Dreumes jaloers op zus ( dus andersom!) en

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Suzannes, Jan 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Heel vaak hoor je dat wanneer een broertje of zusje geboren wordt, het oudste kind jaloers is. Dat is hier dus andersom! Oudste is bijna 5 en jongste 16 maanden. De jongste is al van jongs af aan vreselijk jaloers wanneer wij haar zus aanraken of wanneer mijn man en ik elkaar aanraken. Sterker nog: zelfs als een vreemd iemand mij aanraakt, bv de kapper of opticien, flipt ze de pan uit. Ik vind het erg bijzonder en hoor het ook eigenlijk nooit. Zelf wil ze heel graag geknuffeld worden door ons / leidsters kdv ( knuffelkont voor volwassene!) maar ze wordt erg boos als kindjes aan haar zitten. Kindjes op kdv oké, maar met haar zus vind ik het best lastig.

De jongste is wel echt gek op haar zus en volgt haar met veel dingen, maar ze wordt ook zo boos als haar zus haar aanraakt, ook als het een aai over de bol is. Ik vind dit sneu voor de oudste, Maarja, als ze niet aangeraakt wil worden, houd het op.! Wanneer ik de oudste knuffel en de jongste uit haar plaat gaat, besteed in daar uiteraard niet veel aandacht aan, in de zin van: ik blijf de oudste uiteraard gewoon knuffelen, de jongste gaat dat natuurlijk niet bepalen. Dat geld ook voor geknuffel tussen mij en mijn man. Maar ik vind het wel lastig!
    Benieuwd of mensen dit herkennen?

Share This Page