slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stamboom, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hoe vaak of hoe lang slapen/ sliepen jullie kindjes bij de leeftijd van ongeveer 14 maanden overdag. Lotte maakt er op het moment maar een potje van en slaapt bij elkaar niet langer dan 1 á anderhalf uur per dag, soms in 1, soms in 2 slaapjes. Het lijkt me zo weing. En, wellicht zit ik er ook zelf mee te knoeien. Krijg er maar geen ritme in op het moment. Graag jullie hulp!

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn eerste sliep rond die leeftijd van 12.30 tot 15.30/16.00 en om 19.00 weer naar bed
    nu twee jaar later slaapt hij nog steeds tussen de middag maar wel minder

Maar als zij het redt tot bedtijd met die anderhalf uur slaap per dag of lukt dat niet

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik lees mee, heb hetzelfde probleem...

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt een kwartier tot half uur per dag! Heb al eerder een topic geopend hierover.. ze deed twee slaapjes van 15 min, soms 10 min. Nu ben ik al een week aan het proberen om haar alleen om 12.30 uur naar bed te doen maar dan is ze ook na 15 min weer wakker, ik laat haar dan vaak even liggen maar ze gaat niet verder slapen. Ze is dan om 16-17 uur doodmoe en het is dan altijd beregezellig hier (niet :( )

5. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Gijs slaapt al vanaf 1 jaar maar een uurtje 's middags.

Hij wil echt niet langer slapen.

Kinderen geven zelf aan hoeveel slaap ze nodig hebben en sommige kindjes slapen veel en andere weinig.

Ik snap dat het lastig is, weet er alles van hihi. Maar je kan je er alleen maar bij neer leggen.

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Het probleem is eigelijk dat het zo wisselend is. Vandaag heeft ze 2 maal anderhalf uur geslapen! Nou, ik snap er niets meer van. Waar doe ik nu goed aan, wel of niet 2 maal op bed leggen? Wel sliep ze nu pas rond 20.00. Op welk moment zijn jullie echt overgestapt naar 1 slaapje?
    Ala ze overdag maar 1 uurtje slaapt gaat dat verder wisselend over de dag goed, ze is niet echt vervelend of zo, misschien iets meer jengelen dan normaal. Dan gaat ze ook rond 18.30 naar bed en vandaag dus pas om 19.15.

7. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Bij Glenn is het de ene dag 's morgens nog een slaapje van een klein uurtje....en dan weer dagen achtereen maar 1 slaapje van 2-2½ uur na het eten.
    Als je het ochtendslaapje er echt af wilt hebben, 'moet' je een rustmomentje inlassen. Bij Glenn doe ik dat in de box. Even tot rust komen, rustig spelen en dan is ie weer 'opgeladen' om op te blijven tot na de lunch. Maar dit lukt (nog) niet elke dag.

Na 10:00 leg ik Glenn niet meer op bed. Want dan kan ik het schudden 's middags met zijn slaapje.
    Dus dan is het rond 9 uur dat ie gaat slapen. Glenn is wel een drentelkontje, kan niet stilzitten. Dus vandaar dat het af en toe moeilijk is om hem op te houden.

Wat je ook kan doen om het ochtendslaapje er af te krijgen, is 's ochtends als ze moe dreigt te worden, gaan wandelen in de frisse buitenlucht, en dan lekker tegen haar praten, samen zingen, dingen opnoemen die je tegenkomt. Alles dus om haar maar allert te houden.

Deel Deze Pagina