Koortslip en baby 6 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloem89, Nov 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb even een vraagje.. Ik heb een koortslip en een zoontje van 6 maanden. Kan dit kwaad?
    Weet dat het gevaarlijk is bij pasgeboren baby's maar ook bij baby'tjes die al iets ouder zijn??

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,218
    16,581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou zeker vermijden dat je kind het krijgt.
    Ze kunnen er ontzettend ziek van worden.
    Ik zou zo'n pad dragen en even niet kussen en goed en vaak je handen wassen.

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ja ik probeer hem ff niet te kussen.. Maar kan natuurlijk niet helemaal niet in z'n buurt zijn.. Anders zo maar ff de dokter bellen.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Mijn man had ook een koortslip toen ze rond de 4 maanden was, ik verbood het hem om haar te kussen en hij wastte elke keer zijn handen met anti-bacteriƫle zeep. Beter vermijden dan genezen!

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Het schijnt dat dit vooral bij pasgeboren baby's geldt. Dus niet te bang zijn maar niet kussen.
    Mijn dochter heeft een paar dagen in quarantaine gelegen wegens verdenking van hersenvliesonteking met 3 maanden. Ze had symptomen die overeen kwamen en was in de buurt geweest van 2 mensen met een koortslip. Achteraf was het iets anders. Kwam op die leeftijd eigenlijk niet voor zeiden ze ons.

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het zelf gehad toen mijn dochtertje bijna 3 maanden was, en bij mij werd er gezegd dat het de eerste 2 jaar gevaarlijk kan zijn!
    Ik heb pads opgedaan, en heel erg voorzichtig gedaan. Mijn man zoveel mogelijk de verzorging laten doen en met de borstvoeding er voor gezorgd dat ze niet perongeluk me kon aanraken in mijn gezicht e.d. Na een week was de koortslip weer weg. Na anderhalve week heb ik weer gekust :)

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Wat apart zeg! Dat artsen elkaar zo tegen kunnen spreken. Bij ons zeiden 2 kinderartsen en de huisarts het.
    Maar ik zou gewoon voorzichtig zijn. Beter voorkomen dan genezen.

8. wendyz84

wendyz84 Actief lid

Jun 13, 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb af en toe ook last van een koortslip en hou er gewoon rekening mee dat ik onze kleine man dan niet zoen. De verzorging kan ik dan helaas niet overlaten aanmijn man want hij werkt onregelmatig. Mij is altijd vertelt dat je beter niet kunt knuffelen met kinderen als je er 1 hebt

Wat ik doe als ik een koortslip heb en het werkt echt! Ik heb een flesje alcohol van 70%. Als ik dan een koortslip heb dep ik de koortslip een aantal keer per ddag met de alcohol. Als het de blaasjes er al zitten dan prik ik deze met een steriele naald door en dep het vocht. Daarna deppen met de alcohol. Bij beide volhouden totdat het helemaal is ingedroogd en de korstjes er vanaf gaan.
    Het prikt als een malle maar het helpt echt!

9. Senna84

Senna84 Actief lid

Jan 11, 2012
    443
    0
    0
    Weet je het gaat vaak goed hoor. Mensen vergeten dat een hersenvliesontsteking door heeeeel veel ander dingen opgelopen kan worden.

Als ik hier kijk na de bevalling was ik een en al koortslip totdat de kleine 6 maanden was had ik bijna continu een koortslip.

veel pads versleten en die gebruikte ik ook heel braaf maar echt wel met mijn kind bezig geweest. De laatste was ten tijde van zijn opname in ziekenhuis, tja dan ben je toch intensief met hem bezig.

hij heeft het nooit gehad en ik moet zeggen dat ze er op het ziekenhuis ook niet zo spastisch over deden.

het is wat het is je kunt het toch niet veranderen.

Share This Page