Hoi meiden, Ik hoor zoveel verschillende meningen dat ik er echt ff doorheen zit. Thijs slaapt nu 2 dagen ingebakert en dat gaat wel lekker. Enige nadeel is dat hij slecht in slaap valt en na zijn slaapje van 45min wakker is en huilt. Hij is nu bijna 2,5mnd en ik heb hem nog nooit echt laten huilen, zodra hij begon ging iknaar hem toe. Hij werd nooit echt rustig en tduurde erg lang voor ie kalm werd.nog een nadeel ervan is dat ik nu nog steeds zijn huiltjes niet herken Vandaag naar de ha geweest en lichamelijk mankeert ie niks, hij maakte zich meer zorgen om mij. Hij zei je bent te lief voor hem....hij is zoooo wijs voor zn leeftijd!laat hem max 30 min huilen als hij alles net heeft gehad om in slaap te komen.... Ik vind het zo erg dat ie huilt en zit echt met hart in mijn keel te luisteren. Hij schreeuwt t ff uit maar dan stopt ie ineens maar soms blijft ie dan na die stilte door jammeren. Ik wil hem max 10 min laten huilen en dan gaan kijken wat er is. Dat kan toch wel zonder "schade" bij hem aan te brengen? Hij slaapt meestal na 5 min huilen. Zit er echt ff doorheen.....
Wij doen dit altijd hoor; om de 10 minuten heen gaan. Ons zoontje huilt meestal overdag als ik hem in zijn bedje leg; hij wil het liefst de hele dag bij mij zijn wel gezellig hoor, maar zijn slaap heeft hij ook nodig.... We laten hem altijd 10 minuutjes huilen (niet krijsen hoor...) als hij in bed ligt. Meestal is het een beetje mopperen/ huilen door elkaar.. En meestal valt hij binnen die 10 minuten wel in slaap, anders naar hem toe en weer 10 minuutjes enz... Nu moet ik bekennen dat ik ook soms wel eerder naar hem toe ga Owja, ons kereltje sliep ook meestal maar 45 min. (dus 1 slaapcyclus), als ik hem nu hoor (mopperen) na die 45 min. ren ik niet gelijk heen maar laat ik hem even en 9 van de 10 keer valt hij dan weer een rondje (45 min) in slaap...
Hoi, Wat een herkenbaar verhaal! Ons mannetje is nu 5 maanden maar heeft tot ongeveer 3 maanden ook geen normaal dutje overdag gedaan. Ik zat er ook steeds bovenop, bij de eerste kik stond ik al naast zijn bedje of had ik hem al weer eruit gehaald omdat ik het zo zielig vond. Nu ben ik nog steeds geen voorstander van het laten huilen van je baby maar aangezien ik er ook zo doorheen zat, heb ik met mezelf destijds afgesproken dat ik hem max 10 minuten liet huilen. Vaak was hij met een minuut of 5 stil. Het kostte mij erg veel moeite, en nog steeds maar het resultaat is wel dat ons mannetje nu slaapt wanneer hij het nodig heeft en huilen doet ie nog maar zelden. Hij slaapt op redelijk gezette tijden en hij is er een stuk vrolijker van geworden. Als je het niet langer dan een paar minuten kan volhouden, loop dan eens naar hem toe, aai hem een paar keer over zijn bolletje om te laten weten dat je er zult zijn en ga dan weer weg. Dat kun je best een paar keer herhalen. Of bouw het voor jezelf op qua tijd. Eerst twee minuten, dan drie etc. Naar mijn idee kan het geen kwaad als je baby eventjes huilt maar een half uur dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Veel succes, ik hoop dat er verbetering komt voor je want het kost ontzettend veel energie!
Ook hier zal je waarschijnlijk verschillende meningen horen. Ik werd daar onzeker van. Maar het is echt niet schadelijk. Ja misschien als je hem elke dag weken meer dan een half uur laat brullen misschien. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren als je het eens 3 dagen echt doorzet. En dan zal er beweerd worden dat je kindje heeft geleerd om niet te huilen en het heeft opgegeven. Ook dit is naar mijn mening niet waar, maar pas wanneer dit gedurende langere tijd gebeurd en bijv. ook bij huilen wanneer ze niet in bed liggen en iets nodig hebben. Als dat namelijk echt zo was staakten ze al het huilen wel. Ik was in het begin met het (niet) slapen ook ten einde raad, ik oververmoeid en mijn meisje helemaal. Ik heb het eerst kort geprobeerd het laten huilen, maar uiteindelijk toch besloten dat ik het eens ging volhouden, want het troosten hielp ook niet. Ik heb mezelf afgeleid met: Eerst moet de vaatwasser leeg voor ik mag gaan en na de vaatwasser moest ik eerst mijn koffie opdrinken enz. En toen eindelijk viel ze in slaap. En eindelijk ook eens wat langer dan 45 min. Volgende slaapje was het binnen 10 min. en de volgende 5. Ik heb dit overdag gedaan 's avonds ging ik er wel eerder heen, maar kreeg ik haar in de avond ook makkelijker in slaap. Dit ging een tijd goed en na een sprongetje merkte ik dat ik toch wel weer vaak bij dat bedje stond, na een week besloten dit toch weer te doorbreken en het opnieuw gedaan. Toen waren er maar 10 minuten nodig en daarna eigenlijk niet meer. Ze jengelt zelfs nooit meer. en nu lukt het ook wanneer ze na 45 min. wakker wordt haar haar knuffel te geven en plakt ze er soms een uurtje achteraan. (het wordt sowieso makkelijker wanneer ze iets ouder zijn en je maakt je dan ook minder zorgen). En het is niet zo dat mijn kindje het huilen heeft afgeleerd omdat ik toch niet kom, want wanneer er echt iets is, of ze ligt in bed en heeft gepoept dan huilt ze wel en dan ga ik er natuurlijk naar toe. Uiteindelijk denk ik dat dit zelfs minder schadelijk is, wanneer een kindje na 3 (en soms al na 1) dagen minder huilt en beter gaat slapen en een moeder daardoor de huiltjes heeft leren herkennen en dus adequaat leert reageren, dan een kindje wat wel steeds wordt getroost maar blijft huilen niet het vermogen heeft in slaap te vallen en daardoor slaap tekort komt.
DrAllereerst bedankt voor jullie reacties! Is toch altijd prettig om ndere hun meningen te lezen! Ik heb thijs nu 2x laten halen en het is nu al te merken! Hij slaapt al sinds 6 uur en zelfs een uur na zijn voeding! Die zal zo wel aanvallen hahaha Werkt wel maar is wel erg vervelend nog voor mama
succes meid! Mocht er ooit een tweede komen - dan is mijn ervaring nu: Die laat je iets gemakkelijker huilen. Of tenminste: Als ik de oudste aan het verschonen ben, kan ik niet alles laten vallen en gelijk naar haar toe rennen. Dus ze moet weleens wachten. Ik merkte al vrij snel , dat ze soms alweer sliep, voor ik bij haar was.. prima toch? Bij de oudste stond ik ook gelijk aan het bedje in het begin hoor...
Wat heerlijk zeg dat je meteen resultaat ziet. Dat geeft tenminste ook even een goed gevoel dat je weet waarom je het doet, want ja dat huilen gaat je ook aan het hart. Ben benieuwd hoe het morgen gaat!
Ons meisje heeft ook zo haar manier gevonden om in slaap te vallen: eerst babbelen, dan wordt het wat bewegen en kreunen, en soms vrij hard en klinkt het zielig. Een enkel keertje ren ik dan naar boven, en dan kijkt ze me heel vreemd aan . Volgens mij moet ze dan weer opnieuw beginnen... En ja, heerlijk he, als ze 2 rondjes of meer slapen! Je kunt dat ook wat bevorderen als je je zorgen maakt door ze idd niet uit bed te halen, maar een beetje zachtjes troosten zonder veel prikkels, en desnoods een beetje drinken te geven naast het bedje en dan weer teru te leggen, alles zo rustig mogelijk. Ze wennen dan aan wat langere rust, en gaan na verloop van tijd ook wat dieper en dus langer slapen. O ja, bij het in slaap vallen werkte hier eerst ook goed om mijzelf te laten horen buiten het kamertje, elke 5 minuten of iets vaker. Ging ik neuriend was opruimen ofzo. Soms liep ik zelfs haar kamer in, rommelde iets, gaf haar een aai en vertrok weer. Nu hoeft dat eigenlijk haast nooit meer - maar ik doe het nog wel, fijn als ze weet dat ik er ben.
Ja, ben het hier ook helemaal mee eens! Mijn man en ik hebben ook afgesproken, ze mag 10 min. huilen. De eerste keer zat ik zelf ook mee te huilen naast de babyfoon! En ik heb inderdaad ook met mezelf afgesproken, als ze huilt, ga ik eerst een klusje doen, leidt ook af van het gehuil! Nu huilt/jengelt ze af en toe nog een paar minuutjes. 's avonds gaat ze zonder een kik te geven al slapen! Mijn meisje slaapt nog niet heel goed overdag maar het gaat echt al beter! eergister zelf 2,5 uur achter elkaar en gister 2 X 45 minuten aaneengesloten... En even laten huilen is echt niet schadelijk. Huilen is zelfs wel goed voor baby's. Ze moeten soms ook even huilen (natuurlijk laat je ze geen uren krijsen! maar een beetje huilen is ook goed voor ze)
Oh wat fijn om positieve reacties te krijgen op mijn verhaal, had me al voorbereid dat ik hier neergesabeld ging worden . Want er zijn echt wel andere meningen over. Ik heb alleen gemerkt dat dit voor ons het beste (heeft) werkt. En ik heb nu een vrolijk uitgerust kind!
*proest...komt met sabel binnen, maar bergt hem netjes op* Nee, ben het ook helemaal eens met voorgaande wat gezegd is hoor! En dan ga je het echt herkennen... Siem wordt nu ook sinds gister ingebakerd, omdat hij zichzelf na een slaapcyclus van 45 min telkens wakker 'sloeg'. En hij heeft geslapen als een os...gisteravond om 23.15 de laatste voeding gehad en om 7.30 kwam hij pas weer!!!! En ja, hij huilt dan ook als hij eerst in bed gelegd wordt. (behalve na de laatste voeding) maar ik laat hem ook rustig even huilen. En je zult je soms doodlachen hoe snel dat ze ineens opgeven en in slaap vallen. (als er niks aan de hand is) Siem begon ook te huilen toen ik hem om 9.00 in z'n bedje legde, en hij ging ook best tekeer, maar in 1x zwakte dat af en was het nog wat mopperen en daarna stil...echt wonderlijk! Hoop dat je het door kunt zetten, dat is vaak de valkuil.... Liefs
Nou het is echt een succes!! Ik heb nu zijn ritme ingevoerd, slapen - voeden - schone luier - spelen - in de box - moe? is weer naar bed. Hij slaapt nu echt blokken van 2 uur want als ie na de 45 min wakker wordt laat ik hem ff huilen, tenzij ie overstuur raakt. Is ie savonds erg onrustig en het zit tegen de laatste voeding gaat ie lekker in bad - eten - slapen. Ben echt blij ermee! al heb ik nog mega moeite met het huilen want ik raak echt in paniek als ie huilt maar ik hou vol ! T werkt gelukkig wel