wel van rug naar buik rollen, maar niet terug naar rug...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kawaii, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Dames, even een vraagje..

mijn zoontje (nu zes maanden) rolt sinds ruim een maand van rug naar buik. Hij vind dit ook superleuk en doet het de hele tijd. Hij kan echter niet terug naar zn rug... met als gevolg dat hij na een paar minuten op zn buik liggen het helemaal beu is, begint te spartelen en als je hem dan niet omdraait, flink huilen. Ik laat hem wel even proberen, anders leert ie het nooit natuurlijk als ik hem steeds help.
    Echter, hij doet het ook in zn slaap.. waardoor hij dus elke 1,5 uur in paniek op zn buik wakker wordt en dan echt helemaal overstuur raakt. Wij kunnen hem dus snachts meerdere keren op zn rug leggen. Als we op tijd zijn (bij het eerste kreungeluidje zeg maar) is er niks aan de hand en slaapt hij door, maar als we een keer pas bij het huilen wakker worden is het echt hopeloos en zijn we een uur bezig hem weer in slaap te krijgen.. niet leuk!

Wanneer ging jullie kleinje ook van buik naar rug rollen? Kunnen we iets doen om het hem sneller te leren?

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Mijn dochter heeft vanaf dat ze 3 maanden was fysiotherapie gehad (voor afplatting hoofdje) en die vrouw maakte steeds de draaibeweging met haar. Geen idee of het daar aan lag maar binnen no-time rolde ze van rug naar buik en andersom

Dus als je je zoontje omdraait moet je hem niet oppakken en goed leggen maar met hem die draaibeweging maken. Dus alleen een handje helpen

Uiteindelijk gaat het vanzelf goed komen en is het dus even lastig maar wat ik schreef kun je sowieso doen. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Geen idee hoe lang er tussen zat, maar hier had ze op een dag ineens door hoe ze weer van buik naar rug kon. Hopelijk breekt die dag bij jullie ook snel aan! Vlak daarna ging ze hier trouwens ineens op haar buik slapen terwijl ze daarvoor altijd gefrustreerd lag te huilen als ze in haar slaap op haar buik rolde :D

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Mijn zoon kon met 3 maanden op zijn buik rollen en pas met 7 maanden weer terug. Komt vanzelf goed dus :D

Overigens heb ik wel overdag veel met hem geoefend (vanaf een maand of 6 dus want toen vond ik het wel lang duren) Kreeg bij het CB wat oefeningen mee.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn zoontje kan nu ruim 3 weken van buik naar rug rollen. Hij deed dat in eens! Misschien helpen door hem voorzichtig op z'n zij te rollen en dat hij dan de rest zelf doet? Misschien dat hij het dan door krijgt. Succes!

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter en zoon lieten er bieden 2 weken tussen tussen tussen van rug naar buik en weer terug rollen.

Dochter draaide met 4,5 maand van rug naar buik en 5 maanden weer terug
    Zoon draaiden met 4 maanden van rug naar buik en met 4,5 maand weer terug.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn manneke kon al vrij snel beide kanten op maar in bed van buik naar rug terugdraaien deed ie met 6 maanden, hij maakte er overigens gelukkig niks van wanneer het niet lukte...bleef gewoon op z'n buik liggen tot ik 'm uit bed haalde :D

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter draait nu sinds 4 maanden van buik naar rug, maar van rug naar buik lukt nog niet. Ze doet wel al flinke pogingen en gaat op haar zij liggen, maar de omdraai kan ze nog niet maken. Als we op haar buikje leggen draait ze binnen no time terug.

9. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Heel veel verschillen dus:D haha had ik ook wel kunnen verwachten.
    Hem niet optillen en omdraaien, maar helpen met draaien is een hele logische, stom dat ik dat zelf niet heb bedacht. Gaan we vanaf nu dus maar doen. En dan maar hopen dat hij het snel leert, want ik ben die gebroken nachten best wel een beetje beu daardoor. Zeker omdat hij al vanaf 3 maanden heel braaf doorslaapt haha. Verwend nest ben ik he?

10. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Onze ka zei dat kindjes tot 9 maanden de tijd hebben om terug te rollen. Ons zoontje rolde van rug naar buik met 4 maanden, maar terug lukte hem pas echt goed na 6.5 maand. Ik heb hem ook nooit opgetild, maar altijd geholpen met terug draaien.

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Met 4-5 maanden kon hij van buik naar rug, maar van rug naar buil doet hij nu met 8 maanden nog niet:p Dus ieder kindje is anders!

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Onze meid rolt sinds 2 weken actief van rug naar buik.
    Terug kan ze ook... de eerste paar keren ging dat per ongeluk. Doordat ze haar hoofd te hoog hield werd ze kopzwaar en viel ze terug op haar rug (poink, auw..) Nu kan ze het ook zelf zeg maar. Ik deed eerst ook wel oefenen door haar te helpen, dus hier en daar een duwtje in de goede richting geven dat ze het gevoel krijgen van hoe ze moeten draaien.

Deel Deze Pagina