hulp met slapen/voeding baby 7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maxert, 28 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maxert

maxert Lid

28 mrt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

graag jullie advies mbt het 'schema' van mijn dochter van bijna 7 maanden. Probleem is ook dat ze uit een fles nauwelijks kan drinken. een tutje wil/kan ze ook niet.

Haar ritme waarin ik haar volledig gevolgd heb, ziet er ongeveer zo uit:
    - Meestal wakker tussen 6 en 7
    - 8.30 BV
    - 9.00- 9.45 dutje
    - 10.00 fruitje (lees 6 hapjes ong)
    - 11.30 BV aansluitend dutje 45 minuten tot 1,5 uur

In de ochtend gaat alles prima, maar dan begint het moeilijke, waarin ik graag advies (of herkenning haha) wil.

Als ik haar rond 15.30 of later op bed leg voor een dutje, is zij geneigd een lange ruk te slapen tot 20u de volgende voeding. Het oefenen met vaste hapjes/avondeten lukt dan ook nauwelijks, ze is dan echt moe en nauwelijks wakker te krijgen.

's avonds en 's nachts komt ze meestal stipt voor een voeding (rond 20u, 23.30, 2.30, 5.30). Dat is nu het enige moment waarop ze genoeg rust heeft om te drinken. Overdag voeden lukt alleen voor een dutje, anders is ze te druk met andere dingen. Ze drinkt eigenlijk al vanaf haar geboorte 5 minuten aan 1 borst. Is volgens LK nooit een probleem geweest omdat ze goed groeit. Ze is een flinke meid (lengte +1,5 sd, gewicht +1 sd).

Is dit voor iemand herkenbaar of heeft iemand advies? Soms denk ik dat ze te weinig slaap krijgt dan in de ochtend of vroege middag, maar ze is dan echt wakker en valt ook aan de borst niet meer in slaap.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wij hebben hier vanaf een maand of 3 het slaapje in de namiddag ingekort tot max. 1-1,5 uur. Uiteindelijk werd hij zelf na 1 uur slapen ongeveer wakker.
    Hier ging hij ook rond 17.00 z'n nachtslaap in en kwam dan vervolgens 's nachts om de 3 uur omdat hij dan al van 17.00-2.00/3.00 lekker had geslapen. Wel nog met 1 voeding tussendoor op ons verzoek.
    Qua borstvoeding kan ik je verder niet echt helpen, ik heb (op de kraamweek na) flesvoeding gegeven, maar wat het slapen betreft zou ik haar dus na een uurtje weer wakker maken. Dan zorgen dat ze voor de laatste voeding nog een uurtje of 2 wakker is en dan in bed voor de nacht.
    Denk dat je verder aan ons schema van 7 maanden niet zoveel zal hebben, zaten toen al op vrij veel bijvoeding en op nog maar 2 slaapjes, die toen wel eindelijk wat langer duurde dan 3 kwartier en hij kreeg flesvoeding, dus dat is ook weer anders.
    Maar misschien kan je dus toch iets met dat laatste slaapje doen.

3. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Gekke vraag maar waarom krijgt ze zook laat pas bv als ze al zo vroeg wakker is?

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Waarschijnlijk omdat ze om 5.30 al een voeding heeft gehad.

Wij doen hetzelfde als olifantje, slaapjes gaan volgens schema. Anders slaapt ze Smiddags veel te lang. Ze heeft nu ook echt een vast slaapschema.
    19.30-08.00
    10.00-11.00
    13.00-15.30
    17.30-18.00

Misschien even een paar dagen op jou verzoek proberen

5. JuullesD

JuullesD Niet meer actief

Ohja ik zie het :) beetje overheen gelezen.
    Volgens mij kan je met bv wel bewust gaan clusteren. Dus dat je extra vaak aanbied overdag in de middag en avond. Zo minderen de nachtvoedingen misschien?

Deel Deze Pagina