stokkestoel aan tafel of tafelblad erbij?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Flashyfly, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    ZL zal over een klein maandje bijvoeding gaan krijgen. We gaan rapley proberen. Daarvoor moet hij goed rechtop kunnen zitten.

Wij hebben een stokke trip trap stoel. Die kun je dus aan de grote tafel schuiven.
    Of is het handiger om een tafelblad erbij te kopen?
    Zoiets ongeveer:
    Playtray: Tafelblad voor Tripp Trapp -

Of is dan het effect van de triptrap weg?
    Wat zijn jullie ervaringen?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij vinden het erg fijn dat de stoel tegen de tafel staat... Valt er tenminste niets tussen.
    Wij hebben voor buiten een kinderstoel met blad vind het niet fijn.

Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben het tafelblad er wel bij en het bevalt erg goed!

4. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wij hebben de playtray; geweldig! Voorheen aan tafel, maar sinds we deze hebben zijn ze veel blijer aan tafel. En ook een stuk meewerkender. Daarnaast blijft mijn vloer wat schoner dus ik ben ook blijer hahaha.

5. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij begonnen met de ikea kinderstoel, goedkoop en vanwege blad. Ook handig voor buiten en als je weggaat handig mee te nemen. In het begin at ze niet op 'onze' tijden.
    Nu alweer een poos de stokke trip trap aan tafel, heerlijk om de stoel aan tafel te hebben zodat ze ook echt aan tafel zit. Neemt minder ruimte in als er ook nog een blad voor zit.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    ML vind het blad maar duur en overbodig want de stoel kan toch aan tafel zegt hij.

Maar inderdaad voor buiten lijkt me dat wel handig. We hebben een steigerhouten tuintafel en die is best ruw voor kinderhandjes.

waar hebben jullie die playtray gekocht?

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Lekker aan tafel. Zit je ook dichterbij om eten te geven. Op een gegeven moment moet je wel zorgen dat je eigen bestek buiten handjes bereik ligt... Voor buiten hebben wij een ikea stoeltje, ook als we een keer bij de bank zitten en hij daar wat fruit of wat lekkers krijgt.

8. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo'n kinderstoel en die staat gewoon aan tafel. Tot ik dit topic zag wist ik niet eens dat zo'n tafelblad bestond.

Vind het wel makkelijk dat ze gewoon bij ons aan tafel zit. Neemt ook niet zoveel ruimte in.
    Alleen moet je zorgen dat bestek, pannen ed. buiten handbereik blijven. Mijn dochter graait naar alles waar ze bij kan en dat is niet altijd zo handig.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik had het blad gewonnen op deze site maar heb hem *bloos* uiteindelijk verkocht en er een zuignappenblad voor op tafel voor in de plaats gekocht. Ik had eerst een Ikea stoel voor in het prilste begin (vanaf zes maanden) maar ik wilde de Stokke stoel omdat ik juist ons kindje in ergonomische houding bij ons aan tafel wilde hebben.

Ik zou dus echt geen blad kopen. En anders ff voor 15 euro de Ikea stoel voor erbij halen. Die gebruiken wij nu trouwens als tuinstoel voor ons kindje en trekken we er ook bij als kindjes van vrienden mee eten. Dus die komt altijd nog wel van pas ;)

10. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    bedankt voor jullie reacties.
    ik heb het nogmaals met ML besproken en we kopen geen extra blad. de stoel hebben we gekocht zodat hij aan tafel kan schuiven....
    mischien komt er ooit nog een goedkopere versie bij voor buiten? Geen idee nog.

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik heb mn ukjes ook zo aan de tafel geschoven met de Stokke, en ook nu weer de playtray (is niet echt van Stokke zelf trouwens) overwogen omdat mn dochter de eerste maanden (6 - 8 maanden) nog niet zo heel stabiel zat en dus wel eens haar hoofd aan de tafelrand stootte. Dat is dus het nadeel van ze zo aan de tafel schuiven, terwijl het direct aan tafel zitten inderdaad juist zo leuk is van de tripptrapp

12. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Ik heb sinds een paar weken de playtray. Handig want zo kan ik de stoel ook bijv in de keuken zetten en kan de kleine man ook lekker spelen of zelf eten. Idd de vloer blijft schoner en er wordt niet meer gelikt of gehapt aan de hoeken van de grote tafel. En je kan m er zo afhalen! Ik vond t de investering waard en heb ook de ruimte niet voor een extra (ikea) stoel.

13. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Stokke Table Top (die met zuignappen voor op tafel) en dat bevalt heel goed. Zo ziet zl toch aan tafel en kan 'ie toch lekker knoeien en er zitten leuke afbeeldingen bij. Overigens zit onze zoon pas sinds kort wat langer in de Stokke. Er is ons gezegd er niet te vroeg mee te beginnen ivm de ontwikkeling van rug/heupen.
    Hij vindt het wel helemaal geweldig in die stoel. :)

14. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Kyan zit nu nog in de newbornseat van Stokke maar omdat Kyan zo lang is past hij er bijna niet meer in. Dus dan moeten we wel over naar de gewone stokke.
    Maar inderdaad niet te lang, hij kan niet eens zelf zitten nu.

Die table top had ik ook al gezien inderdaad, ziet er leuk uit.

Deel Deze Pagina