Hoi, Mijn zoon van 3,5 wordt volgende week donderdag in het ziekenhuis verwacht omdat zijn neusamandelen dan geknipt worden. Op zich niet schokkend, maar ik vind het toch wel spannend.. Heeft er iemand al ervaring hiermee en heeft eventueel tips voor de tijd erna? Natuurlijk heb ik al een en ander gelezen, maar hoor ook graag ervaringen. Alvast bedankt!
Paar weken terug zijn bij mijn zoontje de keelamandelen verkleind en de neusamandelen geknipt. Het ging erg snel wat genezing betreft en hij had de volgende dag al geen moeite met eten drinken en gaf aan geen pijn te hebben. Paar uur na de OP was hij wel erg onrustig door de pijn maar verder heeft hijbhelemaal geen last meer van gehad en we hebben ook niks bijzonders voor gedaan.. evt speelgoed meenemen naar het zk zodat hij na de OP zich kan vermaken en verder eigenlijk geen tips meer ik was ook erg nerveus en bang maar het viel reuze mee Verder wil ik jou en je zoontje heel veel sterkte wensen en een snelle genezing. Het gaat vast wel goed komen
Hier gaan we volgende week ook naar de kno arts, ben nu al zenuwachtig .... Maar even een vraagje, wat is de reden of waaraan merkte jullie dat ze misschien verwijdert moesten worden?
2 jaar geleden zijn bij mijn dochter neusamandelen verwijderd zij was toen 2,5 Ging eigenlijk heel goed, ze moest alleen wakker zijn daarna en steeds drinken, dit vond ze niet leuk ze bleef liever liggen, ook toen ze twee maand later buisjes kreeg moest ze meteen uit de narcose goed wakker zijn en steeds wakker maken, dit vond ze echt verschrikkelijk Toen nog eens 4 maand later ook nog eens de keel amandelen moesten heb ik haar gelaten, de zusters wouden haar steeds wakker maken om te drinken en ik heb gezegd dit niet te willen, ze was nog lekker in een roesje en ik heb haar elke 5 minuten gezegd te moeten drinken en uit een rietje deed ze dit ook prima en dat ging heel rustig en heel soepel zonder huilend en overstuur uit de narcose te komen, ze was bij elke "operatie" dezelfde dag weer prima in orde, wel lekker op de bank voor de tv maar ze voelde zich wel goed, Na de neusamandelen kon ze ook gewoon weer eten warm werd dan wel weer afgeraden maar omdat het de neus amandelen waren vond het ziekenhuis dat ik het laat op de avond best mocht proberen De narcose vond ze geen enkel probleem, ik heb haar verteld dat we wedstrijd deden wie het hardste kon blazen en dit hebben we 4 dagen elke avond voor het slapen gaan geoefend en tijdens de narcose deed ze ook prima mee zonder in paniek te raken of te huilen Volgende week word mijn jongste dochter geholpen aan haar oortjes en neus amandelen, bij haar vind ik het ook spannend haar kan ik nog niet uitleggen wat er aan de hand is, zij heeft wel pufjes elke dag dus misschien dat zij zo'n masker ook wel weer gewend is en het wel mee valt, bij haar weet ik ook niet wat ik moet verwachten, Maar ik denk wel dat ik haar net als onze dochter zelf uit de narcose laat komen en rustig wakker laten worden ipv steeds wakker schudden als ze de ogen weer even dicht doet maar dat bekijk ik volgende week wel
Bij beide dames door flink snurken, ademen door de mond en met open mond slapen, flinke groene naar ontsteking ruikende snottebellen die tot op de enkels komen dag in dag uit nooit eens een dag zonder snottebellen
@Saskia; ja echt hè, ik vind het ook hartstikke spannend! Succes volgende week! @Love M; bedankt voor je ervaring en tips! Speelgoed meenemen vind ik een goeie. Zelf nog niet aan gedacht! @Jolina; Eigenlijk is hij altijd al vrij veel verkouden geweest, maar daar ging ik niet voor naar de huisarts. Nu moest ik een tijdje terug naar het cb en zij kaartte het aan dat mijn zoontje nog echt veel met zijn mond open zit. Nu was dat mij ook opgevallen. Maar doordat zij erover begon, ben ik toch maar eens gaan nadenken en ben ik naar de huisarts gegaan. Zijn neus zit potdicht. En eerlijk is eerlijk; ik heb dat niet doorgehad! Voel me best wel slecht...Laatste week van de grote vakantie heeft hij de waterpokken gehad en daar was hij echt flink ziek van, een week. Hoge koorts gehad. Sindsdien is het kwakkelen constant; keel, verkouden en vooral heel veel snot. Ik dacht dat zijn weerstand gewoon flink aangetast was, en ik ben veel met hem naar buiten gegaan (doen we toch altijd wel), lekker veel soep omdat hij daar dol op is, extra fruit etc. Ten lange leste ook maar een vitaminepilletje...maar het bleef maar aanhouden. Pakken zakdoeken vliegen er hier doorheen. De huisarts was resoluut en stuurde ons meteen door naar de kno-arts. Daar zijn we gisteren geweest, en volgende week kan hij dus al komen. Gelukkig maar, ik hoop dat het werkt. Ga nu natuurlijk veel terugdenken en hij had ook vaak wel erg energie en lusteloos. Ik hoop dat het eten dan ook weer wat beter gaat want volgens mij proeft hij gewoon niks tot weinig. Praten ging trouwens ook erg achteruit.
Idd Haha, ik was snurken ook vergeten.. Bedankt voor je ervaring Hippo! Jij ook succes volgende week. Ik heb 4 kinderen en Tim is de jongste. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met buisjes en amandelen knippen bij mijn kids. Met geen enkele operatie (gelukkig). Zo zie je maar dat je bij de vierde ook nog dingen moet leren haha.
Mijn zoontje is met 18 maanden geopereerd, hij had erg veel last van slaapapneu. Ze moeten nuchter komen, dus geen ontbijt. Mijn zoontje rammelde van de honger rond 12.00 uur. Gelukkig had ik een knijpfruit meegenomen. Dit kunnen ze gewoon slikken met neusamandelen. Blijkbaar vond de rest van de zaal dat ook een goed idee, want er zijn vaders op uitgestuurd om een grote doos te kopen voor de andere kindjes. 1 van de meisjes had namelijk buikpijn (waarschijnlijk van de honger). Na een week sliep hij ineens door, wat een zegen!
Oh wat een goede!! Knijpfruit neem ik ook mee! Idd; nuchter komen. Nu hebben we geluk dat hij tussen 7.15 en 7.30 binnen moet zijn. Zij adviseerde ons dan ook om zelf helemaal klaar te zijn, zoon uit bed plukken en dan meteen komen.
Haha zo leer ik ook nog wat na met de middelste drie keer te zijn gegaan, Nooit aan knijp fruit gedacht, dat kan ik ook wel mee nemen voor onze jongste ! Die zal ongetwijfeld honger hebben als ze wakker word
Zie mijn reactie hier boven haha, Ik heb drie kids, met de oudste niets te doen qua ziek zijn e.d. De jongste nu drie keer en de vierde keer op komt ( neusamandel moet opnieuw over ongeveer een maandje ) maar geen 1 keer aan gedacht om knijp fruit mee te nemen, dat gaat volgende week dus wel mee haha, ook hier nog in de leer blijkt wel weer