Hoi allemaal Me zoontje is nu 9 maanden En ineens totaal geen ritme meer, huilen liever gezegt krijsen de hele dag Normaal sliep ie om 10:00-11:00 , 14:30-15:00 en dan naar bed tussen 18:30/19:15 Slapen weet ie niet meer denk, om het uur naar boven omdat hij in paniek is, slaapt alleen weer in als ie mij kan zien...daar zit nog zo zeer het probleem niet Eten zodra die de lepel ziet is het nog harder gillen Vorige week is ie opgenomen geweest ivm rs virus, uit het ziekenhuis ging het opzich goed, maar nu ineens bingo.... Wat kan dit zijn?
Het zou een fase kunnen zijn of verlatingsangst maar ik vind dit wel erg extreem klinken! Hij heeft duidelijk ergens last van. Juist omdat hij vorige week opgenomen is geweest, zou ik een arts bellen. Misschien heeft hij echt iets lichamelijks. Sterkte ermee!
Gister al bij de huisartsenpost gezeten & kinderarts, die vonden het niet nodig hem nogmaals te onderzoeken, voel me nu ook echt een beetje niet begrepen vanuit hun kant, wat ik zie ook wel dat er iets dwars zit
Ons kleintje is bijna 9 maanden en die heeft nu precies hetzelfde. Al gaat het slapen overdag wel goed maar in de nacht onrustig en wakker worden en dan heel hard huilen en niet meer willen slapen. Heb gisteravond ontdekt dat hij mij niet moet zien dus toen hij begon met huilen (normaal ga ik er dan naartoe voor de tut) ben ik een keer niet gegaan want als hij mij ziet kan ik niet meer weggaan. Het duurde echt maar een paar minuutjes en hij ging gewoon weer slapen. Om 4.30 uur in de nacht bleef hij huilen en toen heel stil naar hem toe gegaan (lag op zijn buik met gezicht van mij af) en toen zijn tut er in gedaan en zonder geluid de kamer weer uit geslopen. Hij ging gewoon weer slapen. Vanavond/vannacht ga ik het weer proberen en kijken of het weer werkt. Hier kan ik ook echt de kamer nauwelijks uit lopen of hij begint al te huilen. Was gister bij mijn ouders en ik ging even naar toilet en hij heeft staan brullen in de box tot ik weer terug kwam. Dit heeft hij nooit gehad en is altijd een vrolijk mannetje en een allemans vriendje. Sinds kort is dit begonnen en als ik het oei ik groei boek lees met 8,5 maand dan herken ik er echt bijna alles in. Dat kon wel 3 tot 6 weken duren dus ik bereid me maar vast voor. Er is ook een 8 maanden topic en daar zijn meerdere kindjes rond deze leeftijd die dit nu hebben. Zal denk ik wel een fase zijn die weer over zal gaan. Of het met het ziekenhuis te maken heeft weet ik niet alleen dat ik dit ook wel echt herken bij ons zoontje. Succes met de (b)engel!
Herkenbaar! hier is het net sinds een weekje over - maar ook zeker 2 weken lang echt ''vervelend'' geweest , krijsen, niet eten, niks willen, erg vermoeiend! maaaarrr.. jou kindje is natuurlijk pas ziek geweest dus ik durf eigenlijk niet te zeggen dat het een fase is of de zogenoemde sprongetjes! s0fietje - zag ik jou 9 maanden geleden niet vaker voorbij komen bij het geplande ks topic??
De leeftijd van 9 maanden is berucht om de verlatingsangst en de vaak daarmee gepaard gaande slaapproblemen. Rond de 9 maanden krijgen ze echt het besef dat je weggaat, maar kunnen ze zich nog niet realiseren dat je ook weer terug komt. Paniek dus! Ik denk dat het voor jouw kindje net allemaal nóg wat heftiger is omdat hij ook net opgenomen is geweest. Mijn dochter wilde overdag echt niet meer slapen, terwijl ze doodmoe was. Die viel in slaap tijdens de fles en legde ik dan al slapend over in bed. Mijn zoontje wilde vooral in de avond niet meer slapen. Hem liet ik op zijn kamertje in slaap vallen in mijn armen en als hij diep genoeg sliep legde ik hem over in bed. Het is in deze fase belangrijk om hem te laten merken dat je in de buurt bent en echt weer terug komt, zodat hij leert dat je niet écht weg bent. Succes! Het is een heftige periode vond ik, maar het gaat echt weer over.
Hoi Zebra, Dat klopt idd. Heb toen een tijdje in dat topic gezeten Gaat het goed met jou en de uk? Wat vliegt de tijd he? Zo moet je nog bevallen en zo ben je bijna 9 maanden verder. Om op onderwerp terug te komen geef ik er ook zeker aan toe en zorg dat hij zich wel veilig voelt. Ik hoop wel dat deze periode niet zo lang gaat duren want hoe het ervoor ging was wel een stuk gemakkelijker hahaha...