Wanneer goede schoenen aanschaffen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sukke, Sep 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Ons mannetje is op het moment druk bezig met gaan staan, loopt voorzichtig om de tafel en soms al aan zijn kinderstoel. (schuift soms stukjes naar voren als hij er aan staat)
    Ik heb hier van die babyschoentjes, die hele zachte zeg maar die helemaal dubbel kunt vouwen en waar weinig steun in zit.

Wanneer is nu het moment dat ik hem goede schoentjes aan moet trekken? Nu al of wanneer hij echt gaat lopen? En trek je die dan ook zoveel mogelijk thuis aan of volstaat een slofje met wat meer steun dan ook?

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier pas schoentjes gekocht toen ze 6 weken goed liep. Daarvoor is het echt nog niet nodig hoor. Hier liep ze daarvoor gewoon thuis op blote voetjes/sokjes en op leren slofjes. (boumy's ofzo)

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je zoontje is nu nog niet toe aan schoentjes, gewoon lekker op blote voetjes of sokjes. Buitenshuis draagt mijn zoon Aapies, hij loopt ook nog niet echt los.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Hier hebben we afgelopen week pas schoentjes voor het ventje gekocht. Stond en liep langs de tafel/loopwagen in april. Ging in juli voor het eerst losse stapjes doen. Nu loopt hij goed los en dus tijd voor echte schoenen! Hiervoor altijd slofjes/blote voeten/sokjes en van die zachte Puma's.

Ik zou echt nog wachten tot je kindje echt goed los loopt.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    De eerste schoenen heb ik in een schoenenwinkel Shoesme gekocht. Dochterlief moest veel rondjes lopen en er werd echt goed gemeten/gekeken. Zodra ze gaan lopen platten de voetjes wat af. Een flexibele zool is in het begin raadzaam want dan voelen ze het goed. De eerste schoentjes waren 70 euro en daar heeft ze 2 mnd op kunnen lopen. Het was een hele uitgave maar voor mij in het begin wel waard. Nu ze wat groter is heeft ze ook 2e hands schoenen aan.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook vernomen dat je kindje schoentjes nodig heeft als hij 6 weken los kan lopen. En blote voetjes zijn altijd het beste, dus in huis gewoon lekker op blote voetjes/sokjes/leren slofjes.

7. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ons zoontje kan nu bijna 2maanden lopen en heeft schoentjes van shoesme babyproof. Deze zijn extra flexibel. In oktober wil ik schoentjes gaan kopen met een stevige zool.

8. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Mooi, dan wacht ik er nog even mee.

Share This Page