slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammavanS, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammavanS

mammavanS Lid

Jan 7, 2015
    24
    0
    1
    mijn grootste bezigheid is mijn zoontje
    Hoi allemaal,
    nou ben ik benieuwd naaar jullie ervaringen/tips.
    mijn zoontje is nu 10 weken oud. In zijn eerste week heeft hij ivm een long infectie in het ziekenhuis gelegen waar hij antibiotica kreeg. Maar goed al met al mocht hij na een week naar huis en heb ik hem veel vast gehouden en geholpen hem in slaap te krijgen om gemiste tijd in te halen.
    vaak leg ik hem bij me (buik op buik) met een wikkeldeken over hem heen (ook over zn hoofdje en na een beetje gemopper en gehuil valt hij in slaap. Nou probeer ik hem wel eens wakker in bed te leggen maar helaas word dat al snel hard huilen. Ik laat hem dan wel eens 10 minuutjes huilen maar dan trek ik het niet meer en dan pak ik hem op om te troosten maar zodra ik hem weer neer leg gaat hij weer verder. Ik zie gewoon aan hem dat hij erg moe is heeft iemand misschien tips of adviezen hoe ik hem van uit zichzelf kan leren in slapen? Als ik hem slapend weg leg is hij binnen no time ook weer wakker.
    savonds leg ik hem meestal slapend in bed en dan slaapt hij wel tot uur of 6 dan geven we hem de fles en praten we niet met hem en geen oogcontact o.i.d. en vooral geen licht en dan kunnen we hem wel wakker in bed leggen.
    Je komt overdag weinig aan jezelf toe en maandag moet ik weer beginnen met werken maar merk wel aan mezelf dat ik dood op ben. En aldoor bij mama in slaap vallen kan ook niet. Mensen zeggen wel het is een fase of het komt goed, maar af en toe ben ik het gewoon even kwijt.
    Zijn er meer mensen die dit hebben? En hoe hebben jullie dit opgelost? Of is het vanzelf over gegaan?

liefs mammavanS

2. Humava

Humava Niet meer actief

Het is toch echt een fase. Zl sliep ook slecht tot hij 3 mnd was. Tot die tijd moesten we echt bij hem blijven zitten en over zijn bolletje aaien tot hij sliep of hem wiegen tot hij in slaap viel en dan heel zachtjes weglopen. Ik dacht trouwens ook echt dat het nooit goed zou komen omdat hij ook nog eens heel veel huilde. Maar nu is hij altijd super vrolijk en kan ik hem gewoon moe maar wakker in bed leggen en hij gaat zelf slapen. Ik hoop voor je dat het ook bij jou zoontje snel beter gaat want ik weet ook dat het heel lastig en vermoeiend is soms. Zeker als je zelf weer aan het werk moet.

3. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Het is inderdaad gewoon een fase waar je helaas doorheen moet.
    Ik heb zelf ook de eerste 3 maanden een horror baby gehad. Hij kon alleen maar huilen, dag en nacht.
    Opeens ging dit over en nu heb ik al een hele tijd een kindje die onwijs vrolijk is en het heerlijk vindt om te slapen.
    Ik hoop voor jou dat deze fase ook bij jou snel voorbij zal zijn, zeker als je straks weer moet gaan werken.

4. mammavanS

mammavanS Lid

Jan 7, 2015
    24
    0
    1
    Hij huilt idd ook als hij moe word,
    maar konden jullie ze dan zo van het een op de andere dag wakker in bed leggen?
    En hoe kwamen jullie daar achter?
    Hij is wel vrolijk als hij langer heeft getukt

5. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik begrijp precies wat je bedoelt:) Veel mensen zeggen dan: "gewoon lekker bij je houden in de draagdoek", maar op een gegeven moment wil je gewoon ook eens je handen vrij hebben om dingen te doen.
    Mijn zoon was echt een huilbaby en met hem heb ik heel veel problemen gehad met slapen. In bed leggen is de eerste maanden geen optie geweest. Het probleem is dan dat je vanalles gaat proberen en dus geen ritme opbouwt. Te laat heb ik dat boek van "baby in een droomritme" gelezen en hier stonden wel veel handige tips in (haal eruit wat jou aanspreekt zou ik zeggen).
    Maar volgens één van de methoden in dit boek heb ik toen mijn zoon zo'n beetje "getraind" om in zijn bed te gaan slapen (wakker).

6. mammavanS

mammavanS Lid

Jan 7, 2015
    24
    0
    1

Is dat boek een aanrader? Wou hem bestellen maar twijfelde

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Mja, ik heb er wel de nodige tips uit kunnen halen in ieder geval.
    Maar is niet dat ik het boek als een soort bijbel zie, maar mij heeft het wel geholpen. Er wordt wat meer uitgelegd over slaapcyclussen en er staan herkenbare situaties in (krijg je wat meer inzicht). Er staan ook verschillende methodes in om kindjes in hun eigen bed te krijgen.

Weet je, het kan ook zijn dat ik op een gegeven moment zoveel aan het proberen was dat het fijn is als je ergens een houvast hebt. En ik had dat met dit boek toch wel.

Kijk anders of je het tweedehands op de op kan tikken?

Succes!

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Nee het was niet van de 1 op andere dag, ik weet niet precies meer hoe het proces was. Heb in ieder geval van alles uit de kast getoverd haha. Weet wel dat ik ook heel lang naast zijn bedje ben blijven zitten en dan zijn handje vast had totdat hij in slaap viel. Ook heb ik op een gegeven moment de 10 minuten regel bij hem toegepast en bij mijn zoontje hielp dit wel goed maar dat verschilt erg per kind. Mijn zoontje heeft nooit langer dan 2 minuten gehuild voor hij dan in slaap viel, hij was toen wel rond de 12 weken al.

9. Humava

Humava Niet meer actief

Wij zijn het wel gewoon blijven proberen om hem in bed te laten slapen en op een gegeven moment ging het goed. Ik keek trouwens wel eens op de site slaapbabyslaap.nl daar staan best handige tips op.

10. mammavanS

mammavanS Lid

Jan 7, 2015
    24
    0
    1
    Ja ddie site ken ik, maar heb jij bij elk slaapje geprobeert? Of gewoon 1 keer per dag?

11. Humava

Humava Niet meer actief

#11 Humava, Jan 8, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 8, 2015
    Sowieso 's morgens eind van de middag en natuurlijk 's nachts. Omdat dl nog slaapt tussen 13 en 15 liet ik hem de eerste 3 maanden tussen de middag beneden in de wagen slapen omdat ik bang was dat hij anders dl wakker zou maken, maar voor de rest heb ik hem wel eerst in bed gelegd, als hij echt niet wilde slapen nam ik hem mee naar beneden en legde ik hem in de wagen en dan een beetje wiegen. Maar ik kon dan ook niet te lang boven blijven vanwege mijn dochtertje .

12. mammavanS

mammavanS Lid

Jan 7, 2015
    24
    0
    1
    Ik heb nog boekenbonnen dus die kan ik mooi gebruiken. En inderdaad je probeert van alles misschien dat ik er ook wat uit kan halen.
    het is vooral vermoeiend omdat hij alleen bij mij in slaap valt en zodra ik hem wegleg word hij if meteen wakker of na 15 tot 30 minuten en echt uitgerust is hij niet.
    maar misschien ligt het ook aan mezelf hoor, ik bedoel ik ben moe lees veel op internet en dat maakt me onzeker waardoor ik gaat twijfelen aan mezelf en alles door elkaar probeer, en hem te veel push.

13. Humava

Humava Niet meer actief

Ik snap het wel hoor. Het is heel frustrerend als je kleintje niet goed slaapt en waarschijnlijk daardoor ook niet heel vrolijk is. Ik heb er ook echt wel eens doorheen gezeten en ik was ook niet de vrolijkste de eerste 3 maanden. Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat.

Share This Page