdaad wat ik hier al las is het ook vaak dat er na een tijdje alsnog een boertje vast zit. Eenmaal kwijt is het meestal wel weer goed...

Ik gebruik wel speciale voeiding voor darmkrampjes. In combi met z'n kromme opti fles werkt het hier enorm goed. Af en toe een keer een krampje, maar het is iets van niks. Niet eens elke dag meer.

Suc6 ermee ;)

Share This Page